Israel Hayom

חפשו את הכסף במקום אחר

ראש עיריית אור יהודה

- ליאת שוחט ||

מספרים לנו שקרן הארנונה היא המפתח לפתרון משבר הדיור, והיא זו שתסייע בהפחתת יוקר המ חיה. האמת היא שזו אפילו לא ההת חלה לפתרון. בפועל, שום ראש עיר לא יבנה יחידות דיור חדשות שי גרמו לו להפסיד כסף. התמריצים בעבור הקמת יחידות הדיור רחוקים מלהספיק, וודאי שקרן הארנונה לא תיתן לכך מענה.

אור יהודה, שבראשה אני עומדת, היא עיר ליכודית. עיר עם אוכלו סייה מגוונת וחתך סוציו אקונומי לא מהגבוהים בבקעת אונו. עיר עם מו רכבויות שנזקקה לטיפול יסודי ורב מערכתי כדי לנצל הפוטנציאל שלה.

בשנת 2017 חתמתי על הסכם גג עם ממשלת ישראל בראשות נתניהו. בהסכם, המבורך מבחינתנו, סיכמ

נו שהעירייה בראשותי תקים אלפי יחידות דיור, החשובות כל כך למדי נה, וכי נזכה בתמורה לקידום שטחי מסחר ותעסוקה.

הסכם הגג הוא נקודת מפנה לעיר. באמצעות יחידות הדיור שקידמנו קיבלנו תקציב לש דרוג תשתיות ותי קות, תוך שיפור סל השירותים הניתן לתושבים. כיום אנ חנו נמצאים בעיצומו של תהליך, שבו העיר הופכת לעיר המובי לה בהשקעה פר תושב בכל פרמטר.

אפשר לומר שבאותם ימים ממש נכנסתי מתחת לאלונקה, משום שמ דובר היה בצורך לאומי. כעת המדי נה אומרת לתושביי - תשכחו ממה שסיכמנו אז, יש כללים חדשים, אתם תבנו - ואחרים יקבלו. יתרה מזו, היא אומרת לתושבים - המ סים שאתם משלמים לא מספיקים, ועל הדרך יינטלו מכם השירותים שאתם שמקבלים ברווחה, בתרבות ובפנאי - זאת למ רות התחייבותה לה סכם שנחתם בינינו.

73 מיליון שקלים - זה הסכום שאור יהודה תיאלץ לשלם לערים אחרות עד שנת .2030 עיר כמו אור יהודה, שחייבת להשקיע הרבה יותר מערים אחרות בתחומים כמו חינוך ורווחה, תצטרך להסתפק במו עט ולהעניק לתושבים הרבה פחות. לכך אני לא אוכל להסכים.

הממשלה הזו, שנבחרה תחת דגלי החמלה - חובה עליה למצוא פתרונות אחרים

התושבים שלנו מבינים היטב שה ממשלה יכולה היתה להכניס יד לכיס של עצמה - הרי זו משימה לאומית לעודד בנייה. אולם במקום זאת המ דינה מכניסה יד לכיס שלהם ומותירה אותם עם בעיית משבר הדיור.

זהו מהלך מסוכן. הליכוד היתה ות מיד תישאר המפלגה החברתית החשו בה ביותר בישראל, אבל הממשלה הזו, שנבחרה תחת דגלי הדאגה והחמלה - חובה עליה למצוא פתרונות אחרים.

אני מצפה מנבחרי הציבור להבין את הפגיעה שטמונה במס הזה ול חפש כיוון אחר. אני מבקשת מעומק ליבי שלפני הכל יוציאו את החוק הרע הזה מחוק ההסדרים לטובת דיון יסו די ומסודר.

דרכים רבות לעשות צדק חלוקתי, לא זו הדרך!

 ?? ??
 ?? ?? בנייה חדשה באור יהודה
בנייה חדשה באור יהודה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel