Israel Hayom

בשל הנוהל החדש במשטרה - זינוק בביקושים לכספות

לאחר ביטול ניידות הסיור בקריאות על פריצות - גידול של 25% בביקוש להשכרת כספות לשמירת חפצים אישיים יקרי ערך ● בירושלים המספרים גבוהים אף יותר

- אבי כהן

בימים האחרונים פרסמה המ שטרה מסמך שבו צוין כי הם יחילו נוהל חדש: מעתה לא יישלחו ניידות במקרה של גניבת רכוש מב תים. הנוהל נקבע בשל הרצון לצמצם את העומס על ניידות הסיור - אך יש מי שמרוויח מכל העניין.

בישראל יש יותר מ 50 אלף אירו עי גניבה בשנה, בין השאר גניבות של חפצים, כסף, רכבים, תשתיות, אופניים ומוצרים שונים. בשבוע שעבר פורסם מסמך פנימי של המשטרה, שבו היא מציינת את ההנחיות החדשות לטיפול באירועי הגניבה, במטרה לייעל את האירועים ולהביא לצמצום העומסים על ניידות הסיור השונות. כמו כן, צוין כי שינוי הנהלים יביא אף לקיצור זמן תגובת ניידות הסיור אם אלו יידרשו לכך, זאת מבלי לפגוע באיכות השירות

ובתחושת הביטחון של האזרח.

על פי הנוהל החדש, לאירועי גני בה לא תישלח ניידת אלא אם מדובר באירועים חריגים, כגון - במקרים שבהם החשוד בביצוע העבירה נוכח במקום העבירה ויש צורך לעכבו או לעוצרו, במקרים של גניבת אמל"ח, או באירוע המשלב חשד לפח"ע. כמו כן, הנוהל לא יחול אם המדווח הוא אדם מבוגר בעל

קשיים, אדם עם מוגבלויות או קטין, וכן אם בזירה יהיו ראיות שביכולת ניידת הסיור להשיגן.

במקום ניידת הסיור, יפנו המוקדנים את המתלוננים להגיש תלונה באופן מקוון, או ינחו אותם להגיע אל תחנת המשטרה הקרובה לביתם ולהגיש את התלונה באופן מסודר בתחנה.

המסר של המשטרה, מתברר, לא נפל על אוזניים ערלות. עו"ד דביר אינדיג, מנכ"ל מתחמי הכספות של חברת ברי קסטון, מספר כי בעקבות פרסום הנוהל החדש של המשטרה, יש גידול משמעותי בביקוש להשכרת כספות במתחמי כס פות מאובטחים.

אינדיג ציין: "רוב הכספות בימים האחרונים מושכרות לבעלי בתים פר טיים, שבפוליסת הביטוח של הדירה שלהם יש אופציה לכלול כספת במתחם כספות פרטי". לבריקסטון שני מתחמי כספות מאובטחים בתל אביב ובירוש לים, הכוללים בסך הכל כ 6,000 כספות.

אמנם על פי הלמ"ס, "רק" כ 5% ממשקי הבית חווים פריצה מדי שנה, אך בריקסטון מדווחת על עלייה של 25% בממוצע בכלל הארץ בביקוש להשכרת כספות, ובירושלים דווח על גידול של יותר מ 32% בהשכרת כספות לשמירה על חפצים אישיים, תכשיטים, כסף ועוד.

 ?? ?? מתחם השכרת כספות
מתחם השכרת כספות
 ?? ?? ניידות סיור. לא יגיעו יותר
ניידות סיור. לא יגיעו יותר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel