Israel Hayom

"אנחנו לא מרגישים בטוחים כאן יותר"

המחבל, מוסא צרצור, תלה את עצמו אחרי שרצח באכזריות את שולמית רחל עובדיה בחולון ● השכנים מבוהלים: "לך תדע אם מחר יעשו את זה גם לילד" ● במערכת הביטחון נערכים לחגים

- אבי כהן השתתפו בהכנת הידיעה חנן גרינווד ולילך שובל.

12 שעות לאחר שהמחבל מוסא צרצור רצח באכזריות את שולמית רחל עובדיה בת ה 84 בחולון, נמצאה אתמול בבוקר גו פתו על ידי מתפלל, תלויה במבנה ברחוב דיזנגוף שבתל אביב.

לאורך הלילה התקבלו דיווחים רבים של אזרחים על אנשים העונים לתיאור המחבל. כל הדיווחים נבדקו על ידי כוחות הביטחון. בשעה ,07:14 אדם שיצא מבית הכנסת הבחין בגבר תלוי במבנה והזעיק את כוחות מד"א. פראמדיקית מד"א מרלן בריצנס קי סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו גבר בן 28 מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק. ביצענו בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים וקבענו את מותו. תוך כדי הבדיקה הרפואית עלתה בי המחשבה שמדובר בחשוד. העברתי מייד דיווח למוקד מד"א, שהזעיקו את המשטרה. זו הגיעה למקום במהירות וטיפלה באירוע".

זהותו של צרצור היתה ידועה למ שטרה. בשבוע שעבר עורר המחבל את חשדם של פקח ושוטר עירו ניים, ועבר תשאול במשטרה. שמו אף נמסר לשב"כ, אך כיוון שהיה לו היתר חיפוש עבודה - הוא שוחרר.

בשב"כ יודעים להכריז על פיגוע לאומני רק אחרי חקירת מחבל. במ קרה הזה המחבל התאבד, אבל בגלל אכזריות האירוע, שבו נרצחה אישה מבוגרת באמצעות מוט ברזל, ההע רכה היא שמדובר באירוע לאומני.

כרגע השב"כ מתמקד בתחקור וב תשאול סביבתו, כדי להבין אם מי שהו היה מודע לכוונותיו או עזר לו. הם גם עדיין בודקים את מסלול ברי חתו של צרצור. בשלוש השנים האח רונות לא בוצע פיגוע על ידי מחפש עבודה. לכן, כרגע לא נראה שיהיה שינוי בתהליך, מה גם שיש אינט רס מובהק בהמשך העסקת פועלים

פלשתינים בישראל. החשש אתמול בערב היה שיבצע פיגוע נוסף, או שאולי יימלט ויהיה מבוקש.

השכנה חנה: "מדי פעם הייתי רואה אותה, אישה טובה ולבבית. זה מחריד מה שקרה לה. גם כשידעתי שהרוצח מת, הייתי מאוד לחוצה"

אישה טובה ולבבית

אתמול הובאה עובדיה למנוחות. ברחוב החשמונאים השקט בחולון הרוחות סערו. רובם הכירו את הנר צחת שטיפלה במסירות בבעלה וש נרצחה אמש על ידי צרצור.

המחבל גרם לתושבי האזור לחשש, וכעת הם מפחדים מכל פועל שעובר ברחוב - גם על אלה עם היתרים.

"אמרתי לבתי בת ה 10 שמהיום לא תסתובב לבד ברחוב, כל עוד לא מסתיימת העבודה באתר הבנייה", אמרה מיקה לוי, שמתגוררת ברחוב. "אמנם הם מנסים לטעון שהוא היה משוגע, אבל אם הוא רצח קשישה ללא רחמים - לך תדע אם מחר לא יעשו את זה גם לילד שעובר בס מוך. נדרוש שהמשטרה תתגבר את הסיורים ליד אתר הבנייה, כי אנחנו לא מרגישים בטוחים כאן יותר".

חנה, שמתגוררת ברחוב מקביל, לא מאמינה שזה קרה. את עובדיה היא הכירה רק היכרות שטחית, אבל סיפרה כי היא היתה אישה טובת לב. "כששמעתי אתמול מה שקרה לה הייתי בהלם", היא אומרת. "מדי פעם הייתי רואה אותה, אישה כל כך טובה ולבבית. זה מחריד מה שקרה לה. גם כשידעתי שהרוצח מת, הייתי מאוד לחוצה. אתה כבר לא יודע מאיפה זה יגיע אליך".

אישה שהכירה את עובדיה לאחר שרכשה ממנה את ביתה כתבה היום בפייסבוק: "אני עוד בטלטלה. תה ליך הקנייה היה כל כך קל ומהיר, שהספקנו לפטפט איתה ולשמוע סיפורים על השכונה, על המשפחה הגדולה שהיא גידלה בבית שלנו, על המסיבות שהיו פה פעם. שאלנו אותה אם הם היו אוהבים את אריס סאן, והיא הסתכלה עלינו בתדהמה וענתה: 'אריס סאן? מה פתאום, אנ חנו רצינו חופש!'. זה גרם לנו להע ריך אותה אפילו עוד יותר".

לאחר הפיגוע ממשיכים כוחות הביטחון להיערך לחגי תשרי מחשש לעלייה בניסיונות להוציא לפו על פיגועים כלפי אזרחים. במע רכת הביטחון מנסים להתמודד עם ההסלמה באמצעות כמה כלים - בין היתר באמצעות לחץ על הרשות לפעול, פעילות בשטח הפלשתיני והטבות כלכליות כדי לדכא רצו

נות לפיגועים. אבל בצמרת מער כת הביטחון ברור שגם שימוש בכל הצעדים הללו יחד לא יספיק כדי לבלום את התפשטות האש. אתמול התקיים טקס חילופי מפקדי חטיבת שומרון. אל"מ שמ עון סיסו נכנס לנעליו של אל"מ רועי צוויג. בנאומו בטקס התייחס צוויג למתיחות: "לא ניתן להת עלם מההסלמה המשמעותית, אנו צריכים להשתנות ולהרחיב את קשת האפשרויות אל מול מבק שי רעתנו".

 ?? ?? המחבל צרצור. בתמונה הגדולה: באוטובוס לאחר הרצח
המחבל צרצור. בתמונה הגדולה: באוטובוס לאחר הרצח
 ?? ?? זירת הפיגוע. הילדים כבר לא יסתובבו לבד ברחוב צילום: יוסי זליגר
זירת הפיגוע. הילדים כבר לא יסתובבו לבד ברחוב צילום: יוסי זליגר
 ?? ?? המפכ"ל בזירה צילום: יהושע יוסף
המפכ"ל בזירה צילום: יהושע יוסף

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel