Israel Hayom

טוענת לכתר

הפלישה הסינית לישראל מקבלת חיזוק משמעותי עם שלושה דגמים חדשים של BYD ● לקחנו את אטו 3 לנהיגה ראשונה על כבישי ישראל ● גילינו מוצר שלם למדי, שעשוי לכבוש את ראש הטבלה

- אריאל אלסיבוני "אוברדרייב"

סינים עליך, ישראל. המתקפה הסיע נית פונה מערבה, וישראל ומדינות ספורות נוספות משמשות בסיס קדמי. קשה שלא להרגיש את זה בשנתייםע שלוש האחרונות, ואם אפשר לספור כאן כעשרה מותגים סיניים חדשים, בחודשים הקרובים יתע ווספו אליהם עוד. BYD היא האחרונה שעושה עלייה, עם שלושה דגמים בשלב הראשון.

המעניין ביותר נמצא לפניכם, אטו .3 הוא מעניין מכמה סיבות: ראשית, אטו 3 מתלבש בדיוק על הקטגוריה החשמלית העממית הפוע פולרית ביותר. עוד סיבה יכולה להיות העובדה שלהבדיל, הוא מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה לחלוטין. יש עוד לא מעט פרטים להוסיף כאן, אבל כל מי שפגש אותנו ברחוב רצה לראות את המסך המסתובב.

שים עוד קצת

ואכן, כשיושבים בתוך האטו 3 יש תחושה שמישהו שמבין היטב לליבו של הלקוח הישע ראלי אבזר אותו. יש כאן כל מה שאפשר לרע צות, לרבות אותו מסך שיכול לנוע בין מצב אנכי לאופקי בלחיצת כפתור. למרות העומס, אחרי התמצאות קצרה אפשר לנווט די בקלות בכל האפשרויות המוצעות. נציין לחיוב את גג השמש, שכולל גם כיסוי בד אטום, ובאותה נשימה נגיד שעיצוב התא מצועצע מעט. היתרון בתכנון פלטפורמה ייעודית מתבטא היטב במרע ווח מלפנים ומאחור. לטובת השורה השנייה יש גם פתחי מיזוג הכרחיים במזג האוויר המקומי.

הצד המכני כולל מנוע חשמלי, המפיק 204 כ"ס ומניע את הגלגלים הקדמיים. הסוללה, עם קיבולת של 60.48 קוט"ש, מיוצרת בטכנולוע גיית הלהבים של .BYD זה אולי הזמן לציין שסוללות הן החוזקה העיקרית של החברה הזו, ושהיא מספקת אותן ליצרניות נחשבות אחרות. עם כל תשומת הלב למה שקורה בתוך הרכב, הצופה הממוצע עלול שלא לשים לב לכך שמע דובר במכונית נאה למדי. החזית בעיקר מציגה את העיצוב שיוביל את דגמי החשמל של ,BYD ולא מפתיע לגלות שמי שחתום עליו עבד אצל אאודי עד לא מזמן.

על הגל

אפשר להגיד כבר עכשיו: ההתרשמות מאטו 3 חיובית למדי. למעשה, את עיקר הביקורת הוא מקבל על עניינים דינמיים, וגם שם הוא לא כושל באמת. יש כאן נטייה ברורה לתתע היגוי תחת עומס, לאלו שנוהגים להגזים. צפוי למדי. הכיול כאן על הצד הרך ומייצר נוחות נסיעה טובה למדי על כביש עירוני שבור. במע קומות אלו הוא נשאר נינוח יחסית, ורק רעשי הדרך לא מבודדים לחלוטין. אם מדובר בכביש מהיר וגלי, יש תחושה של חוסר ריסון. השיוט במהירות שיוט חוקית נינוח, ועל כביש לא איכותי יחדרו רעשי בתי הגלגלים אל התא.

הביצועים טובים למדי ומרגישים מיידיים, בייחוד במצב ספורט. מערכות הבטיחות המע תקדמות ישמרו על הנתיב ועל המהירות בהע תאם לתנועה. גם הבלמים מבצעים את עבודתם נאמנה. הבלימה הרגנרטיבית מאפשרת בחירה בין שני מצבים, אך אף אחד מהם לא מתאים לנהיגה עם דוושה אחת.

מספיק לכולם

אטו 3 הוא הדגם הראשון של BYD שאותו אנחנו בוחנים בישראל, והתוצאה מרשימה למדי. הוא מרגיש כמו רכב בשל ושלם. כשע חיטטנו מעבר למה שהעין רואה ודחפנו ידיים למקומות נסתרים, גילינו איכות בנייה וחומע רים טובים מאוד. את הטווח המוצהר לא הצלע חנו לשחזר, וגם לא באמת ניסינו. בימי המבחן המהירים והעמוסים רשמנו טווח ריאלי של 346 ק"מ. ניתן לשער שהנתון הזה ישתפר בשימוש נורמלי ועם פחות כבישים מהירים בתפריט.

כך או כך, לאטו 3 יש קלף משמעותי נוסף בשרוול: החבילה שהוא מציג טובה בזכות עצמה, וגם רעננה מול המתחרות המוכרות. פרט לכך, לטענת היבואנית היא מצוידת במלאי גדול למכירה. הפרט האחרון, בשוק שמאופיין ברשיע מות המתנה ארוכות, ישחק לטובתו ולטובתה.

 ?? ??
 ?? ?? over-drive.co.il אתר הרכב המקצועי בישראל
over-drive.co.il אתר הרכב המקצועי בישראל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel