Israel Hayom

שטראוס מייקרת מוצרי קפה וחטיפים

- היאלי יעקובי הנדלסמן

לאחר שייקרה את מוצרי החלב, הודיעה שטראוס אתמול על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 1.4% עד 6% של מוצרי עלית, ובהם קפה נמס, קפה מיובש בהק פאה, קפסולות, חטיפים מתוקים, ספלנדיד, צ'יטוס, תפוצ'יפס ושמן זית יד מרדכי.

בשטראוס מציינים כי מחירי המו צרים לא עודכנו ב 12 השנים האח רונות, וכן לא נכללים בעדכון מוצרי המחלבות והסלטים. עליית המחיר לקמעונאים תיכנס לתוקף ב 4 ביוני והיא מכסה, לטענת החברה, חלק קטן מסך ההתייקרויו­ת.

כך, למשל, אומרים בחברה כי מחיר קפה ירוק רובוסטה עלה בש לוש השנים האחרונות ב ,86% ומ דצמבר 2022 עלה ב .45%

מחיר הסוכר הגולמי עלה מת

חילת השנה ב ,11.03% ומחירו של הסוכר הלבן עלה ב .13.67% מחיר הקקאו עלה ב ,6.54% מחירי התי רס עלו ב ,37% מחירי השמנים עלו ב ,50% ושכר המינימום התעדכן באפריל ב .5.1%

מהחברה נמסר: "עדכון המחירים הנוכחי נעשה מתוך הכרח המציאות לנוכח עליות דרמטיות נוספות במ חירי חומרי הגלם בחודשים האחרו נים, ולאור הצפי כי מגמה זו תימשך גם בחודשים הקרובים. עדכון המחיר שמתבצע מפצה על חלק קטן מסך ההתייקרויו­ת שהחברה סופגת".

משלמים יותר

רק בשבוע שעבר אסם הודיעה לקמעונאים כי תעלה מחירי מוצ רים שונים, שאת מחיריהם התכ וונה לעדכן בדצמבר 2022 אך נמ

נעה לבסוף בשל סערה ציבורית. המוצרים שמחירם יעלה מהווים כ 15% ממכירות החברה. מחירוני דגני בוקר, קפה, פורינה וגרבר יעלו בשיעור של 4.7% בממוצע. מוצרי מטרנה יתייקרו בשיעור ממוצע מתון יותר של כ .2.6%

כמו כן, אסם תעלה ב 4.5% בממוצע את המחירים של רט בים, מרקי תיבול ופסטה, שבהם יש התייקרות יוצאת דופן של חומרי הגלם. גם שם ההחלטה התקבלה בע קבות המשך ההתייקרויו­ת של חומרי הגלם והאריזה, ובהם קפה, דגנים, רכז עגבניות, חלב ומרכיביו, סוכר, אריזות, מתכת ועוד, לצד פיחות חד בשקל אל מול הדולר והיורו. זאת ועוד, החברה החליטה להפסיק לייצר ולשווק מוצרי קמח בישראל.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel