Israel Hayom

הקול יכול לקרות: רגע השיא של "הכוכב הבא"

מארבעה יוצא אחד, או אחת ● העונה התשיעית של תוכנית המציאות המוזיקלית מגיעה הערב לקליימקס חגיגי - כולל איחוד על הבמה של רן ונינט ● נופיה, ליבי, אליאב ומיטב - על מי מהם יומטר הקונפטי?

- מאיה כהן

זמן התהילה: כמעט 20 שנה חלפו מאז שנינט טייב ביצעה את "ים של דמעות" ב"כוכב נולד" והוכתרה בעקבותיו לכוכבת הבאה של ישראל - והערב בקשת 12 כבר מתכוננים להכתיר שוב כוכב או כוכבת חדשים.

העונה התשיעית של תוכנית המציאות המוזיקלית "הכוכב הבא" תגיע לסיומה הערב, במשדר גמר שישודר בשידור חי בקשת 12 מייד אחרי החדשות, היישר מזאפה לייב פארק ראשון לציון.

לצד הביצועים המוזיקליים, העונה הנוכחית בלטה בין היתר בזכות הגרדע רובה הצבעונית של השופט אסף אמדוע רסקי שלא ניתן היה להתעלם ממנה, עם ההופעות הבלתי נשכחות של הבגדים והאביזרים שבחר לכל תוכנית.

רמת ביצוע מובחרת

עוד נהנינו מהחיזוק המשמעותי שפאנל השופטים (נינט, קרן פלס, שירי מימון, אסף אמדורסקי ואיתי לוי) זכה לו השנה - רן דנקר, שהוסיף הרבה גלאם ועניין, במיוחד לאור האיחוד מחדש עם נינט על המסך, מה שהפך למוטיב חוזר ומשעשע, ולפעמים מייגע מדי; וכמובן - נהנינו מהפינג פונג הקבוע בין המנחים אסי עזר ורותם סלע, שהצליחו לשבור לא פעם את מעטה הרצינות שהז'אנר לפעמים מתהדר בו, והפכו אותו לתוכנית הומוריסטית לכל המשפחה.

אחרי ביצועים מרשימים במיוחד, ועם לא מעט זיופים בדרך, נבחרה הרביע עייה הסופית שממנה ייצאו הערב אחד או אחת כמנצחים הגדולים. יש לציין שכל אחד מהארבעה ראוי לכתר, והפגין לאורך העונה ווקאליות מגוונת ויצירע תיות מסקרנת - בין שמדובר היה בשירים מקוריים שלהם, ובין שבגרסאות כיסוי של אמנים אחרים.

ארבעת הפיינליסטי­ם שיתמודדו בגמר וינסו לזכות בתואר "הכוכב הבא של ישע ראל" - תואר מחייב שבא עם סיוע כלכלי לא מבוטל, בדמות מיליון שקלים לקידום הקריירה המוזיקלית שלהם - הם נופיה ידידיה ,)22( ליבי פנקר ,)24( אליאב זוהר )22( ומיטב שרמן .)23(

ים של דמעות, שוב

לאחר בחירות והתלבטויות לגבי השיע רים שאותם יבצעו הפיינליסטי­ם בגמר, שיכריעו את גורלם באופן דרמטי, הנה ההחלטות הסופיות:

ליבי פנקר תשיר את "לאורך הים", שירה של עפרה חזה ז"ל, זמרת שאליה הושוותה לא פעם במהלך העונה - ואולי הביצוע הזה הוא שיסייע לה להגיע למע

קום הראשון.

אליאב זוהר, בנו של מיקי זוהר, שבלי קשר לייחוס הוכיח שהוא אמן מוכשר מאוד, ישיר את "ים של דמעות" - שיר שכזכור הביא לנינט את הניצחון ב"כוכב נולד", ומעניין יהיה לראות אם גם הפעם השיר הזה יסלול את דרכו אל המקום הראשון.

מיטב שרמן תבצע את "ניצחת איתי הכל", שירו האלמותי של עמיר בניון, ונופיה ידידיה תשיר את שירה המרגש של מירי מסיקה "עכשיו אתה חוזר בחזרה".

הקהל בבית הוא שיקבע ברובו מי יהיה הכוכב הבא של ישראל, כאשר 82 אחוזים מהקולות יגיעו ממנו באמצעות ההצבעה בסיבוב הראשון, שלמעשה כבר נפתחה. 18 האחוזים הנותרים יהיו לפי בחירת השופטים, כלומר שלושה אחוזים לכל שופט. השקלול של הקולות בסוף משדר הגמר הוא שיכריע מי יזכה להגיע למקום הראשון, ומי יסתפק רק בהגעה למעמד המכובד אך יישאר ללא התואר הנכסף.

רן ונינט שוב ביחד

מי שהתענג על המפגש המחודש בין רן דנקר לנינט טייב, שעליו דיברו לא מעט בעונה הנוכחית, בוודאי ישמח לשע מוע שבאירוע הגמר צפוי להתקיים גם על הבמה איחוד של השניים, שיבצעו מאשעאפ של שני להיטים שלהם. כל שנותר הוא לקוות שהשילוב הזה אולי יוליד גם דואט שיוקלט וישוחרר לרדיו. כי עם כל הכבוד ל"כוכבים הבאים" - את אבק הכוכבים שהשניים מפזרים ביחד ולחוד כבר כמעט שני עשורים איש לא יוכל להעלים.

 ?? ??
 ?? ?? רביעיית הגמר צילום: נועם עטיה
רביעיית הגמר צילום: נועם עטיה
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel