Israel Hayom

גורם מדיני על הדיווח ב"לה מונד": "מקרון לא גילה בקיאות בפרטי הרפורמה המשפטית"

- נתנאל דרשן עם פמליית רה"מ בפריז

על פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון, בארמון האליזה בפ ריז ביום חמישי בערב, העיבו דיווחים שפורסמו בסיומה בתקשו רת הצרפתית - שלפיהם מקרון הביע חשש רב בנוגע לרפורמה המשפטית המתוכננת בישראל.

על פי הדיווח בעיתון "לה מונד", מקרון הזהיר את נתניהו בביקורו המ דיני בן שלושת הימים, שאם השינויים שמתכנן שר המשפטים יריב לוין יע ברו במתכונתם הנוכחית "ייווצר נתק בין ההשקפה הישראלית והצרפתית על המושג דמוקרטיה". בדיווח נטען כי מקרון "הניח את הדברים על השו לחן באופן בוטה", אף שנמנע מביקורת פומבית כלפי נתניהו.

גורם מדיני בכיר התייחס בביטול לדאגה שהביע נשיא צרפת. "נתניהו התרשם שמקרון לא היה בקי בפרטי הרפורמה", אמר, והוסיף כי הסוגיה לא היתה הנושא המרכזי. כהגדרתו: "הנושא המשפטי עלה בקצרה, בשו לי השיחה". הגורם העריך כי הנושא אכן עשוי לעלות שוב בשיחות של נתניהו עם מנהיגים בעולם, אך לדבריו העניין לא מדאיג את רה"מ. כלפי חוץ טען נתניהו כי הפגישה עם מקרון היתה "מצוינת", ואמר כי היא התרכזה בעיקר בנושא האיראני.

"מקרון הביע נכונות לשקול את הטלת הסנקציות על משמרות המהפ כה", שיתף בתדרוך לעיתונאים. "די ברנו על תיאומים בתחומים שונים. יש התקרבות גדולה מאוד בין יש ראל לצרפת בדרך שבה אנו רואים את האיום האיראני".

עוד גילה בפגישה שמקרון שאל על היתכנות לנורמליזצי­ה בין ישראל לסעודיה. "אמרתי לו שזו אפשרות, אבל שהיא תלויה כמובן בסעודים", הסביר נתניהו.

לשאלת "ישראל היום" מדוע בחר רה"מ בצרפת כביקור המדיני הראשון בכהונתו, ומדוע דווקא בתזמון הזה, השיב גורם מדיני בכיר: "מקרון הוא שהזמין את נתניהו. הוא אמר לו: 'אני חושב שרצוי שתבוא כמה שיותר מהר, משום שהנושא האיראני אינו סטטי, ואתה לא יכול לדעת מה ילד יום. עדיף שנדבר מוקדם ככל האפשר'".

 ?? ?? מקרון ונתניהו. "יש התקרבות בין המדינות בנושא האיום האיראני"
מקרון ונתניהו. "יש התקרבות בין המדינות בנושא האיום האיראני"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel