Israel Hayom

תעירו אותה מהסיוט הזה

לפני המונדיאל, מילאן עוד פנטזה על אליפות - היום היא רק רוצה "להגיע לליגת האלופות" ● הרוסונרי ספגו 12 שערים בשלושת המשחקים האחרונים, וחווים את אחת התקופות הקשות בתולדות המועדון ● הערב, בדרבי מול אינטר, היא תחפש לנצח, ובעיקר לא להיות מובסת שוב

- נדב יעקבי

מ ילאן תתייצב הערב ל"דרבי דה לה מדונינה" מול אינטר, כשהיא בעיצומו של אחד המשברים הגדולים והעמוקים ביותר שהיו לה בעשורים האחרונים.

בשבוע שעבר, אוהדי הרוסונרי שהגיעו לסן סירו לא האמינו למראה עיניהם כשראו את הקבוצה, שזכתה בעונה שעברה באליפות, מובסת 5:2 על ידי ססואולו הצנועה מתחתית הטבלה. זה היה ההפסד הכבד ביותר של מילאן ב 26 השנים האחרונות, מאז שיובנטוס של זינדין זידאן וכ ריסטיאן ויירי גברה עליה .1:6

אם זה היה הפסד אחד, כבד ככל שיהיה - ניחא. אבל הוא הגיע שבוע אחרי תבוסה 4:0 ללאציו והפסד 3:0 בסופר קאפ לאינטר.

זה בלתי נתפס, אבל מילאן ספגה 12 שערים בשלושת משחקיה האח רונים, והחשש הגדול הוא מתבוסה נוספת מול אינטר, בדרבי ה 178 של מילאנו.

כשהליגה האיטל קית התחדשה אחרי פגרת המונדיאל, מי לאן היתה במקום השני והפער מנא פולי עמד על 5 נקודות בלבד. כך, האוהדים האמינו שאליפות שנייה ברציפות היא לגמרי אפשרית.

אבל את מה שקרה מאז אפשר לה גדיר כקריסת מערכות: שישה מש חקים ללא ניצחון, הדחה מהגביע, תבוסה בסופר קאפ וירידה למקום החמישי - 15 נקודות מנאפולי.

על אליפות אף אחד כבר לא מדבר. כרגע המטרה היא לסיים לפ חות במקום הרביעי. המאמן סטפנו פיולי אמר: "הסקודטו שלנו יהיה להגיע לליגת האלופות". בסך הכל מילאן ספגה בינואר 18 שערים, יותר מאשר בכל חודש אחר בכל שנות קיומה! זה מדהים בעיקר משום שמילאן זכתה באלי פות בעונה שעברה, הרבה בזכות הגנת הברזל שלה.

יש הטוענים שהסיבה העיקרית היא הפציעה של השוער הצרפתי המצויין מייק מאיינן בספטמבר. מאז ממלא את מקומו הרומני בן ה 36 צ'יפריאן טטארושאנו, ולא בהצלחה יתרה. אבל זה הסבר פשטני מדי.

פיולי, שזכה לאין ספור מחמאות אחרי האליפות, אמר: "נקלענו לת קופה קשה מבחינה מנטלית וטק טית. אצטרך לחשוב איך אני מכוונן שוב את המחשבות של השחקנים כדי שייצאו מהמצב הקשה הזה".

חילופים לא במקום

השינוי הגדול לקראת הדרבי הערב הוא חזרתו להרכב של הבלם הדני סימון קאר - שיחליף את מתיאו גאביה הצ עיר, שבעצמו שיחק מול ססואולו, בשל פציעתו של הבלם האנ גלי פיקאיו טומורי.

קאר בן ה ,33 שעבר כמה פצי עות לא פשוטות בשנתיים האחרו נות, שותף העונה בתשעה משחקי ליגה בלבד. הוא הרבה יותר מנוסה מגאביה, אבל לא בטוח שזה יעזור. עובדה: קאר היה בהרכב בתבוסה מול אינטר בריאד, והיה על המג רש כשלאציו הבקיעה שלוש פעמים מול מילאן.

לוקה מרקג'אני, שוער העבר והפ רשן בהווה, טוען כי הבעיה הגדולה של מילאן היא שלא הביאה מחליף ראוי לפרנק קסייה, שהיה מכוכבי האליפות ועבר בקיץ לברצלונה. במילאן האמינו שטומאסו פובגה בן ה ,23 שחזר מהשאלה לטורינו, ימלא את נעליו הגדולות של קסייה - אך זה לא קרה.

אם זה לא מספיק, הקשר שארל דה קאטלרה, שנרכש בקול תרועה רמה מברוז' ב 32 מיליון יורו, לא מצדיק את ההשקעה. הבלגי בן ה 21 עדיין לא הבקיע, ופתח רק שש פע מים בהרכב בליגה.

בדרבי הראשון של העונה, בס פטמבר, רפאל לאאו כיכב עם צמד בניצחון של הרוסונרי .2:3 אבל אז מילאן היתה בתקופה טובה. היום זו קבוצה כבויה, ואפילו מיואשת. הפסד נוסף הערב מול אינטר יהווה חותמת לכך שמילאן נמצאת במשבר עמוק, וכל זה - תשעה ימים לפני משחק שמינית גמר ליגת האלופות מול טוטנהאם.

פיולי יודע שהמ שחק הערב הוא קרי טי להמשך העונה - וגם לעתיד שלו על הקווים של מילאן. "המשחקים הגדולים הם הק שים ביותר", הוא אמר, "אבל ככל שההר שעליו מטפסים גבוה יותר - כך התמורה שווה יותר. ועם המח שבה הזו אנחנו צריכים לעלות לד רבי". אשרי המאמין.

"ככל שההר גבוה יותר - התמורה שווה יותר. ועם זה אנחנו צריכים לעלות לדרבי"

 ?? ,GettyImage­s ?? ז'ירו. צלילה חופשית צילומים: אי.אף.פי
,GettyImage­s ז'ירו. צלילה חופשית צילומים: אי.אף.פי
 ?? ?? הרננדס מתקשה בגמר הסופר קאפ
הרננדס מתקשה בגמר הסופר קאפ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel