Israel Hayom

עדות ארדן: חלבית לתביעה וגם להגנה

אף שלא חידש הרבה, לחלק היה אינטרס לא להסתפק בחקירה ● ועדיין, יש פער מהותי אחד בין העדויות

-

לא ממש ברור מדוע נצרך היה להעיד את שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, עדות שתגבה לפחות שני ימי דיונים. למעט אלמנט מהותי אחד, עדותו בבית המשפט תאמה לעדותו במשטרה, לרבות השימוש בצורות ביטוי זהות. מטבע הדברים, התביעה הדגישה הת בטאויות מסוימות מחקירתו של שר התקשורת לשעבר, ואילו ההגנה הדגישה את אלה ההפוכות.

בסופו של דבר, אלה ואלה מצויות בעדותו, וניסיונות הצדדים לצייר את ארדן כשגריר התביעה או ההגנה לא ממש צלחו. בהיבט המש פטי, עדותו חלבית למדי ומספיק היה להגיש את חקירתו במשטרה.

להשלים את המלאכה

בכל זאת, עיון בעדות של ארדן במשטרה לעומת עדותו בבית המשפט מגלה פער מהותי אחד. ארדן סיפר כי לאחר שנתניהו הודיע לו כי לא יוכל להמשיך לכהן בשני משרדים בו בזמן - הגנת העורף והתקשורת - וכי הוא מעוניין שיחליף את גדעון סער במשרד הפנים, ביקש ארדן שבועיים נוספים כדי להשלים משימות במשרד התקשורת.

בשבועיים הללו הספיק ארדן לחתום על רפורמת השוק הסיטו נאי נגד בזק. סנגורו של נתניהו, בעז בן צור, שאל את ארדן אם כאשר ביקש מנתניהו זמן נוסף, שיתף אותו מה ברצונו לעשות. תשובה חיובית היתה מיטיבה מאוד עם ההגנה, שכן יוצא שנתניהו אישר לארדן לפעול נגד אלוביץ' בניגוד מוחלט לעסקת השוחד הנטענת. ארדן נצמד לעדות במשטרה וטען שלא שיתף.

היכן ארדן העיד שונה מעדותו במשטרה? בבית המשפט הוא סיפר כי ביקש שבועיים משום שרצה להשלים את הרפורמות כדי שהקרדיט עליהן יהיה על שמו, ובמשטרה סיפק סיבה נוספת: "את הניסיונות של בזק ושאול אלוביץ' לעצור את זה אני מכיר".

הראיון המיוחד וההתכתבויו­ת שבדרך

להגנה היה אינטרס שלא להסתפק בהגשת עדותו של ארדן במשטרה. בעבר חשפתי התכתבויות בין ארדן בתקופתו כמנהל קמפיין הליכוד בבחירות 2013 לבין אילן ישועה, שמהן אפשר ללמוד לכאורה על סמיכות בין סיקור הליכוד בוואלה לבין בקשות וואלה מארדן לפרסום. ארדן הביע מורת רוח משני פרסומים וכתב לישועה: "תקעתם אותנו כל היום עם בנט כמו ."ynet

הוא דרש להעלות סרטון תעמולה שהפיצה המפלגה ככתבה חדשותית, ונענה באותו היום. למחרת שוחח ישועה עם עוזרו של ארדן על כסף. "מה אני צריך לעשות בשביל 1.3 )מיליון שקלים, נ"ב(, אני מוכן להתאבד", כתב לו והוסיף: "תעזור לי אחי". נוסף על הבקשה, פורסמה באותו היום בוואלה כתבה המסקרת פוסט בפייסבוק של ארדן.

למחרת הוזמן ל"ראיון מיוחד" באולפן וואלה עם ינון מגל, שבו שטח את מסרי הקמפיין. המקרה התרחש ב 25 בדצמבר, יומיים לפני הפגישה המפורסמת בין בני הזוג נתניהו לאלוביצ'ים. חלק מההתכתבויו­ת כבר הוטחו באילן ישועה, וייתכן שאלה יצופו גם היום.

בביהמ"ש סיפר כי ביקש שבועיים משום שרצה שהקרדיט על הרפורמות יהיה על שמו, ובמשטרה ארדן סיפק סיבה נוספת

 ?? ?? צורות ביטוי זהות. ארדן בביהמ"ש צילום: אורן בן חקון
צורות ביטוי זהות. ארדן בביהמ"ש צילום: אורן בן חקון
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel