Israel Hayom

השיטה: הרחקת יהודים מההר - ללא סיבה

הנתונים נחשפים: 63 יהודים הורחקו מהר הבית ב 2022 לעומת אחד בלבד ב ,2016 ומתוך 75 תיקים שנפתחו במהלך השנים - 68 נגנזו ● מנכ"ל "בידינו": "המשטרה מתנהלת בהר ללא דין וללא דיין" ● משטרת ישראל: "השיקולים מקצועיים בלבד"

- חנן גרינווד

פעילים בהר הבית טוענים כבר שנים שהמשטרה נוקטת יד קשה נגדם, וכעת יש לדברים אישוש רשמי: נתוני משטרה שהגיעו ל"ישראל היום" חושפים כיצד זו משתמשת יותר בהרחקות, אך נמ נעת מהגשת כתבי אישום - והסיבה פשוטה: תפילה בהר, שירת המנון או הנפת דגל אינן עבירות כלל.

בעקבות בקשת חופש מידע שה גיש למשטרה תום ניסני, מנכ"ל אר גון "בידינו - למען הר הבית", מת ברר הגידול המאסיבי בסך ההרחקות של יהודים מההר. לפי הנתונים, אם ב 2016 דווח על הרחקה אחת בלבד מהר הבית, ב 2022 כבר עמד מספר ההרחקות על לא פחות מ .63

מנגד, עם השנים פחת סך כתבי האישום נגד יהודים שעלו להר. בעוד ב 2018 הוגשו תשעה כתבי אישום, ב 2022 ירד מספרם לשלושה בלבד. כמו כן, מתוך 75 תיקים שנפתחו בשנים האחרונות על "עבירות" של יהודים בהר הבית, 68 נגנזו ורק ארבעה המשיכו לבתי המשפט - ומתוכם שלו שה נמצאים בפרקליטות, רובם מאז .2018 ומכיוון שהפעולות עצמן אינן עבירות, סעיפי האישום הם "הפרעה לשוטר במילוי תפקידו" או "התנה גות העלולה להפר את שלום הציבור".

"מערב פרוע"

"הנתונים מוכיחים שמשטרת יש ראל מתנהלת בהר הבית ללא דין וללא דיין", אומר ניסני, "תוך שימוש גובר בהרחקות חסרות פרופורציה ועם כמות הרשעות מזערית".

ניסני מאשים את המשטרה ב"יד קלה על ההדק כשמדובר בהרחקות. רק בשבוע שעבר הורחקתי מההר כי העזתי 'להתווכח עם שוטר' - כך לפי

פרוטוקול המשטרה עצמה. אנו דורשים ממנה להחליף דיסקט, ולהתחיל לה תייחס ליהודים בדיוק כפי שמתייחסים לכל מי שעולה להר. ומכיוון שדווקא בשנות ממשלת הימין הפך הר הבית למערב פרוע - שם היא גם תיבחן".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הביקורים בשטח ההר מתאפשרים בהתאם להחלטות הדרג המדיני והנוהג הקיים זה שנים רבות. הפעילות המש טרתית בהר מבוצעת על בסיס שיקו לים מקצועיים בלבד, והשוטרים באזור מגינים על המבקרים ועל זכותם לבקר במקום בבטחה.

"הפרות הסדר וכללי הביקור מטו פלות בכלים הקיימים למשטרה מכוח החוק, וכל מי שיש לו השגה על הר חקתו רשאי לעתור לבית המשפט".

 ?? ?? מעצר יהודים בהר הבית, פברואר 2023 צילום: נעמה שטרן
מעצר יהודים בהר הבית, פברואר 2023 צילום: נעמה שטרן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel