Israel Hayom

גאווה ואכזבה

הדמעות מהצד של הפועל ירושלים: "היינו ניצחון מהגביע" ● ההחלטה של דז'יקיץ': "לא היה אמור להיות פה" ● והכוכב שגנב את ההצגה ואת התואר: "שווה יורוליג" ● מאחורי הקלעים של פיינל פור ליגת האלופות

- יעקב מאיר שליח "ישראל היום" למלאגה

"היינו רחוקים ניצחון אחד מהגביע", אמר ליוואי רנדולף בפנים עגומות לאחר ההפסד של הפועל ירושלים בגמר ליגת האלופות לטלקום בון. "למרות הכל, אני גאה בחברים שלי, בצוות המקצועי, בארגון ובאוהדים".

הפורוורד המוכשר ביטא את המסר שאיתו סיימה הקבוצה מהבירה את הש בוע במלאגה - אכזבה עצומה וגאווה גדולה. אכזבה על פספוס ההזדמנות לז כות בתואר אירופי, הזדמנות שמי יודע מתי תחזור, וגאווה על הדרך האדירה עד הגמר.

עובדים בשביל הקהל. מחלקת השיווק והקשר הקהילתי של הפועל ירושלים עברה השנה שדרוג עצום יחד עם מחלקת הדוברות והמדיה. השבוע הזה במלאגה הראה עד כמה. אוהדים רבים הגיעו לעיר הספרדית המנומנ מת ללא כרטיסים. חלקם נתקעו לפני חצי הגמר, חלקם הגיעו שעות ספו רות לפני הגמר בידיים ריקות. המועדון פתח חמ"ל מיוחד שנתן מענה לכל אוהד ודאג שלא יהיה אחד שיישאר מחוץ לאולם. "הגעתי מודאג - ויצאתי רגוע עם כרטיסים טובים ביד", סיפר לי אחד האוהדים.

האיש שלא היה אמור להיות פה. כשאלכסנדר דז'יקיץ' קיבל את הב שורה העצובה על מות אמו מילקה ביום שלישי שעבר, אנשי הקבו צה לא ידעו מה בכוונ תו לעשות. מהר מאוד הוא הבהיר לבכירים כי הוא לא מתכוון לוותר על הפיינל פור ודחה את הל וויה להיום.

אתמול בשעות הבוקר, בזמן שכל אנשי הקבוצה התכוננו לטיסה לישראל, עלה המאמן הסרבי יחד עם הבעלים אייל חומסקי על מטוס לסרביה כדי לחלוק כבוד אחרון לאמו. "הוא בכלל לא היה אמור להיות פה, רצינו לתת לו את הגביע במיוחד", אמר בעצב אחד השחקנים.

פרס הספורטיביו­ת. המילה שמבחינ תי מסמלת את הפיינל פור הנוכחי היא הוגנות ספורטיבית. כל הקהלים סיפקו עידוד ותמיכה נפלאים לקבוצותיהם וידעו לכבד את היריבות. אוהדי הפועל ירושלים גנבו את ההצגה בזכות המ סות הגדולות שהגיעו מישראל והעידוד האדיר שסיפקו לשחקניהם, אבל הדבר לא עורר אנטגוניזם מצד אוהדי שלוש הקבוצות האחרות. אוהדי טלקום בון סיימו את ערב הגמר בקריאות "הפועל, הפועל" וזכו למחיאות כפיים מכל יושבי האולם. גם הקהל המאוכזב של המארחת מלאגה, שסיימה במקום הרביעי, מילא בהמוניו את היציעים במ שחק הגמר ונתן כבוד לשתי הקבו צות. אולי גם אנחנו נלמד משהו מהשבוע הזה. הצגה של איש אחד. "המודל לחיקוי שלי בכדורסל האירופי הוא טייריס רייס", אמר לי טי. ג'יי שורטס במהלך הפיינל פור. משחק הגמר, כמו כל העו נה הזו, היה הצגה "טייריס רייסית" של השחקן המצטיין של העונה ושל הגמר.

אלכסנדר דז'יקיץ', שכבר "חיסל" השנה לא מעט שחקנים בכירים, הכין גם תוכנית מדוקדקת לעצירת הכוכב של הקבוצה הגרמנית. הוא אמר לשח קניו שברגע ששורטס צובר תאוצה קשה מאוד לעצור אותו, ולכן ביקש להגבילו

ולהקשות עליו את התנועה הראשונית. אבל ה MVP פשוט התעלה והיה בלתי ניתן לעצירה.

"הוא שווה יורוליג?" שאל אחד העי תונאים את שאלת השאלות שאוהבים לשאול בכדורסל האירופי. "אם הייתי עובד בקבוצת יורוליג - הייתי לוקח אותו מייד", ענה המנהל המקצועי של הפועל ירושלים יונתן אלון.

על גבול היורוליג. "טנריפה היא קבו צת יורוליג מבחינת השחקנים, הצוות המקצועי, הארגון, התהליך". כשא לכסנדר דז'יקיץ' אמר את הדברים הללו במסיבת העיתונאים לפני חצי הגמר, נראה שהוא רק מנסה להרדים את היריבה. אבל המאמן הסרבי התכוון למה שאמר וצדק בכל מילה. הקבוצה מהאיים הקנריים היא הדבר הכי קרוב באירופה ליורוליג מבין הקבוצות שלא משחקות בו.

משיחות עם אנשי כדורסל פה במלא גה מתברר כי התקציב שלה עולה בכל עונה )הספונסר שלה מחזיק בבעלות על

משיחות עם אנשי כדורסל פה במלאגה מתברר כי התקציב שלה עולה בכל עונה, והיא יכולה להביא כמעט כל שחקן שתרצה

רשת בתי מלון ענקית בספרד ועל חב רות נוספות(, והיא יכולה להביא כמעט כל שחקן שתרצה. המאמן המוערך צ'וס וידורטה בנה מערכת מקצועית משומ נת עם עוזרים מעולים שמקבלים יותר ויותר סמכויות )אחד מהם עומד על הקווים יותר ממנו(, ושחקנים בכירים נשארים בה שנים רבות.

לא סתם מרסליניו הוארטס, בשבוע הבא בן ,40 הבהיר כי הוא לא מתכוון לפרוש. אם היינו צריכים להמר - מבין כל ארבע הקבוצות בפיינל פור הקבוצה בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר להיות שם גם בעונה הבאה היא טנריפה.

 ?? ?? שורטס. היה בלתי ניתן לעצירה
שורטס. היה בלתי ניתן לעצירה
 ?? ??
 ?? ?? סמית' מאוכזב. שחקני בון חוגגים צילומים: אתר פיב"א
סמית' מאוכזב. שחקני בון חוגגים צילומים: אתר פיב"א

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel