Israel Hayom

ממועצת יש"ע לכיסא רה"מ: דרכו של נפתלי בנט לפסגה

"ברית האחים" עם לפיד, השותפות האמיצה עם שקד והפרת ההבטחות ● 16 שנים מאז נכנס איש ההיי טק לזירה הציבורית, הוא הכריז על פרישה מהדהדת מהחיים הפוליטיים - בינתיים

- אמיר אטינגר

הקשר האמיץ עם איילת שקד, ברית האחים עם יאיר לפיד וממשלת החילופים שהדיחה את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מהשלטון. 16 שנה חלפו מאז החל נפתלי בנט את דרכו הצי בורית. אתמול, הגיע אקורד הסיום הצורם לקריירה המטאורית עם הודעתו על פרישה.

אל החיים הציבוריים נכנס בנט, איש היי טק, בשנת .2006 חבר תו איילת שקד, ראש לשכת יו"ר האופוזיציה דאז בנימין נתניהו, גייסה אותו לתפקיד ראש המטה של יריבו לעתיד. הצמד עזב את הלשכה ב .2008 כשנתיים לאחר מכן בנט מונה למנכ"ל מועצת יש"ע, תפקיד שבו החל לבנות את תדמיתו.

הפתעת הבחירות

לזירה הפוליטית בנט נכנס בסע רה באפריל 2012 עם הקמת מפלגת "הישראלים" עם שקד. בהמשך הוא הצטרף למפלגת הבית היהודי והשיג ניצחון דרמטי בפריימריז לראשות המפלגה על זבולון אורלב הוותיק

תחת הסיסמה "משהו חדש מתחיל".

כבר בבחירות הראשונות שלו ב 2013 בנט היכה את הסוקרים והגיע ל 12 מנדטים, אך הדרך לממשלה לא היתה סלולה לפניו. החשש היה שהבית היהודי יישאר באופוזיציה ולקראת המו"מ מול ראש הממשלה דאז נתניהו, הוקמה "ברית האחים" המפורסמת עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. במסגרת הברית הסכימו השניים על כניסה משות פת בלבד לממשלה בראשות נתניהו. כך קרה שבנט מונה לשר הכלכלה, לשר הדתות ולשר ירושלים ומורשת בממשלה בראשות נתניהו.

לקראת סבב הבחירות הראשון במארס 2019 הקים בנט את מפל גת הימין החדש.

המפלגה לא עברה בסופו של דבר את אחוז החסימה בשל חיסרון של כ 1,400 קולות, ובנט ושקד מצאו את עצמם מחוץ לכנסת.

הוויתור לשקד

בבחירות השניות שהתקיימו בשנת ,2019 לכנסת ה ,22 בנט נתן לשקד להוביל את הימין החדש ברשימה מאוחדת עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי. הרשימה קיבלה שבעה מנדטים ולאחר מכן, בנט

ושקד התפצלו מהרשימה והוא חזר להיות יו"ר הימין החדש בכנסת. לאחר בחירות אלו, בנובמבר ,2019 מונה בנט על ידי נתניהו לשר הבי טחון - כחצי שנה לאחר שנתניהו פיטר אותו ואת שקד.

הברית שחודשה

בנט כיהן בתפקיד עד לכינונה של ממשלת נתניהו גנץ לאחר בחירות מארס .2020 באותן בחירות זכתה מפלגת ימינה לשישה מנדטים. עם זאת, פרט לרפי פרץ )שפרש מסי עת ימינה( ומונה לשר החינוך, יתר חברי הרשימה לא נכנסו לקואליציה.

בבחירות במארס 2021 זכתה ימינה של בנט לשבעה מנדטים. ערב הבחירות, התחייב בנט שלא לשבת בממשלה עם רע"מ ולא לכהן בממשלה שבראשה עומד יאיר לפיד.

משלא צלחו המאמצים להקמת ממשלת ימין, בנט הקים ממשלה עם לפיד, שבמסגרתה היה אמור לשמש ראש ממשלה עד קיץ ,2023 מה שעורר ביקורת חריפה בימין.

לאחר כתשעה חודשים סוערים, הקואליציה החלה להתפורר. משהבין שהוא מאבד את הרוב, בנט הודיע על פיזור הכנסת וסיים את דרכו, לפחות בינתיים.

 ?? ?? בנט עם לפיד ב .2013 נכנסו יחד לממשלת נתניהו צילום: ליאור מזרחי
בנט עם לפיד ב .2013 נכנסו יחד לממשלת נתניהו צילום: ליאור מזרחי
 ?? ?? ישיבת ממשלת החילופים צילום: יואב דודקביץ
ישיבת ממשלת החילופים צילום: יואב דודקביץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel