Israel Hayom

התקשורת הכתירה את הדר

- מירב סבר

מכת המחץ שריסקה את תופעת הדר מוכתר והוריע דה את מפלגתה בסקר של פילבר (ערוץ ‪)18.09 ,14‬ ,0.4%ל היא דווקא פרסום של יואב אליאסי, "הצל", שחשף ביום ראשון השבוע שהצעירה הבוערת, שרצה על טיקט יוקר המחיה בישראל וזועקת תחת כל מיקע רופון רענן שאין לה סיכוי לרכוש דירה בישראל, מחע זיקה דירה בבעלותה החל מיולי ,2021 אז היתה בסך הכל בת .19 מוכתר טענה בתגובה כי הדירה נרכשה מכספי הפנסיה של אביה, אך אין זה מסתיר את המע חדל האמיתי בסיפור.

החשיפה הדרמטית הזו, שהטריפה את התקשורת הממסדית וגררה את מוכתר לראיונות תגובה בפריים טיים, חשפה כי בעצם המלך הוא עירום. התקשורת שכחה את תפקידה המקורי, שהוא חשיפת האמת, הכנת תחקירים ושאילת שאלות מאתגרות.

במקום זה, קיבלנו בחודש האחרון תיווך קולני של טראש. אין ספק, מוכתר יודעת את עבודתה. היא, שבאה מעולמות הטיקטוק, יודעת כיצד לייצר פרובוקציות ולהפוך תוכן לוויראלי.

אבל מערכת "עובדה", שידעה לערוך במאי 2022 תחקיר על בן גביר ולשלוף מהאוב את רוני חן, צעירה ששהתה במשך תקופה בביתו, שהיתה מלאה בביקורת כלפיו ושהכתימה את פעילותו; או תחקיר הפוליצר החשוב של גליקמן )14.06.20( על כך שיאיר נתניהו מניח לכאורה גרביים במקרר; או החשיפה המטלטלת של ברק רביד מאפריל 2020 על כך שאבנר נתניהו נצפה קונה פיצה בסגר, לא עלינו - אף אחד מהתחע קירנים לא עשה את הפעולה הבסיסית של לגלות אם הצעירה שמפמפמת מסרים קולניים ובלתי מתפשרים על יוקר המחיה אכן דוברת אמת לגבי חוסר היכולת שלה לקנות אי פעם דירה בישראל, מי עומד מאחוריה, אם יש אנשים שממנים אותה ומה האינטרסים שלה.

לתחקירים כאלה יש משמעות על המציאות הפוע ליטית בישראל. עובדה.

לאחר שבסקרים האחרונים השיגה מוכתר עלייה זהירה, יציבה ועקבית, אפילו יותר מאיילת שקד 1.7%( למוכתר מול 1.3% לשקד בסקר של דודי חסיד )13.09עב - היא נמחקת, ונדמה שאין דרך חזרה. האם הכתע בים ועורכי התחקירים עושים את עבודתם נאמנה רק כשהיא משרתת את האג'נדה הפוליטית שלהם? האם יש להם מוטיבציה להגיע לחקר האמת רק במקרים מסוימים? האם שריפת הקולות הזו משרתת מישהו?

מה שראינו מהתקשורת הממוסדת אלו צקצוקים מתחסדים על כך שמוכתר נקלעה לסחרחורת מסוכנת שהיא לא מצליחה לצאת ממנה. כאילו הם לא יצרו את המפלצת, האדירו אותה מעבר לתופעה הקומית שהיתה, סיקרו אותה בצורה חסרת פרופורציה, חגגו על חשבונה וניצלו את ההתמסרות שלה לכל מיקרוע פון. ואחרי שהגיבו לתופעה - פמפמו אותה, כי בחיע רות חמישיות, ומשעמם, וצריך דם טרי. הם מכסחים למוכתר את הצורה, כשהיא נחשפת במערומיה בתחקיר בסיסי ופשוט שהם לא טרחו לעשות. ואז, הם מגלגלים עיניים כלפי מעלה כשהם מבחינים שהיא בלופ מעורר רחמים, ותוהים: "האם הגזמנו?".

כן. הגזמתם. בכך שלא טרחתם לבדוק עובדות פשוטות ונתונים בסיסיים, בטרם שפכתם עליה את אור הזרקורים.

מערכת "עובדה" שערכה תחקיר על בן גביר ושלפה מהאוב את רוני חן, או גליקמן שפירסם על יאיר נתניהו והגרביים במקרר - אף תחקירן לא בדק אם הצעירה הבוערת מתחזה

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel