Israel Hayom

לחשוב מחוץ לחדר

הצורך של ערן זהבי בפרטיות לא הופך אותו למורם מעם, והוויכוח סביבו מגוחך ולא מתעסק בעיקר יעשו נכון מנהלי הנבחרת אם ישנו את מדיניות ההתנהלות החדשה, היא מיושנת

- גיא לוי | חמסה עליכם

ערן זהבי לא יהיה בשבת הקרובה על כר הדשא עם נבחרת הכ דורגל במשחק הבית בליגת האומות מול אלבניה. חדר יחיד מנע זאת ממנו, לצד הוראות חדשות של ראשי הנבח רת. מספרים שקיסר סין היה חייב לב חור את הדרך שבה הוא מבקש למשול בעמו. יועץ אחד, קונפוציוס, אמר שיש לשלוט בעם דרך חוקים. יועץ אחר, לאו צה, האמין שיש להגיע להסכמות. דרך העולם בחרה בחוק כהלכה למעשה, אלא שהעולם משתנה, ולא כל חוק יכול לעמוד בתוואי הזמן.

החוקים החדשים של ההתנהלות בנבחרת הם מיושנים למדי. נראות הנבחרת כיחידה קרבית היתה טבעית לתקופה שעבר זמנה. היום צריך לה גיע להבנה שפרטיות היא מצרך נדרש. נוחות גם.

כדי להפיק מהאדם שבשח קן את המיטב, אתה צריך להבין אותו - לא להכתיב לו. אתה צריך לדבר אל מחשבתו ואל ליבו כדי שיהיה לו נכון להיות במסגרת נעי מה ונוחה, ואז ירגיש שייכות. השח קן יהפוך לחלק שווה בנבחרת כולה. היררכיה היא לא דירוג מעמדות. לת פישתי היא סדר תפקודי. אין חשוב יותר או פחות.

חברי, עדי גורדון, דרש באוזניי פעם על כך ששחקן כדורסל שקולע שלשת ניצחון אינו חשוב יותר מהמנ קה של המגרש, שהרי אם המנקה לא היה עושה עבודה טובה בניקוי הפרקט - אזי השחקן היה מחליק ומפספס. כך צריך שיהיה גם בנבחרת הכדורגל שלנו. אין חשוב יותר או חשוב פחות, אין קובעי מדיניות שמנהלים ממעל ושחקנים שתפקידם להיות פועלים ולבצע. זה לא עובד ככה יותר. חדר יחיד במלון לא מחייב את הרכבתו של זהבי ב .11 חדר יחיד במלון לא הופך אותו למורם מעם, כי אפשר לתת גם לאחרים את האפשרות. מה הטעם בכך ששחקן שר גיל להתעורר מוקדם בבוקר יהיה בחדר עם שחקן שרגיל לישון עד מאוחר? איך יסתדר שחקן שאוהב שקט עם שחקן שרגיל לשמוע מוזיקה בקולי קולות? לכל שחקן צרכים והרגלים, והצורך בפרטיות מאוד הגיוני. הרי בסופו של דבר אנו מבקשים שהשחקנים ייתנו מאה אחוז על המגרש, אז למה לא לספק להם את מיטב התנאים?

מניעת חדר יחיד משחקן לא הופכת אף מנהל לבעל ערך רב יותר. ובכלל, למה מנהל צריך להיות בעל ערך רב יותר משחקן? אנשים מבוגרים נפג שים במסגרת ספורטיבית למען מטרה מסוימת משותפת, ומתווכחים על חדר יחיד - לא מגוחך? בנבחרות ובקבו צות בעולם זה כבר מקובל. גם אצלנו זה היה מקובל. אבל עכשיו יש חוקים חדשים, מיושנים.

 ?? ?? ● דירוג הטניסאים נכון לסגירת הגיליון
● דירוג הטניסאים נכון לסגירת הגיליון
 ?? ??
 ?? ?? זהבי. אין חשוב יותר או חשוב פחות צילום: ברני ארדוב
זהבי. אין חשוב יותר או חשוב פחות צילום: ברני ארדוב
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ?? בניון. ההנהלה צריכה להתקדם צילום: אלן שיבר
בניון. ההנהלה צריכה להתקדם צילום: אלן שיבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel