Israel Hayom

"מטילדה" בדרך לישראל

היישר מהווסט אנד בלונדון: המחמזר המצליח, שזכה בלא פחות מ 101 פרסים בינלאומיים יוקרתיים, מגיע לארץ לעשר הצגות בהפקתו המקורית ● על הבמה: שחקנים בוגרים לצד ילדים - תלמידים בריטים בבית ספר לאמנויות - שאי אפשר לא להתאהב בהם

- ערן סויסה,

דווקא בעידן שבו הילדים מכורים למסכים, המחזמר המצוין "מטילדה", שבמרכזו ילדה גאונה שפו קדת את הספרייה חדשות לבקרים, מגיע לישראל.

המחזמר "מטילדה", בהפקת הלהקה השייקספירי­ת המלכותית, הוא סיפו רה של ילדה קטנה עם מוח של גיבו רת על. היא בעלת דמיון יוצא דופן, ואין כמעט אתגר שיכול לעמוד בפניה. היא גם דעתנית ונחושה, יודעת לנקוט עמדה עצמאית ולשנות את גורל חייה, והיא כנראה מהיחידים שיעדיפו לבקר בספרייה ולא להימעך מול הטלוויזיה.

"מטילדה" הוא ספרו של רואלד דאל הבריטי. ב 1996 הפכה הקלאסי קה לסרט, ובהמשך למחזמר, שרץ כבר יותר מעשור בווסט אנד בלונדון. הוא נכתב ובוים בהשראת ספרו של דאל על ידי זוכי פרסי הטוני דניס קליי ומתיו וורצ'וס, ואת השירים בו כתב והלחין טים מינצ'ין.

"מטילדה" הוא אחד מחמשת מחזות הזמר המובילים בעולם, וזכה ב 101 פרסים בינלאומיים יוקרתיים. לארץ מגיעה ההפקה המלאה, כולל כל הת פאורות והתלבושות שעוצבו על ידי רוב האוול. הכוריאוגרפ­יה היא של פיטר דרלינג, על התאורה מופקד יו ואנסטון, ואת ההפקה תלווה תזמורת בניצוחו של כריסטופר נייטינגייל.

על הבמה שחקנים בוגרים וילדים, אבל את הפוקוס גונבים הילדים - שרובם עדיין לא בני .14 הם תלמידים בריטים בבית ספר לאמנויות, שאמנות הבמה זורמת בעורקיהם: הם שרים, רו

קדים, משחקים ומתמודדים עם כמויות טקסט שהיו מאתגרות שחקנים מנוסים.

התפקיד הראשי, של מטילדה, מהפנט וכמעט לא אנושי. חלק גדול מההצגה הזאת מונח על הגב שלה, והיא עומדת במשימה. בסוף ההצגה - אי אפשר לא להתאהב בה.

גם התפאורה מושקעת במיוחד, ועל אף מורכבותה תגיע בגרסה זהה לארץ, כולל שלוש נדנדות מלחיצות שזזות מעל הקהל. המחזמר יוצג בארץ בא נגלית וילווה בכתוביות בעברית. זה מחזמר ברמה גבוהה מאוד, מהסוג שאין עדיין בישראל, ואם הוא כבר מגיע לכאן - כדאי מאוד לא להחמיץ אותו.

"מטילדה" יעלה בבית האופרה בתל אביב ב 7 באוגוסט. מכירת הכר טיסים תחל היום בקופת תל אביב, בטלפון .*2207

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel