Israel Hayom

פוליטיקאים, זה לא מגניב להיות מגניב

- מיכל אהרוני

הם מזיעים ממאמץ. בטוויטר, בפייסבוק, בסרטונים שברור שהם מרגישים בהם לא נוח. כותבים ומדברים טקסטים של אנשי מקצוע שמספרים להם שאין ברירה, כל העולם נמצא ברשתות החברתיות והם חייבים להיות חלק ממנו. להתחבר לעם/לצעירים/לנשים בהיריון/לחע תולים שמנגנים בין שתיים לארבע אחה"צ או לכל קבוצת מיקוד אחרת.

ברוכים הבאים לעולם הפוליטיקאי­ם המגניבים. אסכולה שהיא כולה תוצר של יח"צנים ואנשי תוכן ופרסום, שהחליטו שאף אחד לא מצביע לאנשים רציניים שמדברים על מה שבאמת בוער וחשוב. עזבו אתכם מיוקר המחיה, או לא עלינו - מהסכסוך הישראליעפל­שתיני. תנו לנו "להגניב" את הציבור. אל תהיו כבדים, למי יש כוח? אנשים תקועים בפקקים ונאנקים תחת יוקר המחיה, אתם חושבים שהם באמת רוצים שגם תדברו על זה?

הנה, קמפיין של מפלגת העבודה, תחת השם הנורא "עבודה משותפת". כל בכירי המפלגה, בראשות היו"ר מיכאלי, מקיפים זוג צעיר ומנסים להבין מה מפריע לו במדינה, מה באמת חשוב. כתבו לנו, ספרו לנו, בואו נייצר מערכת יחסים. יש חללי עבודה משותפים, יש אפליקציות שיתוף שנמכרו במיליארדים, עכשיו מגיע קמפיין שכל מי שעיניו בראע שו היה גונז במיידי. כי למה, בשם אלוהים, שמה של מפלגת העבודה צריך להיות כתוב בצמוד לשמה של מפלגה שסירבה להיות בקואליציה?

אבל מגניב זה מגניב. ואין ברירה. וככה אנשים רציניים, כמו ח"כ נעמה לזימי או ח"כ אבתיסאם מראענה, מוצאים עצמם מתאמצים מדי לספר סיפור של קלילות וחינניות. שרת התחבורה נראית כאילו האירוע הסתיים מבחינתה עוד לפני שהתחיל. האחרים מסביבה נראים כאילו מישהו זרק אותם לרחבת הריקודים רגע לאחר ששבר להם את הברך.

וכל מי שצופה בזה תוהה מדוע יש בזה צורך. הרי מיכאלי יכולה היתה להיזכר באמת כמי שפרצה דרך. אחרי הכל, היא מינתה מנכ"לית אישה, פתחה את הפתח לתחבורה ציבורית בשבת והיתה הראשונה לעשות מעשה נגד תופעת הקורקינטים שמסכנים חיי אדם.

אבל במקום להדגיש את ההישגים, היא מנסה לדובב זוג שחקנים אנונימיים לספר לה מה מטריד זוגות צעירים בישראל. אתם מתיימרים להוביל, להיות מנהיגים, להיות נבחרי ציבור, אין לכם מושג מהן הבע עיות המהותיות שהציבור הישראלי מתמודד איתן?

אז כן, "המגניבות" פעלה בתחילת הדרך לטובתה של מיכאלי. בזמן שלעבודה היה אפיל של תה משקית מיובשת, מיכאלי הביאה איתה ניחוח של ארל גריי, חזק ומבושם: הנה, הגיעה ההיא שיכולה להגיע לקהלים חדשים - וגם לקהלות. אבל די, הצטרפתם לממשלה ועברתם שלב. אתם כבר ילדים גדולים, וכך גם הקהל שלכם.

הדר מוכתר, בת הע02, יכולה וצריכה להיות כוכבת רשת. זה חלק מהע סיפור שלה, מהבאזז, היא מוצר המדף שרק כשפותחים את הפקק מגלים שיש לו ריח. אבל פוליטיקאים רציניים, בעידן שבו הציבור נאנק, לא יכולים להרשות לעצמם להשתעשע ולשחק. בעת הזאת, להיות מגניב זה הדבר הכי פחות מגניב בעולם.

 ?? צילום: אריק סולטן ?? הדר מוכתר, ,04.09.2022 מדגימה נעורים: עליות ומורדות לפני כולם. הרחבה בדעות של מיכל אהרוני ומירב סבר
צילום: אריק סולטן הדר מוכתר, ,04.09.2022 מדגימה נעורים: עליות ומורדות לפני כולם. הרחבה בדעות של מיכל אהרוני ומירב סבר
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel