Israel Hayom

כמעט מונדיאל

שחקנים עם שמות משפחה מחייבים ● כאלו עם כמה אזרחויות שבחרו איזו מדינה לייצג ● וגם לא מעט שנשארו בבית ● פחות משבוע לפתיחת המונדיאליט­ו בארגנטינה, דור הופמן עם השחקנים שכדאי להכיר

- דור הופמן

בשבוע שעבר פורסמו הסגלים הרש מיים של משתתפות המונדיאליט­ו )אליפות העולם עד גיל ,(20 שתיפתח באר גנטינה ב 20 בחודש עם נבחרת הנוער של ישראל. לאחר מבט ברשימות יש כמה דברים מעניינים ששווה לשים אליהם לב.

הבנים של. בסגל של אופיר חיים נמצא רוי רביבו, הבן של חיים רביבו הגדול, שיהיה אחד מחבורה לא מבוטלת של בנים לשחקני עבר.

אצל קולומביה, היריבה הראשונה של ישראל בטורניר, ניתן למצוא את תומאס אנחל, הבן של חואן פבלו אנחל, חלוץ הנבחרת שכיכב בזמנו בריבר פלייט ובאסטון וילה.

בסגל של ארגנטינה נמצא פדריקו רדונדו, הבן של אגדת ריאל מדריד פרננדו רדונדו, ובאנגליה משחק ליאם דלאפ, בנו של מוציא החוץ הבלתי נשכח רורי דלאפ. ויש עוד רבים.

הצעיר ביותר. קנדרי פאאס מאקוודור מגיע לאליפות העולם עד גיל 20 רגע אחרי שחגג יום הולדת .16 הוא אחד משני ילידי 2007 היחידים בטורניר, ולמרות שהוא הצעיר ביותר לא מן הנמנע שהוא יהיה המדובר ביותר.

פאאס, שכבר משחק בקבוצה הבוגרת של אינדפנדיינ­טה דל ואז'ה, הוא אחת הסנסציות הגדולות בכדורגל הדרום אמריקני והעולמי. שמאלי, זריז, בעל שליטה נפלאה בכדור ומ עורר השוואות בלתי פוסקות לאנחל די מאריה. צ'לסי כבר התחילה לעבוד על רכישה, השאלה היא כמה יהיה שוויו אחרי האליפות הזאת.

השחקנים הגלובליים. הגבולות כבר מזמן נפרצו בכדורגל העולמי. שחקנים עוברים מפה לשם, בוחרים אזרחות, עולים על מדי הנבח רת - וקדימה לאליפות עולם. ניקו טקהשי מברצלונה נולד בספרד לאמא יפנית ולאבא ארגנטינאי ויכול היה לייצג שלוש נבחרות. בסוף הוא בחר ביפן, ובטורניר הזה הוא יגיע לראשונה בחייו למולדת אביו.

אחד השוערים של קולומביה הוא אלכסיי רוחאס פדורשנקו שנולד באנגליה ומשחק בארסנל, אך מחזיק גם באזרחות רוסית מצד האמא ובקולומביא­נית מצד האבא. שלוש הנבחרות פנו אליו לאורך הש נים, ולבסוף הוא בחר לשבת על הס פסל של קולומביה.

ויש את השחקן עם השם הכי טוב בטורניר הזה: אוליבר שמידהאוזר. נולד בשווייץ, משחק בלייפציג, מייצג את הרפובליקה הדומיניקני­ת.

המאמנים הזרים. להבדיל מהנבחרות הבו גרות - שם מאמן זר הוא עניין שכיח, בגילים הצעירים זה יותר נדיר. ובכל זאת, שלושה מאמנים זרים יהיו בטורניר הזה ולא מפתיע לגלות שהם מגיעים מהנבחרות הקטנות יותר. את הרפובליקה הדומיניקני­ת יאמן וולטר בניטס הקובני, את פיג'י ידריך האנגלי בובי מימס, ואת גואטמלה המקסיקני רפאל לורדו. תאומי המגדל. לוקאס קלי הילד, בלמה של ניו זילנד, הוא אחד משלושת השחקנים הגבוהים בטורניר המתנשאים לגובה של 1.98 מ'. אחיו התאום אלברט, שוערה של ניו זילנד, הוא הבא בר שימה בגובה של 1.96 מ'. מנגד, השחקן הנמוך בטורניר הוא אודין פנייה מהונדורס, היחיד בטור ניר מתחת ל 1.60 מ', שגובהו 1.58 מ'. אלה שנשארו בבית. אין חובה על קבוצות לשחרר שחקנים לטורניר הזה, והתוצאות מבאסות. אוסקר גלוך הוא האבידה הגדולה ביותר של ישראל לאחר שלא שוחרר מרד בול זל צבורג, אבל אנחנו לא לבד פה. ארגנטינה תסתדר ללא אלחנדרו גרנאצ'ו ממנצ'סטר יונייטד, פקונדו בונאנוטה מברייטון וניקו פאס מריאל מדריד; אנגליה ללא ריקו לואיס מסיטי, ביינו גיטנס מדור טמונד ואילינג ג'וניור מיובנטוס; צרפת בלי מאלו גוסטו מצ'לסי; וברזיל ללא אנדריק )פא למייראס( וויטור רוקה )אתלטיקו פרנאנסה(.

 ?? ?? הנבחרת הישראלית. תסתדר בלי גלוך?
הנבחרת הישראלית. תסתדר בלי גלוך?
 ?? ?? צילום: אי.אף.פי
צילום: אי.אף.פי
 ?? ?? פאאס. היהלום של אקוודור צילום: GettyImage­s
פאאס. היהלום של אקוודור צילום: GettyImage­s

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel