Israel Hayom

איזה בנט ושקד, בנט ושקד שלנו?

- קרני אלדד

בחורף לפני ארבע שנים החריבה מדינת ישראל בהוראת בג"ץ 17 בתים בנתיב האבות. ראש הממשלה היה בנימין נתניהו. השרים שקד ובנט הגיעו למאחז לפני הבולדוזרים, השפילו עיניים והסבירו למשפחות שהם עושים הכל בכדי למנוע את מימוש פסק הדין. מאוחר יותר, הם יסבירו שלא היתה להם ברירה. שמדובר היה בפסק דין חלוט.

ארבעה חודשים קודם להרס המאחז היהודי התייצב אותו נפתלי בנט מול המצלמות ליד כביש מספר ,1 כשהמאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר מאחוריו, והצהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים שה מקום יפונה, שמדובר בבנייה בלתי חוקית שהריסתה אושרה בבג"ץ והוסיף וכתב שחור על גבי ציוץ ש"במדינת חוק אוכפים את החוק גם אם הקהילה הבינלאומית מתנגדת ומאיימת". הוא הבטיח שמפלגתו תוודא שהחוק נאכף.

"זו פשוט סחטנות. מדובר בפסק דין חלוט. בעמונה ידעו להפעיל את החוק, בנתיב האבות ידעו להפעיל את החוק כשמדובר היה בהרס בתי יהודים, ופה פתאום, בגלל שמאירופה לוחצים עלינו, אנחנו מעלימים עין", אמר באותם ימים בראיון ברדיו .103

לבדואים במאחז הזה, אגב, הוצע פתרון אטרקטיבי בדמות מגרשים ליד אבו דיס, לאחר שעברו פיתוח ותשתיות במחיר הקורץ של אפס שקלים.

אומר את מה שהפך למובן מאליו וציני להחריד: בעוד שבנתיב האבות לא היה פלסטיני אחד שטען לבעלות על הקרקע, הצהירה השופטת מרים נאור בפסק הדין שגם אם יוכח מעבר לכל ספק שאין מדובר בק רקע פרטית, "עדיין אין הצדקה לעיכוב ההריסה של בתים שנבנו שלא כדין" – באמת כך היה.

17 מבתי נתיב האבות נהרסו עד היסוד. לעומתו, חאן אל אחמר לעולם יעמוד. לא משנה כמה פסקי דין יתבעו את פינויו ובאיזו רמת הכרעה. אותם שהגיעו נבוכים לגבעה שבגוש עציון ערב ההרס והסבירו שהם הפכו כל אבן ולא הצליחו לעצור אותו, הצליחו מעל למצופה בעצירת אכיפת החוק בגופם ממש כשמדובר במאחז הבדואי.

שריר העין החוגי ‪(TA: Musculus orbiculari­s oculi)‬ הוא אחד משרירי הפנים האחראי על סגירת העין. לשריר שלושה חלקים: החלק הארובתי הוא הגדול מתוכם והוא זה שאחראי על עצימת העין בחוזקה. מחקרים מראים שכשאנשי ימין מגיעים לכס ראשות הממשלה שריר זה מתחזק באופן בלתי פרופורציונ­לי לשאר שרירי הגוף. כך הם מצליחים לא לראות שבחאן אל אחמר הוקמו בשנה האחרונה עוד 74 מבנים ומבני עזר. כלומר – לא רק שהוא לא פונה כפי שהובטח, כפי שהבטיחו הם בעצמם וסנטו בראש הממשלה דאז נתניהו שהוא לא מפנה אותו משי קולים זרים, אלא שבמשמרת שלהם ותחת עצימת עיניהם ממש היתה פריחת בנייה מחממת לב במקום.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel