Israel Hayom

פסטיבל הקולנוע בירושלים יוצא לדרך: אלו הסרטים שישתתפו בתחרויות השונות

- ישי קיצ'לס

שמונה סרטים ישראליים חדשים ישתתפו השנה בתחרות חג'ג' לקו לנוע ישראלי עלילתי, במסגרת פסטיבל הקולנוע של ירושלים. בתחרות התיעודית יתחרו שבעה סרטים. במסגרת הפסטיבל, שיתקיים בין 21 ל 31 ביולי, תתקיים גם תחרות לקולנוע ישראלי קצר ותחרות לא מנות וידאו ולקולנוע ניסיוני. הסכום הכו לל של הפרסים שיחולקו בתחרויות, יעמוד על כמיליון שקלים.

אלה סרטי התחרות העלילתית: "יוני אפס" של ג'ייק פאלטרו )אחיה של השח קנית גווינת' פאלטרו(, שמתרחש בימים שלפני הוצאתו להורג של אדולף אייכמן; "ולריה מתחתנת" של מיכל ויניק ,("שרב") על אזרחית אוקראינית שמיועדת להתחתן עם גבר ישראלי; "עקרה" של מרדכי ורדי, שעוסק בזוג חסידי ברסלב חשוך ילדים שמתגורר בצפת; "אמריקה" של אופיר ראול גרייצר )"האופה מברלין"(, שמתמ קד במורה לשחייה שחוזר לישראל מארה"ב אחרי עשר שנות היעדרות; ו"קריוקי" של משה רוזנטל, שמספר על זוג בשנות ה 60 לחייהם, שעולמם מתערער בעקבות מפגש עם שכן חובב קריוקי.

יתר סרטי התחרות הם "אזרח מודאג" של עידן חגואל, שבמרכזו תושב דרום תל אביב שנקלע לשרשרת לא צפויה של אירועים, לאחר שהוא נוטע עץ ברחוב שבו הוא גר; "כל מה שאני יכולה" של שירי נבו פרידנטל, שמתחקה אחר חייה של פר קליטה צעירה; ו"הדרך לאילת" של יונה רוזנקיאר )"הצלילה"(, על גבר מובטל ומ דוכא שמגיע לביקור בקיבוץ ילדותו יחד עם אשתו ובנו.

בתחרות התיעודית ישתתפו הסרטים: "מצרים, שיר אהבה" של איריס זכי, שמל ווה מסע משפחתי אינטימי בעקבות הזמ רת המצרית היהודייה סועאד זכי; "סבוי" של זהר וגנר, שמביא את סיפורה של כוכבה לוי, שנלקחה כבת ערובה בזמן הפיגוע במלון סבוי בתל אביב ב ;1975 "דעתו של חייל" של אסף בנית ושי חז קני, שמציג גרסה של הסיפור הישרא לי באמצעות ניתוח מכתביהם של חיילי צה"ל לאורך השנים; ו"לרפא געגועים" של ארטיום דוביצקי, שבו יוצר הסרט נלקח למסע משנה חיים שגורם לו לה תעמת עם טראומה בין דורית.

את רשימת המתחרים ישלימו "שני יל דים ביום", שעוסק במעצרי קטינים פלש תינים בגדה המערבית; "חיים בצל המוות" של בילאל יוסף, שעוסק באלימות הגואה ביישובים הערביים בישראל; ו"הפרטיזן עם מצלמת הלייקה" של רות ולק, שמביא את סיפורו של מונדק לוקביצקי, החבר היהודי היחיד במתחרת הפולנית "ארמיה קריובה".

המהדורה ה 39 של פסטיבל הקול נוע ירושלים תכלול יותר מ 200 סרטים מ 50 מדינות.

 ?? ?? "קריוקי" של משה רוזנטל
"קריוקי" של משה רוזנטל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel