Israel Hayom

מיליונים הושקעו בתכנון כביש בשומרון – והפלשתינים בנו וילה על התוואי

בתנועת רגבים התריעו לפני שנה על הבנייה המאסיבית ● "מדובר בחלם של ממש. ביד אחת המדינה משקיעה בתכנון כביש, וביד השנייה 'מתעצלת' לעצור בנייה בלתי חוקית"

- חנן גרינווד

כביש 55 נחשב כבר שנים בעייתי מבחינה בטיחותית וביטחונית. הכביש צפוף ועובר במ רכז הכפר הפלשתיני פונדוק, עובדה שכרוכה בסכנת חיים ממשית. רק בחודש האחרון נרגמו בו מכוניות יש ראליות. בשל כך הוחלט לסלול את כביש עוקף פונדוק, שיאפשר נסיעה בטוחה. תוואי הכביש תוכנן, ובעתיד הוא אמור להיסלל בעלות של מיליוני שקלים, אך פעילות פלשתינית עב ריינית, לצד התעלמות המינהל האז רחי, עלולות לגרום לעיכוב הסלילה.

לפני כשנה התריעה תנועת רג בים בפני המינהל האזרחי על בנייה בעייתית באמצע מה שאמור להיות תוואי הכביש העתידי, אך שם התעל מו ולא אכפו את החוק. שנה מאוחר יותר כבר עומדת במקום וילה מפוארת. כעת כבר לא מדובר בקירות או בבור, אלא בהריסת בית גדול או בתכנון מחדש של הכביש כך שיעקוף אותו.

לאחרונה אף הוקם מאהל בדואי במי קום אחר על תוואי הכביש העתידי. העוקף המיוחל הופך לתוואי של בנייה בלתי חוקית פלשתינית.

"המציאות בשטח מראה שלכל כביש עוקף צריך כביש עוקף", אומר משה שמואלי, רכז יו"ש ברגבים.

"השיטה של בנייה מאסיבית בצמוד לכבישים ראשיים ועל תוואי עתידי של צירי תנועה מוכרת לנו היטב בכל מרחבי יהודה ושומרון.

"אנחנו רואים צירי תנועה שתוכננו בכספי משלם המסים ואמורים לשרת יהודים וערבים כאחד, ובגלל הפקרות וחוסר אכיפה של הרשויות על בנייה בלתי חוקית השלמת הכבישים מנו טרלת, מה שמסוכן ביטחונית, וכמובן יעלה לכולנו הרבה יותר.

"אנו עוקבים אחר בניית הבית הגדול והמפואר כבר משלב היסודות. פנינו לרשויות שוב ושוב וקיבלנו תשובות דלות, כאשר בשטח העבודות נמשכו במרץ".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שו מרון, אומר כי "מדובר בחלם של ממש. ביד אחת המדינה משקיעה בתכנון של כבישים ומקציבה עשרות מיליוני שקלים להקמת כבישים, וביד השנייה 'מתעצלת' לעצור בנייה בלתי חוקית ומאפשרת לפורעי חוק של הרשות הפלשתינית להמשיך להפריע למרקם החיים של הישראלים באזור.

"אנחנו דורשים להרוס לאלתר את הבנייה הבלתי חוקית של הרשות הפל שתינית בשטח, ללא תירוצים של סדרי עדיפויות".

מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נמסר בתגובה: "המקרה המ דובר מוכר לגורמי האכיפה במינהל האזרחי. אכיפה במקום תתבצע בה תאם לסמכויות ולנהלים, וכן בכפוף לשיקולים המבצעיים".

 ?? ?? הווילה באמצע תוואי הכביש
הווילה באמצע תוואי הכביש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel