Israel Hayom

חוסנה של החברה נקבע ביכולת לייצר שותפות

עליזה בלוך ראש עיריית בית שמש

-

בית שמש צפויה לאכלס בחודשים הקרובים עשרות אלפי יחידות דיור. עם כניסתו של כל תושב חדש שמגיע לעיר, הוא עובר לא חריותי כראש רשות. מחובתי לנקות לו את הרחוב, לדאוג לכיתה עבור ילדיו, לוודא שהוא יכול לצאת מהעיר ולהיכנס אליה באמצעות תחבורה ציבורית ולדאוג למעטפת שירותים מי טבית ומקיפה עבורו.

המציאות הקיימת כיום היא שאין סנכרון בתוך המערכת של השלטון המרכזי. יש פתרונות שהמדינה מספקת לתושב, ובהם מגורים, אך כל שאר הסוגיות מונחות לפתחו של ראש הרשות. בכוחם של כספי קרן הארנונה להקל במעט את הקושי בסנכרון בין עולמות התוכן הללו כדי לתת שירות ראוי לכל תושבי העיר.

חשוב להבין שאמנם עבורנו כל שקל הוא משמעותי, אך הקרן אינה משחררת את ראשי הרשויות מעבודה קשה כדי לחזק מרכיבי איתנות ביישובים. המחלקה לפיתוח כלכלי שלנו בעירייה, יחד עם גזבר העירייה ואיתי, נפגשים מדי שבוע עם יזמים וחברות ענק במשק הישראלי כדי להביאם לפעול בעיר, החל מרכישת שטח לתעסוקה ולתעשייה וכלה בהעתקת מרכז פעילותם לעיר.

אחד מראשי החברות הגדולות במשק אמר לי בטקס חנוכת מרכז לוגיסטי ענק שפתח בעיר, כי הרגיש בתהליך שאם נסגרה לנו דלת - נכנסתי לו דרך החלון. השבתי שזו מחמאה עצומה, ואני מודה לו על כך. אני באמת חושבת שזו חובתנו לעשות הכל כדי לחזק את האיתנות של הרשויות שלנו. זה לא מתרחש בן לילה. מדובר בתהליך, וקרן הארנונה נועדה בדיוק לשם כך.

בעיר הוותיקה בית שמש יש שכונות הזקוקות לפינוי בינוי ולתמ"א ,38 העיר שנייה לירושלים בקליטת עלייה, מינהלת התעסוקה העירו נית של העיר מקדמת קורסי הכשרה ותעסוקה לכלל התושבים, אנחנו משקיעים עשרות מיליונים בחידוש תשתיות, ומדי שנה אנחנו בונים מאות כיתות לימוד. אלו רק חלק מהתהליכים שמתקיימים בבית שמש בשנים האחרונות. הם לא יכולים היו להתקיים אילולא המאמצים שא נחנו משקיעים בפיתוח הכלכלי. כל משאב שהוא בבחינת חיזוק וזירוז לתהליכים אלו, מבורך מבחינתי.

חשוב להבין כי אישור קרן הארנונה אינו חקוק בסלע. אפשר לבחון את השפעותיה בעוד כמה שנים, להבין מה עשינו נכון והיכן צריך לשפר. אפשר לבחון כיצד הרשויות ניצלו את הכספים בפעילותן העירונית, ולאחר מכאן להסיק מסקנות.

צדק חלוקתי אינו סיסמה ריקה מתוכן. צדק חלוקתי הוא הבנה עמוקה שלא כל הרשויות המקומיות נמצאות באותו מקום, ושחוסנה של החברה נקבע ביכולת לייצר שותפות המיטיבה עם כולם.

אישור הקרן אינו חקוק בסלע. אפשר לבחון בעוד כמה שנים מה עשינו נכון וכיצד הרשויות ניצלו את הכספים

 ?? ?? בית ספר סגור, אתמול צילום: גדעון מרקוביץ'
בית ספר סגור, אתמול צילום: גדעון מרקוביץ'
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel