Israel Hayom

ראיון: הנאה חשמלית

-

תפסנו את וויין גריפית', נשיא סיאט וקופרה, לשיחה קצרה בזמן פתיחת הקופרה גראג' בהרצליה.

מה זה קופרה גראג' ולמה בחרתם בשם הזה?

"קופרה הוא מותג אחר. אנחנו רוצים להוכיח שמכוניות היום וחשמליות בעתיד לא חייבות להיות משעממות, הן יכולות להיראות טוב, להיות מהנות לנהיגה ולעורר רגש. הגראג' זה המקום שבו הכל מתחיל. אנחנו לא רוצים אולמות תצוגה, אלא מקומות שאפשר לחוש בהם את המותג. אנחנו פותחים מקומות כאלו בישראל, באירופה ואפילו באוסטרליה. אנחנו מבקשים להיות במקום שבו הלקוחות שלנו נמצאים, ולאו דווקא באזור של סוכנויות רכב. אנחנו חיים ספורט מוטורי - גם רגיל וגם חשמלי - וזה מתק חבר גם למילה הזו, גראג'. ובכלל, כדי לעשות מכוניות גדולות צריך מהנדסים גדולים ומעצבים אדירים, וכל הדברים האלו, הרעיונות, מתבטאים בסופו של יום בגראג'".

איך אתם מתכננים לתרגם את זה לעידן החשמלי?

"האתגר בעידן החשמלי הוא משמעותי. כל המכוניות החשמליות מהירות, אז הסיק פור הוא התנהגות. בחשמליות יש סוללה כבדה ומקשה, כך שהמקום שבו ניתן וצריך לעשות את ההבדל הוא לייצר הרגשה ספורטיבית מהנה. חלק גדול זה המתלים, הכיול, ההגה, וכבר בבורן עשינו עבודה נהדרת. היא מתנהגת מצוין ומעבירה את התחושות הנכונות. השינוי הגדול מבחינתנו יהיה האורבןקרבל, שם נוכיח שמכונית חשמלית יכולה להיות מושכת ומהנה מאוד לנהיגה. המכוניות שלנו יהיו מיועדות תמיד לנהג".

האם אתם מכוונים את קופרה להיות מותג פרימיום או יוקרה מזן חדש?

"לא. אנחנו לא פרימיום, אנחנו לא יוקרה. אנחנו עדכניים. אנחנו מותג חדש שפונה לדור הבא, שרוצה משהו אחר. כאלו שלא רוצים את המכוניות שההורים שלהם נהגו בהן. הם לא רוצים להוכיח כלום, כי הם מתפקדים בעולם שאיפות חדש ושונה. אנחנו מבוססים על היום ועל העתיד, ומציעים אלטרנטיבה חדשה לגמרי. גם כשאנחנו עושים שיתופי פעולה עם חברות אחרות, זה לאו דווקא יהיה עם מותגים מוכרים, אלא יותר עם חברות שמייצרות דברים איכותיים ופועלות באותה גישה".

מה הצפי שלך לגבי היקפי הייצור של קופרה בשנים הקרובות?

"קופרה הוא אחד המותגים הצומחים בעולם. בשנה החולפת מכרנו 80,000קכ מכוניות, ואנחנו מקווים להכפיל את זה השנה, הביקוש שם. ככל שנגדיל את היצע הדגמים, כך המכירות יגדלו. 2024קב יהיה הטווסקאן ויקפיץ את המכירות, ואחר כך יגיע האורבןק רבל ויעלה עוד את כמות הרכבים שנייצר. צריך גם לזכור שבשביל להיות מותג עולמי, צריך נוכחות בכל העולם. אני מאמין שנגיע לשווקים גדולים כמו ארה"ב ברגע שבהיצע שלנו יהיו יותר דגמים כמו הטווסקאן, שמתאים לדרישות השוק שם".

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel