Israel Hayom

מחקר: ככל שיהודים מבקרים יותר זמן בארץ, כך גדל הסיכוי שהם ישובו בעתיד לישראל

70 אחוזים ממשתתפי התוכניות ארוכות הטווח של "מסע" חזרו לאחריהן לביקורים נוספים בישראל ● לעומת זאת, באלו הקצרות - רק 25 אחוזים שבו לארץ ● מנכ"ל הארגון: "תקווה לעולם היהודי"

- חנן גרינווד

מחקר עומק שערך ארגון "מסע", שמביא ארצה צעירים יהודים מארה"ב וממדינות נוספות על מנת להעמיק את הקשר בין התפוצות לישראל, מוכיח את מידת ההשפעה שיש להגעה לארץ על עתיד הקשר המעמיק שבין יהדות התפוצות למדינה.

מהמחקר, שנערך על ידי מכון המע חקר IMPACT:NPO בקרב 2,433 יהודים בוגרי התוכנית מצפון אמריקה, עולה כי 55 אחוזים מבוגרי התוכנית מעידים על עצמם שהם יותר מעורבים במתרחש בישראל, ושהם מרגישים בבית בישראל. 54 אחוזים אמרו כי ישראל מהווה חלק משמעותי מהזהות היהודית שלהם, וע05 אחוזים השיבו כי הם אקטיביים למען הסברה ישראלית.

בסך הכל, 30 אחוזים מבין בוגרי התוכנית עלו לישראל וע74 אחוזים השיבו כי הם שוקלים לחיות בישע ראל בעתיד.

70 אחוזים ממשתפי התוכניות הארוכות בישראל חזרו לארץ אחריהן, לעומת 25 אחוזים מבין משתתפי התוע כניות הקצרות, דבר שמעיד על ההשע פעה של השהייה הארוכה יותר בארץ.

המחקר בחן את ההשפעה שיש לתוע כניות הארוכות של מסע, לעומת התוע כניות הקצרות ואלו שלא ביקרו בישע ראל והשתתפו בתוכנית של הארגון. רק 19 אחוזים מבין משתתפי המחקר שלא היו בישראל השיבו כי הם שוע קלים לגור בארץ בעתיד, לעומת 15 אחוזים בלבד מבין משתתפי התוכניות הקצרות וע94 אחוזים מבין משתתפי התוכניות הארוכות של מסע.

"לחיות חיים יהודיים"

האחרונים גם השיבו באחוזים גדוע לים כי להיות יהודי זה חלק חשוב מחייהם, שיש להם קשר חזק עם העם הישראלי ושישראל משפיעה על הזהות היהודית שלהם. למעשה, שמונה מתוך עשרה בוגרים של התוכע ניות ארוכות הטווח הסכימו מאוד עם האמירה כי "להיות יהודי זה חלק חשוב מחיי", לעומת כמחצית מהמשתתפים לטווח קצר, ולעומת אחד מכל שלושה נשאלים שמעולם לא היו בישראל.

92 אחוזים מהבוגרים עם ילדים שהיו בישראל העידו כי יגדלו את ילדיהם כיהודים, לעומת 62 אחוזים מהאנשים שמעולם לא היו בישראל.

החוקרים מצביעים על כך שתוכניות ארוכות טווח בישראל עשויות להיות הכלי היעיל ביותר להבטחת המשכיות יהודית: "בעוד חופשה או טיול קצר ביע שראל יכולים להוביל להשראה, חוויה ארוכת טווח היא בהכרח יותר משמע עותית. חוויה ארוכת טווח, המוגדרת בדו"ח זה ככל מלגה בהנחיית מסע הנע משכת ארבעה חודשים או יותר, מטפחת זהות יהודית חזקה יותר, קשר מתמשך לישראל ואת הסבירות הגבוהה ביותר לחיות חיים יהודיים - אישית ומקצוע עית", כתבו.

עופר גוטמן, מנכ"ל ארגון מסע, אמר: "המחקר מציג הישג אדיר ליחסי ישראל והתפוצות, ומהווה מקור לתע קווה לעולם היהודי, שזוכה למנהיגים המחויבים לטפח עתיד יהודי חזק".

 ?? ?? משתתפי מסע ומנכ״ל הארגון, עופר גוטמן צילום: ארגון מסע
משתתפי מסע ומנכ״ל הארגון, עופר גוטמן צילום: ארגון מסע

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel