Israel Hayom

ליברפול, הנה אני בא

עומר קורסיה (20) מאמין שהיציאה לקפריסין תהיה קרש קפיצה עבורו לליגות הגדולות באירופה ● קבוצתו פאראלימני אמנם לא מרשימה, אבל הוא בטוח: "זה לא משנה איפה תוכיח את עצמך"

- דניאל לוי

ללים א מעט כדורגלנים ישרא

יוצאים לאירופה, גם כאלה שתקעו יתד בליגת העל ושהיכולת שלהם הובילה אותם לשדרוג. מנגד - יש את מי שלא בלטו אך יש להם פוטנציאל שלא הספיקו לממש בארץ הקודש, והם מקבלים הזדמנות להפגין אותו מעבר לים.

מי ששייך לקבוצה השנייה הוא עומר קורסיה ,(20) שחקן פא ראלימני הקפריסאית, שבה חתם בקיץ האחרון. קורסיה גדל במח לקת הנוער של הפועל תל אביב, ומשם המשיך לבוגרים של "ניר" רמת השרון ולהפועל פתח תקווה. בין היתר שיחק בנבחרות ישראל הצעירות, ועל המגרש הוא מתפקד כבלם וקשר אחורי, מעין גרסה עד כנית של שרן ייני, אם תרצו. עד כה היו לו 11 הופעות העונה במסגרת הליגה ושתיים בגביע.

"יציאה לאירופה היתה מטרה בשבילי מגיל צעיר", הוא מספר בראיון ל"ישראל היום". "האמנתי שאני יכול להתקדם מאוד אם אצא לחו"ל בגיל צעיר, והליגה הקפרי סאית, שמביאה אליה הרבה זרים איכותיים שעשו קריירות אדירות, היא בהחלט ליגה מצוינת וקרש קפיצה לליגות הבכירות".

"תשוקה וחוכמה"

מפחיד לצאת לאירופה עוד לפני שהוכחת את עצמך בישראל? "לא, כי הדעה שלי היא שאם אתה מאמין בעצמך וביכולות שלך - זה לא באמת משנה איפה תוכיח את עצמך לראשונה. אני מאמין בצדדים החזקים שלי, שהם גישה אגרסיבית, תשוקה, ראיית משחק וחוכמה, ואני יכול להפגין את זה גם מחוץ לישראל".

פאראלימני עצרה בשבת רצף של חמישה הפס דים, איך זה משפיע על האווירה במועדון?

"אנחנו עדיין בתקופה לא טובה, אך אנחנו מצי גים כדורגל טוב ואנחנו בו חרים לקחת את הנקודות הטובות ותמיד להיות אופטימיים. אנחנו לא נותנים לאווירה השלילית להיכנס לחדר ההלבשה. השאיפות של הק בוצה לעתיד הקרוב הן ברורות: לחזור לנצח ולצבור כמה שיותר נקודות וביטחון לקראת הפלייאוף, וכמובן - להבטיח הישארות בליגה בהמשך העונה".

הכדורגל בקפריסין השתפר מאוד לאחרונה. יש הבדלים לעו מת ליגת העל בישראל?

"אחד הדברים הבולטים, בשונה מהארץ, זה שאין הגבלת זרים, וכא מור מגיעים לכאן המון זרים מאוד איכותיים שעשו קריירות מצוינות באנגליה, באיטליה ועוד. זה מה שתורם לרמה של הליגה ונותן לה עוד במה וקהל".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד שלוש שנים?

"השאיפה הכי גדולה שלי היא לשחק בליגה גדולה, בפרמייר ליג עבור ליברפול, ולעלות עם נבח רת ישראל לטורניר גדול. בעוד שלוש שנים? אני רואה את עצמי משחק באחת מחמש הליגות הב כירות באירופה".

"נטו כדורגל"

את האופי של קורסיה אפשר להבין כשאני שואל אותו איך הוא מסתדר לבד בגיל כזה במדינה זרה. "לחיות לבד בגיל 20 זה משהו שמ פתח מאוד את האישיות שלך. אתה לומד להתמודד לבד, לפתור בעיות ולגלות על עצמך עוד דברים, וכ מובן - זה מאוד עוזר להתמקד נטו בכדורגל", הוא מספר.

"יש לי תמיכה אדירה מהמשפ חה היקרה שלי, שעוזרת לי תמיד, ואני בקשר עם עידו שחר )משחק באפולון לימסול( ועומרי אלטמן )אא"ק לרנקה( שמשחקים פה. אנ חנו נפגשים לראות משחקים מדי פעם, וכל דבר או עזרה שאני צריך - הם פה בשבילי".

בקיץ נבחרת ישראל תשחק באליפות אירופה עד גיל .21 תהיה חלק מהסגל?

"קודם כל, לייצג את נבחרת ישראל זה תמיד כבוד גדול וז כות גדולה. אני תמיד שואף ומכ וון לייצג את ישראל בכל הזדמ נות, ואני בהחלט מאמין שאני יכול להיות חלק מהסגל בקיץ הקרוב".

 ?? ?? קורסיה )מאחור(. עושה גם הגנה
קורסיה )מאחור(. עושה גם הגנה
 ?? ??
 ?? ?? קורסיה )מימין(. פורח צילומים: פאראלימני
קורסיה )מימין(. פורח צילומים: פאראלימני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel