Israel Hayom

הפיזור התעכב, לפיד יחכה

מאבקים בתוך הקואליציה הביאו לדחיית הקריאה השנייה והשלישית על פיזור הכנסת ● אם לא יהיו הפתעות, הכנסת ה 24 תתפזר היום ● עדכונים שוטפים באתר וביישומון

- אמיר אטינגר

לאחר עוד יום של קרבות בין האופוזיציה לקואליציה, מאבקים בתוך הקואליציה עצמה, עיכובים ומשיכת זמן - פיזור הכ נסת נדחה וצפוי להתקיים היום.

היממה ההפכפכה החלה לאחר שההסכמים ביו הקואליציה לאופוזיציה קרסו. במפלגת העבודה החליטו להתעקש על חוק המטרו, והגישו אלפי הסתייגויות בוועדת הכנסת כדי לעכב את פיזור הכנ סת במטרה להלחיץ את המערכת ולהגיע לפתרון. החשש היה כי אם פיזור הכנסת לא יעבור - תקנות יו"ש יפקעו היום בחצות.

לקראת שעות הערב המאוחרות היה ניסיון להקדים את ההצבעה על פיזור הכנסת והח"כים הת בקשו לשוב למשכן. אך בסופו של דבר ההצבעה נדחתה להיום. בשל התעכבות בפיזור הכנסת, שר החוץ לפיד טרם נכנס לתפקיד ראש הממשלה. לפיד יאלץ ככל הנראה להמתין עד חצות.

כמו כן, בליכוד אמרו כי הם מוכנים לתמוך בחוק המטרו אם הקואליציה תסכים להתפשר שתא ריך הבחירות יהיה ב 25.10 ולא ב .1.11 האופוזיציה מתעקשת על התאריך הזה בשל העובדה כי מדו בר בזמן שבו בני הישיבות עדיין בחופש, ועל כן זה יוכל לסייע להם ביום הבחירות.

מהסיבה הזאת ביש עתיד התנג דו להקדים את הבחירות גם במחיר של ויתור על חוק המטרו. שר האוצר אביגדור ליברמן החליט להיכנס לעובי הקורה, וישראל ביתנו גם החליטו לעכב את פיזור הכנסת במחאה על ביטול חקיקת המטרו.

ליברמן אמר: "מפלגת ישראל ביתנו הצביעה נגד חוק פיזור הכנ סת, כאות מחאה על כך שלא מצלי

חים להגיע להסכמות על חוק המ טרו ולהעביר אותו בקריאה שנייה ושלישית טרם הפיזור".

ביש עתיד כעסו על ההתנה גות של ליברמן והעבודה, וטענו כי ככל שהפיזור מתעכב זה נותן פרס לנתניהו שיכול להמשיך לנ סות להקים ממשלה חלופית בכ נסת הנוכחית. ביומיים האחרונים לא הפסיקו לזרום הצעות שונות ומגוונות לבני גנץ כדי להקים ממשלה חלופית יחד עם הליכוד, אך שר הביטחון דחה אותן על הסף. בעבודה תמכו בהתפשרות על תאריך הבחירות, וכעסו על חל קים בקואליציה שהעדיפו להתע קש על התאריך במקום על המטרו. כמו כן, הרשימה המשותפת ניסתה לעכב את פיזור הכנסת כדי שת קנות יו"ש יפקעו. אורבך הפעיל סעיף 98 שמקצר את סדרי הדיון, כדי לזרז את הליך פיזור הכנסת.

יתר על כן, יו"ר הווע דה הציבורית לקביעת מימון המפלגות הודיעה כי סכום יחידת המיליון יעלה ב ,12% כשה שיקולים היו ההתייקרויו­ת בעלויות הקמפיינים והבחירות החוזרות ונשנות. סה"כ התוספת למימון המפלגות עומדת על 21.5 מיליון שקלים.

ביומיים האחרונים לא הפסיקו לזרום הצעות לבני גנץ כדי להקים ממשלה חלופית יחד עם הליכוד, אך שר הביטחון דחה אותן על הסף

 ?? ?? מליאת הכנסת. הקואליציה והאופוזיצי­ה נלחמות על מועד הבחירות
מליאת הכנסת. הקואליציה והאופוזיצי­ה נלחמות על מועד הבחירות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel