Israel Hayom

ברחובות: המונים במחאה; ברשתות: חשד להסתה

המפכ"ל לשעבר אלשיך תקף את הרפורמה המשפטית: "אין בה שום דבר יהודי" ● גנץ: "קול האזרח צריך להישמע גם בזכות השביתה" ● תוקף הכור בעיראק בפוסט מקומם: "ראש ממשלה עם סמכויות דיקטטוריות - בן מוות"

- אבי כהן, יורי ילון וחנן גרינווד בהכנת הידיעה השתתף אסף גולן

חרף מזג האוויר החורפי: רבבות אנשים הגיעו את מול בערב למוקדי המחאה ברחבי הארץ נגד הרפורמה המשפטית.

ההפגנה בתל אביב נערכה בפעם החמישית ברציפות. האירוע החל בצעדה מחניון רדינג לרחוב קפלן, כשהמשתתפים קוראים: "נחליף את המשטר". בתום המחאה כמה מפ גינים ירדו לנתיבי איילון והוחזרו על ידי המשטרה.

במהלך ההפגנה בכיכר הבי מה נאם מפכ"ל המשטרה לשע בר, רוני אלשיך, ותקף את תוכנית לוין בחריפות: "כשומר מצוות, אני חייב להודות כי אין גם שום דבר 'יהודי' במה שמוצע כיום", אמר. "אין בתוכנית הזאת שום מרכיב החותר לתיקון. את כל החסמים מנסים להסיר היום באחת. המוצע הוא בגדר מהפכה משטרית - לא פחות מכך".

ראש עיריית תל אביב רון חול דאי נאם, ותקף: "שרי הממשלה של כולנו אוהבים לצייר אתכם, אותנו, כמנותקים, כפריבילגים, כמפונקים. אלו שרוממות היהדות בפיהם שכחו מהי אהבת ישראל, מהו כבוד האדם, האדם שנברא בצלם. אבל אנחנו לא שכחנו ולא נשכח".

אלפי אנשים הגיעו גם להפגנה ליד בית הנשיא בירושלים. המפגי נים נשאו דגלי ישראל ותלו שלטים שעליהם נכתב: "משילות היא לא עריצות", "הדמוקרטיה לא צריכה יריב מבית", "קו אדום, ימין ושמאל נגד ההרס".

בני גנץ, שהגיע להפגנה, הדגיש: "נמשיך להשמיע את הקול שלנו. הקול של האזרח לא נגמר בקל פי. הוא צריך להישמע ברחוב, הוא צריך להישמע בתקשורת, הוא צריך להישמע בזכות השביתה.

"האזרח צריך לעשות כל דבר חוקי כדי שהשלטון יקשיב לו. אנ

חנו רוצים ראש ממשלה, אנחנו לא רוצים שליט".

במקביל להפגנות, במוצאי שבת התחוללה סערה סביב דברים מקו ממים שכתב בכיר לשעבר בחיל האוויר. אל"מ )מיל'( זאב רז, שה שתתף בתקיפת הכור בעיראק ב ,1981 כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "מפליאה אותי מתינות הני סוח של חודק )מתייחס לעו"ד שאמר כי ייקח לידיו נשק אם ייאלץ לחיות בדיקטטורה(. רק התגוננות בנשק? פאסיבית? כוסות רוח למת. אם יקום ראש ממשלה וייקח לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו".

בשיחה עם "ישראל היום" רז לא חזר בו מדבריו באופן חד משמ עי. לדבריו, "זו היתה ציטטה של אבשלום אליצור. הוא חזר בו ומחקתי את זה".

"הסתה שוברת שיאים"

ההתבטאות החריפה עוררה סערה במערכת הפוליטית. בליכוד הת ריעו: "ההסתה נגד ראש הממשלה נתניהו שוברת שיאים של טירוף. אנחנו מזועזעים מהקריאה לרצוח את ראש הממשלה נתניהו ואת שרי הממשלה. חייבים לפעול כדי לעצור אותו ואת יתר המסיתים".

השר בצלאל סמוטריץ' הגיב בז עזוע: "זאב רז קורא בגלוי לרצח ראש הממשלה והשרים". כך גם איתמר בן גביר, שאמר: "אם נער גבעות היה כותב דברים דומים או אף חמורים פחות, הוא היה עצור".

 ?? ?? אל"מ )מיל'( זאב רז
אל"מ )מיל'( זאב רז
 ?? ?? המחאה בת"א, אמש צילום: רויטרס
המחאה בת"א, אמש צילום: רויטרס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel