Israel Hayom

"משהו בי כבה"

בגיל ,28 ואחרי שהשתתף פעמיים בטור דה פראנס, הרוכב גיא ניב מקבוצת ישראל פרמייר טק פורש ● מסיבת הסיום: מרוץ השטח ברא אפיק ישראל, שייפתח ביום רביעי

- אלי שטרן

אם הייתם שואלים את גיא ניב בשנת 2016 אם בעוד ארבע שנים הוא ירכב בקבוצה ישראלית בטור דה פראנס, סביר שהיה צוחק לכם בפנים. שנה לאחר מכן רוכב השטח הצעיר עשה הסבה לאופני כביש, גדל וצמח יחד עם קבוצת ישראל סייקלינג אקדמי להשתתפות בכל גרנד טור אפשרי, ואתמול, בגיל ,28 הודיע שנגמר לו המנוע - ופרש מרכיבה תחרותית.

ניב עשה היסטוריה כישראלי הראע שון שהתחרה בטור הצרפתי (פעמיים), ומחזיק בשיא ההופעות הישראלי במרוע צים הגדולים בעולם. "זו ההחלטה הקשה ביותר שקיבלתי בחיי, אבל משהו בי כבה", הסביר ניב את החלטתו, שאותה מסר לפני שבועיים לראשי קבוצת ישע ראל פרמייר טק.

"אני יודע שזה כנראה יתקבל אצל לא מעט אנשים כהפתעה מוחלטת, אבל האנשים הקרובים אלי יודעים שזה מתע בשל אצלי כבר תקופה ארוכה", הבהיר ניב. "יש כמה סיבות להחלטה, אבל המע רכזית שבהן היא העובדה שאין בי יותר את הדרייב והמוטיבציה הנחוצים כדי להגיע לשיאים הבאים שרציתי להשיג בקריירה שלי.

"אני מודה שתמיד חשבתי שאחליט לפרוש כשארגיש שהגעתי למיצוי מוע חלט ושאין לי יותר לאן להתקדם - אבל לא הגעתי לנקודה הזו, להפך. גרף ההתע קדמות שלי בעלייה, ורק לפני חודשיים השלמתי בטור את ההופעה הטובה ביותר שלי בגרנד טור - ובכל זאת, אני מאמין שזה הזמן שלי לעזוב.

"משהו כבה בי בשנה האחרונה. אני לא נהנה כמו בעבר, ולא מרגיש מסע פיק מסופק ומאושר בחיים האלו. תמיד ידעתי למה אני עוסק בספורט שהוא כנראה הכי קשה ותובעני בעולם. היה לי את כוכב הצפון, שעזר לי לעבוד הכי קשה מכולם, לקום בבוקר אחרי כל הפסד או משבר ולדעת בתוךעתוכי שאע חזור למעלה, וכנראה אפילו טוב יותר ממה שהייתי קודם. ברגע שאיבדתי את היכולת הזו, ואני לא מצליח למצוא יותר את הסיבה להמשיך, הבנתי שהגיע הזמן לסיים את הפרק הזה".

גיא ניב נועל קריירה מקצוענית

קצרה יחסית (אלחנדרו ואלוורדה, למשל, פרש בסיום הוואלטה האחרון בגיל ,)42 אבל יוצאת דופן ומעוררת השראה. ניב הגיח לתודעה הספורטיע בית הישראלית בשנת ,2018 אז זינק יחד עם גיא שגיב לג'ירו ד'איטליה ההיסטורי שהוזנק בירושלים, והשניים הפכו למעשה לפנים של הענף בארץ. ניב אמנם פרש בקטע החמישי בג'ירו ההוא, אבל חזר שנה לאחר מכן לאותו המרוץ, והשלים אותו על כל 21 קטעיו.

ניב סיכם את החלטתו ואמר: "זה היה מסע מרתק עבורי. המקומות שהייתי בהם, האנשים שזכיתי לעבוד איתם לאורך הדרך והחוויות האישיות והקבוצע תיות - כל אלה נשזרו לאינספור רגעים שאנצור איתי לנצח". את מסיבת הפריע שה הגדולה שלו יעשה ניב בדיוק איפה שהתחיל וגדל - ברכיבת שטח, במסגרת מרוץ ברא אפיק ישראל, שייפתח ביום רביעי ושכבר הפך למסורת עבור רוכבי שטח מהארץ והעולם.

 ?? ?? ניב. אומר שלום צילום: נועה ארנון
ניב. אומר שלום צילום: נועה ארנון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel