Israel Hayom

בגידה ברוסיה? דיווח: המפקד של כוח "ואגנר" הציע עסקה לקייב

ה"וושינגטון פוסט": יבגני פריגוז'ין הציע להסגיר עמדות של צבא רוסיה, ואף נפגש עם קציני מודיעין אוקראינים באפריקה ● בתמורה דרש שצבא אוקראינה יפנה את בחמוט בחורף ● ארה"ב: רוסיה מתכוונת לרכוש עוד כטב"מים תוקפים מאיראן

- נטע בר ודוד ברון

בגידות בשורות הרוסים? ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי יבגני פריגוז'ין, מפקד חברת שכירי החרב "ואג נר", הציע בשלהי ינואר למודיעין האוק ראיני עסקה: הוא יגלה את מיקומן של עמ דות הצבא הרוסי ובתמורה אוקראינה תיסוג מהעיר בחמוט, שבה ספגה "ואגנר" אבידות כבדות.

לפי הדיווח, שמתבסס על המסמכים שדל פו מהפנטגון, רוב המגעים התנהלו בטלפון, אולם כללו גם פגישות עם סוכני המודיעין הצבאי האוקראיני (HUR) באפריקה. בשי חות עם אנשי קייב הצר פריגוז'ין על האבי דות של ואגנר, שמשמשת ראש חץ בניסיון הרוסי לכבוש את בחמוט זה כעשרה חודשים,

ואף קרא לאוקראינים להכות בעמדות צבא רוסיה. עוד דווח כי המליץ לצבא האוקראיני להתקדם לכיוון חצי האי קרים בשל המורל הירוד של הרוסים.

שלא לייחוס, אישרו שני מקורות אוק ראיניים כי מפקד ואגנר דיבר עם המודיעין בקייב, אולם אוקראינה דחתה את הצעותיו בנוגע לעזיבת בחמוט. הסיבה: חוסר אמון בפריגוז'ין. ספקות באשר לכנותו ולכוונותיו היו, לפי הדיווח, גם לארה"ב.

פוטין כינס מפגש חירום

פריגוז'ין הכחיש את הטענות ומסר: "כן, אני ובודנוב )ראש המודיעין הצבאי האוק ראיני, ד"ב( עדיין נמצאים באפריקה". ואילו דובר מטעם מנהלת המודיעין האוקראינית, אנדריי יוסוב, אמר לטלוויזיה האוקראינית: "אנחנו נוקטים אמצעים שונים כדי לשחרר את שטחינו )מהכיבוש הרוסי(".

תזכורת: בין פריגוז'ין לבין צמרת משרד ההגנה הרוסי שוררים יחסים עכורים במיוחד על רקע טענותיו לתת אספקה של פגזים לאנשיו. לפני כשבוע פרסם פריגוז'ין סרטון על רקע גופות של לוחמיו שזה לא מכבר נהרגו, ותקף בקללות נמרצות את שר ההגנה שויגו ואת הרמטכ"ל גרסימוב.

אתמול כינס פוטין ישיבת חירום של מוע צת הביטחון הרוסית. הסיבה העיקרית: הת קדמות מהירה של צבא אוקראינה בשטחים המקיפים את בחמוט.

מאז 9 במאי נטשו הרוסים 23 קמ"ר - פי 20 מהשטח שהספיקו לכבוש כוחות ואגנר בתוך העיר החרבה כליל.

בתוך כך, דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, אמר אתמול כי רוסיה מתכוונת לרכוש מאיראן עוד כטב"מים תו קפים, משום שהשתמשה כמעט בכל ה 400 שקיבלה מטהרן.

 ?? ?? פריגוז'ין, מייסד "ואגנר" צילום: אי.פי
פריגוז'ין, מייסד "ואגנר" צילום: אי.פי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel