Israel Hayom

בכספים הקואליציונ­יים: מיליונים לקהילה הגאה

הח"כים יקבלו תוספת תקציבית לבתי חולים בפריפריה, לחיילים בודדים ולגרעינים תורניים ● יו"ר ועדת הכספים משה גפני קיבל כ־031 מיליון ש' עבור החינוך החרדי ● מסתמן: יוקם מרכז מבקרים במערת המכפלה ● הפירוט המלא באתר

- יהודה שלזינגר השתתף בהכנת הידיעה אמיר אטינגר

ממשלת נתניהו השישית היא הימנית והדתית ביותר מקום המדינה. עם זאת, הדבר לא מנע את הקצאתם של כ־05 מיליון שקלים למטרות שונות, אחת מהן היא "גיוון מגדרי", שם כולל לארגוני הקהילה הגאה.

ח"כ אבי מעוז, אחד מחברי הקואליציה, התבטא בעבר בחריפות נגד מצעד הגאווה. בראיון לאיתמר סג"ל ב"עולם קטן", אמר מעוז: "צריך לבטל את מצעד הגאווה בירושלים תחילה. אני אדאג לבטל אותו, זו בושה וחרפה. בהסכמים הקואליציונ­יים זה אכן לא עלה, אבל אני לא מסתיר - ודאי שהייתי רוצה לבטל את זה".

מערך הבריאות יחוזק

בעקבות דרישה של חברי ועדת הכספים וחברי הכנסת נוספים, עשרה מיליון שקלים יוקצו ללוחמים בודדים משוחררים, כ־04 מיליון שקלים יועברו לבתי החולים ומערך הבריאות בערי הפריפריה ושני מיליון שקלים למורי הפריפריה. יו"ר ועדת הכספים משה גפני קיבל כ־031 מיליון שקלים עבור החינוך החרדי וכספים קואליציוני­ים הועברו לגרעינים התורניים.

10 מיליון ש' יוקצו לסיוע בשכר דירה ללוחמים בודדים משוחררים עבור יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ, שקיבל גם 40 מיליון ש' לבתי חולים בפריפריה ו־01 מיליון למלגות לסטודנטים מוחלשים בפריפריה ופרויקט הבאת מורים.

תמורת הסתייגויות

נוסף על התוכניות המיועדות לגיוון, קיבל יו"ר הכנסת אמיר אוחנה שני מיליון ש״ח למרכז מורשת לרחבעם זאבי וסכום דומה להקמת מרכז מבקרים במערכת המכפלה. חברי ועדת הכספים יקבלו 4 מיליון ש"ח לבינוי מיטות פסיכיאטריו­ת לבתי החולים, 6 מיליון ש' לפרויקטים לרשויות מקומיות ו־5.4 מיליון ש' להילולת הבאבא סאלי.

באופוזיציה שקלו במהלך הלילה לזכות בהשפעה על חלוקת הכספים הקואליציונ­יים בתמורה להסרת הסתייגויות מחוק קרן הארנונה ותקציב המדינה. במפלגות יש עתיד וישראל ביתנו הודיעו כי הם מסרבים לעסקן החליפין וטרם ידוע מה עמדתן של יתר סיעות האופוזיציה בסוגיה.

 ?? ?? ממשלה שמרנית. מצעד הגאווה
ממשלה שמרנית. מצעד הגאווה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel