Israel Hayom

לג'ני יש בלוק

"האימא", נטפליקס

-

הסרט החדש של ג'יי לו שהתמקם במקום הראשון בנטפליקס, "האימא" ‪,("The Mother")‬ הוא באמת על אמא: האמא של הפספוס.

עד שמגיע סרט אקשן קצת אחר בסיפור שלו, ברצון שלו גם לגעת, ודווקא כשכל התבשיל הזה מתבשל בענקית הסטרימינג )וגמדת האיכות( נטפליקס - מלהקים אליו את ג'יי לו. טוב, אולי כי ה"מלהקים" זו ג'יי לו בעצמה, שהפיקה את הסרט. ג'יי לו לא משחקת רע, אבל היא גם לא משחקת טוב. היא פשוט לא משח קת - היא מכווצת את ההבעה כאילו היתה יונית לוי אחרי עליית מדד המחירים לצרכן, ועם האנרגיה הזו היא מעבירה שעתיים.

תקראו לי שוביניסט שרואה בנשים מכונות ילודה, אבל עד שיש לי הזדמנות אני רוצה לראות סרט על אימהוּת מזוקקת - במיוחד בתנאי קצה, שם מעניין לראות איך מתעצמות ההוויה והחוויה של להיות אמא. לופז לא מצליחה איפה שליידי גאגא הצליחה - דילוג מפרפורמרית הפופ המלאכותית אל שחקנית דרמה משמעותית.

לופז כל כך מוקפדת ויזואלית, שברוב הסרט נראה שהיא מנסה למכור איזשהו בושם חורפי או קטלוג חופשות. גם אחרי "האימא" היא נשארת ג'ני מהבלוק - אופציה סבירה בתפריט הקומדיות הרומנטיות. היות ש"האימא" הוא גם סרט אקשן ביי דפינישן, נאמר בהגינות שאת הסצנות החביבות היא מבצעת בסדר.

מה הסיפור? אם שמעולם לא היתה לביאת קריירה או מקפיצת שניצלים מטוגנים, אלא היט וומן לשעבר בצבא האמריקני שה צליחה להסתבך עם שני אנשים מפוקפקים, וניהלה עם שניהם מערכות יחסים בואכה ילדה בבטן. היא מחליטה לזמר עליהם ל FBI דווקא אחרי שנכנסה להיריון ולאחר שניצלה מניסיון חיסול של העוברית.

בסוף היא ילדה, אבל סוכני הבולשת האמריקנית גורמים לה למסור את הבת לאימוץ כדי שתגדל להיות ילדה רגילה. אלא שהסכנה לא חלפה, וכעבור יותר מעשור היא נאלצת להגיח אל חיי בתה כדי להציל אותם. שתיהן מתמקמות בבקתת סקי מרו חקת, ובאמצעות סצנות אקשן טובות למדי והמוטו "בתחבולות תעשה לך מלחמה", הן לומדות לשרוד את איתני הטבע והאויב.

את חלקו השני של הסרט, שמתמקד ביחסים ביניהן, מצילה הבת )לוסי פאז( בת ה ,14 אבל הסרט רווי הפיצוצים )גם בין השתיים( לא באמת מצליח לרגש מהרבה סיבות - ובראשן המ טאפורות לאימהות אחרות. ג'יי לו היא אמא לביאה? אז בואו נפגיש אותה עם זאבה בשלג, שכמו ג'יי לו גם מגינה על הגו רים שלה. גלגול עיניים.

במסגרת הקורס המעיק בארנונת עיריות, שכולנו עוברים ביומיים האחרונים, התעניינה גאולה סער אבן בתוכנית הבוקר של רשת 13 אם המרואיין, ראש עיריית ראשון לציון רז קינסט ליך, חושב שהחוק שפוגע בערים "חזקות" - מגיע כנקמה פוליטית בערים שבהן המחאה נגד "ההפיכה המשטרית" גדולה. קינסטליך התנער מהרעיון המופרך, אבל אז שינתה המנחה את הניסוח ושא לה: "אתה לא יודע לשלול את האפשרות הזו?"

על פי הפרמטר של "לא ניתן לשלול", האם ניתן לשלול שח"כ האופוזיציה גדעון סער בכלל מכתיב את השאלות הכפולות בתו כנית הבוקר של אשתו? האם ניתן לשלול שגאולה סער אבן מת פקדת כשופר של המחאה? וגם אם זה לא ודאי, האם ניתן לשלול זאת? אבל מה זה משנה, העיקר שאפשר לשים בפה של מרואיין איזה מסר שאתה רוצה, שאי אפשר באמת לשלול. פעמיים.

 ?? ?? נמרה של נייר. "האימא" צילום: מתוך הטריילר לסרט
נמרה של נייר. "האימא" צילום: מתוך הטריילר לסרט
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel