Israel Hayom

"הלכנו אחריך במדבר בארץ לא זרועה"

מאות ליוו למנוחות את אליקים העצני, ממחדשי ההתיישבות היהודית ביו"ש ובחברון בפרט, שנקבר בבית העלמין היהודי העתיק בעיר האבות ● בנו נדב: "היושרה המוחלטת שלו לא נתנה הנחות גם למשפחתו" ● נכדתו שרה: "מבטיחים להמשיך ולהגשים"

- נדב שרגאי

אליקים העצני, ממחדשי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ובחברון בפרט, הובא אתמול למנוחת עולמים בבית העלמין היהודי העתיק בח ברון, בשכונת אדמות ישי שבתל רומיידה. העצני נטמן ליד קברה של רעייתו ציפורה, שנפטרה לפני כארבע שנים.

מאות ליוו אותו בדרכו האחרונה, ובהם רבים מחבריו לדרך מהימין, היו"ר לשעבר של מועצת יש"ע ישראל הראל; ח"כ אורית סט רוק, תושבת חברון; ידיד המשפחה וההתיישבות בעיר האבות, האלוף )מיל'( עוזי דיין; היו"ר לשעבר של המועצה האזורית שומרון, בני קצו בר; וגם שרת הפנים איילת שקד ויו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

בנו, בעז העצני, סיפר על רא שית דרכו של אביו, כילד בגרמ ניה הנאצית, בבית הספר שבו למדו "שיעורי גזע", ושבו התווכח עם מוריו הנאצים וחטף מכות וקללות. "שם עוצבה מערכת ההפעלה שלו", תיאר הבן. "אחר כך 'מרד' אבא גם במפקדיו בהגנה, כשאלה תבעו ממנו להשתתף ב'סזון', וקיבל פטור מכך. אבא נפצע קשה מאוד מפגז מרגמה שנפל בירושלים במלחמת העצמאות ועבר שיקום ממושך", סיפר הבן.

העצני הבן תיאר כיצד חשש אביו, מייד לאחר מלחמת ששת הימים, מכך שהציבור ומדינת יש ראל יחמיצו את ההזדמנות שנפלה לידיהם ב"מלחמת הישע", כך כינה העצני את מלחמת ששת הימים, והחליט להתיישב בחברון ולהק דיש את חייו לקידום ההתיישבות ביהודה ושומרון.

בנו נדב העיד על היושר ועל היושרה של אביו, ש"לא עשה הנ חות לעצמו או לבני משפחתו". הוא סיפר כיצד סייע לעולים במעב רה שאליה עבר להתגורר במשך שנה שלמה, וכיצד לחם בשחיתות מפא"י ובהסתאבותה בשנות המדי נה הראשונות.

הבן הקדיש מילים גם ליחסיו הטובים של אביו עם חלק מער ביי חברון, בעשורים הראשונים של ההתיישבות שם. "הוא כיבד את אלה שלא היו נגדנו", סיפר.

בנו ישי הקריא את שירה המפו רסם של נעמי שמר, "איש מוזר", שיר אהבה למתנחלים ולמפעל ההתיישבות שלהם. "מספרים שה שיר נכתב לאחר סיור של שמר עם אבא במרחבי יהודה ושומרון", אמר ישי העצני.

שרה העצני, נכדתו של אליקים העצני, שעומדת כיום בראש תנועת "ישראל שלי", פנתה לסבה בדבריה ואמרה: "אליקים, סבא שלי, הלכ

נו אחריך במדבר בארץ לא זרועה, והיום היא זרועה ופורחת. תחו שת ההחמצה לא חולפת גם כשא דם כמוך נפטר בגיל הצעיר .96 השארת לנו עולם ומלואו, ואנחנו מבטיחים להמשיך ולהגשים".

נכד אחר, איתי, בנו של בעז העצני, כינה את סבו "עמוד האש" ו"מגדלור של ערכים וציונות".

איתי העצני סיפר שבעצתו פנה להקים את ביתו בצפון השומרון, "כדי לחזק חוליה שהיתה חלשה יחסית בהתיישבות".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, תיאר כיצד דרבן העצני אותו ואת חבריו לפעול כדי לשוב לחומש שבצפון השומרון, לאחר הגירוש משם, במהלך ההתנתקות.

ד"ר אבשלום קור ספד להעצני וסיפר שבזכותו של העצני יש גם לו צאצאים בחברון, ועל כך הוא חב לו תודה גדולה.

 ?? ?? הלווייתו של העצני
הלווייתו של העצני
 ?? ?? בניו של העצני אומרים קדיש
בניו של העצני אומרים קדיש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel