Israel Hayom

רמת טראמפ חיה ובועטת: "אנחנו כמו חלוצים"

כתבנו יצא לפגוש את תושבי היישוב שקרוי על שמו של נשיא ארה"ב ה 45 ● "האישיות של טראמפ בעייתית, אבל הוא ייזכר בזכות ההכרה האמריקנית בגולן"

- אייל לוי הכתבה המלאה תתפרסם ביום שישי במוסף "שישבת"

רמת טראמפ תוססת גם בעידן ג'ו ביידן. בכתבה שתתפרסם בסוף השבוע במוסף "שישבת", יצאנו לפגוש את תושבי המקום, בדיוק שלוש שנים לאחר ההכרזה על הקמת היישוב. נתקלנו בכמה ותיקים שגרים על הגבעה כבר כמה עשורים ונהנים כעת מה תשתיות החדשות, מהכביש שנסלל ומהחשמל שחובר; פגשנו צעירים שהתמכרו לניתוק ומחפשים ערכים וציונות; גילינו סכסוך על קרקעות, מאבק עם השכנים מקלע אלון, וחזון על 99 בתים חדשים בתוך חמש שנים.

"לא הכי נוח, אבל איזה חלוצים אנחנו, מי ישמע", צוחק תושב המ קום, אליק גולדברג. "בסוף יש לי אינטרנט בבית, בדיוק כמו האינ טרנט שלך בתל אביב, והמשלוחים מגיעים לכאן ישר מהסופר". אליק אמנם לא מסכים עם כל מה שנשיאה הקודם של ארה"ב עשה, אבל ההכ רה האמריקנית ברמת הגולן חשובה בעיניו לאין ערוך. "עבר הזמן, ואותו מעשה התמסמס", הוא מסביר, "מי שהו מאיתנו יודע מה היה פועלו של הנשיא טרומן, שכפר טרומן נקרא על שמו? האישיות של טראמפ בעייתית מבחינתי, אבל בסוף הוא ייזכר גם בזכות ההכרה האמריקנית בגולן - אבן דרך משמעותית לגבי המקום שבו אני גר היום. ב 2022 קשה לדבר במושגי ציונות טהורים, אבל עדיין הפעולה הקטנה של הקמת יישוב היא כשלעצמה משמעותית, בטח בחבל הארץ הזה".

עבור אריאל ,(40) זקן ההתיישבות החדשה ברמת טראמפ, אלה נישואיו השניים. מהראשונים יש לו שלושה ילדים גדולים שמתגוררים במרחק שעתיים נסיעה, בחריש שבצפון מזרח השרון. "ההורים שלי הם מא זור ירושלים", הוא מוסיף ומסביר: "מודה שחששתי מהמרחק, כי אני רוצה להיות האבא הכי טוב עבור ילדיי, והתנועה הטבעית היתה לנ סות להתקרב אליהם. אבל החלט נו להישאר, ואנחנו לא מתחרטים. מודה שהיה לי קשה". אחד השי קולים במעבר היה ההבנה כי רמת טראמפ יועדה להיות יישוב מעורב חילוני דתי. אריאל במקור מכוכב השחר, התנחלות דתית בהרי בני מין, בעוד זוגתו דפנה גדלה במושב שבי ציון, שליד נהריה. "קודם כל, קרצה לנו הקהילתיות", אומרת דפנה, "דבר שני, זה השילוב הדתי חילו ני. להוכיח שאפשר גם אחרת, בלי פלגנות ומריבות. אנחנו כמשפחה זו הוכחה. לא פעם יש קשיים ומור כבויות, גם כשהילדים יעלו לכיתה א' ונצטרך להחליט לאיזה בית ספר לשלוח אותם - דתי או ממלכתי. אבל אני משוכנעת שנמצא פתרון".

 ?? ?? "קרצה לנו הקהילתיות" צילום: אריק סולטן
"קרצה לנו הקהילתיות" צילום: אריק סולטן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel