Israel Hayom

לפיד ינאם בחמישי באו"ם: "אייצג את שאיפתנו לשלום"

רה"מ ייפגש בניו יורק עם מנהיגי טורקיה, בריטניה ויוון: "אשמיע את קולה של מדינת ישראל" ● במרכז העצרת שתיפתח היום: הפלישה הרוסית לאוקראינה

- אריאל כהנא

העצרת הכללית ה־77 של האומות המאוחדות תיפתח היום בניו יורק, כאשר במרכז סדר היום תעמוד הפלישה הרוסית לאוקראינה. ראש הממשלה יאיר לפיד, שצפוי לשאת את נאומו בעצרת ביום חמישי אחר הצהריים, גינה כזכור את רוסיה כאשר כיהן כשר החוץ, אך נמנע מכך מאז שנכנס ללשכת ראש הממשלה.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, קיבל היתר נדיר של העצרת לשאת נאום מוקלט, שיוקרן בפני מנהיגי המדינות והשגרירים באולם המליאה מחר בשעות אחר הצהריים

רה"מ לפיד: "מעל לבימת העצרת הכללית יישמע קולה של ישראל על זכותה לביטחון, כמו גם תרומתה ליציבות אזורית ולשיתופי פעולה בינלאומיים"

(שעון ישראל).

שבע מדינות בלבד התנגדו להסדר החריג: רוסיה, סוריה, אריתריאה, צפון קוריאה, סין, קובה וניקרגואה.

היום בשעות הערב יקיים לפיד מפגש היסטורי בניו יורק עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן.

תהיה זו פגישה ראשונה בין המנהיג הטורקי לבין ראש ממשלה ישראלי מאז שנת ,2008 כשנועד עימו ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט. השיחה בין לפיד לבין ארדואן צפויה לארוך חצי שעה בלבד.

לאחר מכן, ייפגש לפיד עם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס. יוון היא בעלת בריתה של ישראל ויריבתה ההיסטורית של טורקיה, ובאתונה מצפים שחימום הקשר בין ירושלים לאנקרה לא יבוא על חשבונה.

עוד בשולי העצרת הכללית, לפיד ייוועד היום עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ומחר הוא ייפגש עם ראשת ממשלתה החדשה של בריטניה, ליז טראס. השניים כבר נפגשו בעת ששימשו שרי חוץ במדינותיהם.

יצוין כי לפי שעה, בניגוד לדיווחים שונים, נכשלו מאמצי לשכת לפיד להפגיש בינו לבין מלך ירדן, עבדאללה.

בלשכתו של לפיד מסרבים לפי שעה למסור פרטים על תוכן הנאום, אך לקראת צאתו לניו יורק אמר אתמול ראש הממשלה: "ביום חמישי אייצג את ישראל מעל לבימת העצרת הכללית של האו"ם.

"מעל לבימה זו יישמע קולה של מדינת ישראל, על זכותנו לביטחון ושאיפתנו לשלום, כמו גם תרומתה של ישראל ליציבות אזורית ולשיתופי פעולה בינלאומיים".

 ?? ?? ייפגש עם מנהיגים יהודיים. לפיד צילום: גדעון מרקוביץ'
ייפגש עם מנהיגים יהודיים. לפיד צילום: גדעון מרקוביץ'
 ?? ?? נאום מוקלט מראש. זלנסקי
נאום מוקלט מראש. זלנסקי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel