Israel Hayom

שוקו, לחמנייה וגירעון

אין הפוגה להוצאות: ההורים נואשים - ומחירי הקייטנות בקיץ הפכו לנטל כבד ● עלות הקייטנות הלא מסובסדות: 1,800-900 ש' ליום קצר ו 2,500-1,050 ש' לארוך

-

הפלונטר הקבוע של הקיץ: הורים לילדים נתקלים כמובן בבעיה של מחסור בימי חופשה ביולי אוגוסט, אך גם בעלויות מטורפות של הקייטנות השונות.

לאחר קייטנות בית הספר של החופש הגדול, המסתיימות ב ,21.7 אשר הן מסובסדות, הורים רבים נאלצים לר שום את הילדים לקייטנות שעלותן יכולה להסתכם במאות שקלים ליום ובאלפי שקלים לתקופה קצרה. לפי בדיקת ‪,Coface Bdi‬ הכנסות שוק הקייטנות בקיץ 2022 צפויות להס תכם בכ 1.33 מיליארד שקלים, גידול של כ 6% ביחס לשנה הקודמת. זאת על רקע התאוששות המשק והחזרה לשגרה.

שוק קייטנות הקיץ הפועלות בחו דשים יולי אוגוסט מונה שלושה סוגים עיקריים:

קייטנות בית הספר של החופש הג דול: אלה פועלות בחודש יולי, מיועדות לרוב לתלמידי מערכת החינוך מגן ועד בוגרי כיתה ג', בדרך כלל נמש כות שלושה שבועות, וזוכות לסבסוד משמעותי מצד משרד החינוך. שעות הפעילות: בעיקר מ 8:00-7:30 ועד ,13:00 ויש אפשרות להמשך השהייה במסגרת לעוד כמה שעות, בסבסוד של הרשויות המקומיות. העלות: בדרך כלל 450-200 שקלים לכל התקופה למ סגרת של יום קצר, ותוספת של 800-500 שקלים לכל התקופה למס גרת של יום ארוך.

היאלי יעקבי הנדלסמן

קייטנות קיץ מחזור ב': קייטנות הפועלות לקראת סוף יולי לתקופה של 15-5 ימים בפועל, בהתאם לר שות המקומית, והן מסובסדות על ידי הרשויות המקומיות. לרוב הן מיועדות לתלמידי מערכת החינוך מגן ועד בוגרי כיתה ג', ובחלק מהרשויות עד כיתה ו'. התעריף היומי לקייטנות אלו הוא 60-40 שקלים ליום קצר ו 120-80 שקלים ליום ארוך.

"הרוב לא התייקר"

תחום נוסף הוא של הקייטנות הפר טיות, הכוללות מגוון קייטנות המופע לות על ידי גופים פרטיים. דוגמאות: קייטנת מחשבים, ספורט, יצירה, רי קודים, אילוף כלבים, ועוד.

לרוב, המחיר היומי הממוצע נע בין 100 ל 250 שקלים.

המרכזים הקהילתיים של החברה למתנ"סים הארצית מפעילים בכל רחבי הארץ מגוון עצום של קייטנות קיץ, הרבה מעבר לבית הספר של החופש הגדול. אלה מתקיימות ביולי אוגוסט, במחירים הנמוכים בכ 20% מקייטנות אחרות, ומיועדות לגילים שונים.

מחירי הקייטנות משתנים בהתאם לתמה של הקייטנה, לתכנים, לעלויות החומרים ולמשך הקייטנה, הנע בין 3 שבועות לחודש וחצי. המחירים נעים לרוב בין 900 ל 1,800 שקלים ליום קצר ובין 1,050 ל 2,500 שקלים ליום ארוך. לדברי מנכ"ל החברה למתנ"סים, טל בסכס: "אנו לא מזהים התייקרות ברוב הקייטנות. חלק, שבהן יש אטרק ציות חיצוניות, העלו באחוזים בודדים".

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel