Israel Hayom

אוהב, לא אוהב

אריק ברמן איבד אמון באהבה בצורתה הקלאסית, ואם לתת למילות השיר שאותו הוא מוציא היום לדבר בעד עצמן: "אני אוהב אותך זה שקר, אסור להגיד את זה" √ "השימוש במילים האלה יוצר מקום להרבה פרשנויות ואי הבנות", הוא מסביר

- עמי פרידמן

זה לא שאריק ברמן מאס באהבה, כמו שהוא איבד אמון בה בצורתה הקלאסית. בשיר החדש שלו "#אניאוהבאות­ך", שיוצא היום, וגם בראיון ל"ישראל היום", הוא מציע רעיונות לשימור האותנטיות והכוונה בזוגיות כדי שזו לא תגיע )לפחות לא מהר מדי( לשלב השגרה והתלות ההדדית.

"'אני אוהב אותך' זה שקר, אסור לה גיד את זה, זה פשע", הוא שר בסינגל חדש מתוך אלבום שהוקלט כולו בהופעה חיה במועדון הבארבי בתל אביב. ובניגוד לאלבומים קודמים, את שירי האלבום החדש אין לו בעיה להסביר. "זה אל בום יותר אינסטרומנט­לי, במובן שא פשר ללמוד ממנו משהו על איך לנהל מערכות יחסים", הוא אומר. "השיר הזה פשוט מצביע על איזושהי בעיה שנוצרת כשאנחנו אומרים את צירוף המילים 'אני אוהב/ אוהבת אותך'. זה יוצר מקום לה רבה פרשנויות ואי הבנות, שאחר כך כל אחד שומע משהו ומצייר לעצמו תמו נה בראש של מה האדם השני התכוון".

זו הכרזה שמצד אחד יש לה משקל עצום, ומצד שני היא הופכת להתניה.

"בדיוק. זה משקל גדול, זה כללי מדי. זה נהיה משהו שאתה אומר בכל סוף של שיחת טלפון כמו 'ביי'. אז נוצ רת אינפלציה של השימוש בזה, ואז זה כבר הופך למשהו כמו נשיקה מהדודה בליל הסדר. אתה לא רוצה, אתה נותן נשיקה כי 'צריך'. והשיר בעצם מציע שני פתרונות: הראשון זה להיות ספ ציפי ולהגיד מה אתה אוהב; והשני הוא פשוט להראות שאתה אוהב".

רומנטיקה ומערכות יחסים )וגם לא מעט סקס, סמים ודני רופ( עומדים במרכזה של "קורדרוי", סדרת הדרמה שביימה הדס בן ארויה ואשר בה הוא מככב לצד דר זוזובסקי. זהו תפקיד משחק ראשון עבור ברמן, שמצא את עצמו אחרי שנים של הימנעות מהת חום חשוף מול מצלמות - מטאפורית ופיזית. וגם שם נראה שהוא חוקר את הנושא - הפעם כגבר נשוי שנכנס לה רפתקה רומנטית עם אישה שמייצגת את הקיצון הנגדי המוחלט של מודל הבור גנות הצעירה והאפורה.

"זה מעניין, כי הדמות שאני מגלם שם הפוכה ממני לגמרי. היא נמצאת הרבה שנים במערכת יחסים אחת", הוא אומר. "אני יותר מתחבר לדמות של דניאל )שאותה מגלמת זוזובסקי; ע"פ(. באיזשהו אופן היא אולי מיישרת קו עם ,Gen-z שמבולבל מאוד ממה שקורה היום והכל מהיר וזמני".

"קורדרוי" גרמה לך להסתכל אחרת על יחסים?

"לא יותר מדי, כי יוצא לי לפגוש אנשים מהדור הזה, אני די מחובר. אבל יותר מהעניין של הדור - זה תמיד נחמד לקבל הצצה לאופן שבו המין השני חושב. זה מבורך שיש גל של יוצרות שמציגות זווית שונה של הסתכלות. הדמות שאני משחק, עידו, נמצאת במ ערכת יחסים 15 שנה וזה יפה. גם אם זה מסתיים עכשיו. הרבה פעמים מער כות יחסים מסתיימות, ומשום מה אנחנו נשארים עם הטעם המר של הסוף. אבל להיות יחד כמה שנים זה מקסים, אני חושב שאנחנו צריכים להוקיר את זה. להגיד איזה כיף שהיה לנו את הזמן הזה, עברנו דרך יחד ואנחנו מוכנים לדבר הבא. אני לא יודע להגיד אם יש דרך נכונה, זה נושא מאוד מורכב".

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel