Israel Hayom

סוף מתוק: בן אנד ג'ריס תמשיך למכור גם ביו"ש

מכה לתנועת ה BDS ● הזכיין אבי זינגר סיים את המחלוקת עם יוניליוור העולמית וימכור את הגלידה ללא הגבלת זמן ● משרד החוץ: "החלטה ערכית, ישראל היתה השושבינה של ההסכם"

- תמיר מורג ואריאל כהנא

מכה לחרם הבינלאומי נגד ישראל: לאחר כשנה של מאבק הודיעה אתמול יוניליוור, החברה האם של יצרנית הגלידות בן אנד ג'ריס, כי הזכיין הישראלי של המותג, אבי זינגר, יוכל להמשיך למכור גלידות ללא הגבלה גם בש טחי יהודה ושומרון.

כזכור, בן אנד ג'ריס הודיעה כי החליטה לאסור על הזכיין הישראלי שלה, אבי זינגר, לשווק את מוצריה ביהודה ושומרון. זינגר התנגד לה חלטה, ובעקבות זאת החליטה החב רה שלא לחדש את ההתקשרות עימו בתום החוזה הנוכחי. בעקבות זאת החל חרם צרכנים על בן אנד ג'ריס, ומדינות שונות בארה"ב, שבהן חו קים נגד החרם על ישראל, הודיעו כי ימשכו את השקעות קרנות הפנסיה שלהן מחברת יוניליוור.

במסגרת ההסדר שנחתם מובטח כי זינגר, שמחזיק בזיכיון למשך 35 שנים, ימשיך לייצר ולמכור את גלי דת בן אנד ג'ריס ללא הגבלת זמן, ללא מגבלה וללא אפליה בכל חלקי ישראל ויהודה ושומרון. הסדר זה מב טיח את המשך פעילות מפעל בן אנד ג'ריס ישראל בבאר טוביה, ואת הבי טחון התעסוקתי של מאות העובדים במפעל, וכן את פרנסתם של אלפי ישראלים ופלשתינים שאמונים על האספקה והשירותים שעליהם מס תמך המפעל.

אבי זינגר אמר בעקבות ההסדר: "אני מודה ליוניליוור על נכונותה להגיע לפתרון, ועל עמדתה הנחרצת נגד תנועת ה .BDS זה היה מאבק ממושך ומורכב, חוצה גבולות ומגז רים. מדובר בניצחון משמעותי עבורנו ועבור כל מי שמאמין בשיתוף פעולה ובדו קיום, ובתבוסה מהדהדת לאלו הדוגלים באפליה ובחרמות".

בהודעה משותפת של שרת הכל כלה אורנה ברביבאי ושר החוץ יאיר לפיד נכתב: "ישראל מעריכה את ההתנהלות הקונסטרוקט­יבית והמ כבדת שבה פעלה חברת יוניליוור לפתרון הסוגיה ואת עמדתה החד משמעית נגד אנטישמיות ונגד סדר היום של ארגוני ה ."BDS

בהודעה של דובר משרד החוץ ליאור חייט נכתב: "זה אמנם הסכם בין שתי חברות פרטיות וישראל אינה צד בו, אך היא בהחלט היתה השו שבינה של ההסכם. בסופו של דבר, כל הצדדים שהשתתפו פעלו יחד כדי למצוא דרך לבטל הלכה למעשה את ההחלטה של בן אנד ג'ריס על ידי החברה האם יוניליוור.

"יוניליוור הציגה מההתחלה גישה אחראית מאוד בניסיון לפתור את הבעיה. כפי שאמרו בחברה, זו לא החלטה כלכלית אלא החלטה ער כית - לעמוד לצד ישראל ונגד תנו עת החרם. זו החלטה שמעבירה מסר לחברות אחרות והיא תהדהד בעולם העסקי. ההחלטה של מושלים במדי נות שונות בארה"ב להפעיל את חוקי החרם נגד יוניליוור, היתה משמעו תית ביותר", נכתב בהודעה.

 ?? ?? "תבוסה מהדהדת לאלו הדוגלים בחרמות". זינגר צילום: אריק סולטן
"תבוסה מהדהדת לאלו הדוגלים בחרמות". זינגר צילום: אריק סולטן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel