Israel Hayom

הולכים אל הלא נודע

מקל לא שיחק מפברואר ● זיו, דיברתולומי­או ובלייזר חוו עונה רעה במכבי ת"א ● ופניני שזכה באליפות עדיין צריך להראות שעוד יש לו מה למכור ● נבחרת ישראל תעלה למשחק בפולין כשלא מעט שחקנים צריכים אותה יותר משהיא צריכה אותם מוק' גביע העולם - בית ד'

- אבי סגל

נפולין בחרת ישראל חוזרת למשחקים מול

)הערב( ואסטוניה )ראשון( במוקדמות אליפות העולם. זהו חלון קיץ, בעל ייחודיות משלו. כל שחקן מגיע עם המטענים מהעונה שעבר בק בוצה שלו, ולא מעט שחקנים יגיעו בכושר טוב, אחרי עונה טובה וזכייה בתארים. מנגד, יש שחקנים שאחרי העונה שעברה עליהם לא ברור איך ייראו במדי הנבח רת, בתקווה שמשחקים אלה יסייעו להם לדפדף את התחושה הרעה.

מדובר בשחקנים שצריכים עכשיו את הנבחרת לא פחות משהיא צריכה אותם. זו ההזדמנות עבורם לה תאושש מהעונה החולפת. לא מעט פע מים בעבר ראינו מקרים שדווקא משח קים מוצלחים במדים הכחולים לבנים עזרו לשחקנים לעלות על דרך המלך.

חוץ מזה, אל תשכחו את המטרה של כולם. חלונות מוקדמות אליפות העולם הם רק ההקדמה לדבר הגדול – היורו באסקט בספטמבר. כולם רוצים להיות בסגל לאירוע הזה, וזהו מבחן משמעותי עבור לא מעט שחקנים. אז מי מגיע בווליום נמוך לחלון הקיץ? גל מקל. הגארד בן ה 34 נמצא בראש חבורת השחקנים שהולכים אל הלא נודע. השחקן, שלא שיחק הכי הרבה זמן כדורסל בכל הסגל, לא מחזיק בחוזה לעונה הבאה. זו היתה עונה שקפטן הנבחרת יעדיף לשכוח עם הגעה מאוחרת לאנדורה שבה שיחק ושחרור לפני סוף העונה, כשבאמצע סבל לא מעט מפציעות. בסך הכל הוא שיחק 10 משחקים בכל העונה שחלפה. תו סיפו לזה את העובדה שמשחקו האחרון היה בסוף פברואר )זה היה בנבחרת( ומאז עברו ארבעה חודשים ללא משחק. ג'ון דיברתולומי­או. משא כבד מונח על כתפיו של הגארד לאחר שנבחר להיות המתאזרח של הנבחרת הקיץ, כולל באליפות אירופה, לכל נבחרת מותר מתאזרח אחד. ג'ון, כמו כל שח קני מכבי ת"א )מלבד רומן סורקין(, לא מגיע במצב אידיאלי לאחר שחווה עונה לא מרשימה בלשון המעטה. קפטן מכבי ושחקן הקבוצה בחמש העונות האח רונות עדיין לא יודע אם יישאר ביד אליהו, ועונה פחות טובה וחוסר ודאות אינם מתכון טוב להופעה בנבחרת.

גיא פניני. מפתיע למצוא את אלוף הליגה הטרי ברשימה הזו, אבל פניני חווה עונה לא מרשימה בהפועל חו לון ומיעוט דקות בסיומה, ומכאן סימן השאלה מעל ה"אבא של הנבחרת" )מתקרב לגיל (39 שעבר הקיץ למ כבי ת"א. האם שוב יידע להיות שם עבור הנבחרת? האם יש סיכוי שמקומו בסגל ליורובאסקט לא אוטומטי? תשו בות ראשונות בחלון הזה.

יפתח זיו. המסלול של שחקן חדש במכבי ת"א מאוד קשה, ולעיתים בלתי אפשרי, וגם זיו, שלא ישחק הערב, חווה זאת העונה. השחקן הישראלי המצ טיין של הליגה בעונת 2020/2021 ראה המון ספסל בעונה החולפת והביטחון שלו ירד משמעותית. מעבר לכך, זיו בטח לא נהנה מהשמועות על עתידו במכבי )למרות שיש לו חוזה לעונה הבאה(, ויש לו גם קרב חזק על עמדת הרכז מול ים מדר, תמיר בלאט וגל מקל. כרגע הוא ניצב אחרון בתור.

עוז בלייזר. גם הוא לא ישחק הערב, ומגיע אחרי סיום פרק מכבי בקריירה שלו. הוא תרם לא מעט בליגה, היה דרוך תמיד לקפוץ מהספסל, אבל בסו פו של דבר ביורוליג לא היה פקטור ועזב להפועל ירושלים. בלייזר, שלא שיחק יותר מארבע שנים משחק רשמי בנבחרת, יודע שיהיה לו מה להוכיח.

 ?? ?? מקל
מקל
 ?? ?? דיברתולומי­או
דיברתולומי­או
 ?? ?? פניני
פניני
 ?? גרמניה ישראל אסטוניה פולין 7 6 6 5 ?? קבוצה מש' הפרש ‪+8 4‬ ‪+10 4‬ ‪-5 4‬ ‪-13 4‬
נק'
גרמניה ישראל אסטוניה פולין 7 6 6 5 קבוצה מש' הפרש ‪+8 4‬ ‪+10 4‬ ‪-5 4‬ ‪-13 4‬ נק'
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel