Israel Hayom

החל מיום שני: עיצומים במסגרות הרווחה לאנשים עם מוגבלויות

העובדים מוחים על השכר הנמוך ועל העומס החריג שבו הם נאלצים לעבוד כתוצאה ממחסור בעובדים ● העיצומים ישפיעו על כ־81 אלף חוסים ● "ללא שכר הולם, הענף כולו יקרוס"

- אפרת פורשר

משבר רודף משבר: המסגרות לטיפול באנשים עם מוגבלויות, שנמצאות במחסור חמור בכוח אדם, יעברו לעבוד במתכונת חירום החל מיום שני, כך נודע ל"ישראל היום".

ההחלטה, שעליה תצא הודעה היום, התקבלה אתמול בתום פגישת חירום בין מנהלי המסגרות המובילים את המאבק, ובמהלכה הוחלט על כמה צעדים. בין היתר, תישקל הפסקת קליטת דיירים ופתיחת דירות חדשות, וייעצר שיתוף הפעולה המקצועי עם משרד הרווחה בכל הנוגע לקורסים ולהשתלמויו­ת עובדים. העיצומים ישפיעו על כ־81 אלף חוסים שנמצאים במסגרות לאנשים עם מוגבלויות.

בארגון מ.ד.פ, ארגון הגג של המסגרות הפרטיות לטיפול באנשים עם מוגבלויות בישראל, ובפורום מצליח, אשר מנהלים מאבק להעלאת שכרם של המטפלים במסגרות, מאשימים במשבר את משרד הרווחה ואת השר יעקב מרגי העומד בראשו. הארגונים דורשים העלאת שכר של המטפלים והמטפלות ל־24 שקלים לשעה, תשלום מענקי התמדה בסך 3,000 שקלים, ותשלום תוספת ותק לצורך שימור עובדים. על פי ההערכות, עלות התשלומים היא כ־003 מיליון שקלים בשנה.

משבר כוח האדם התרחב בחודשים האחרונים, עם נטישה המונית של מטפלים בשל השכר הנמוך. מטפל סטנדרטי במסגרות רווחה מרוויח שכר מינימום, וכדי להגיע למשכורת סבירה עליו לעבוד משמרות כפולות ומשולשות. יעקב (שם בדוי), נשוי ואב לשניים שמרגיש את הקושי על בשרו, מספר: "אין יום שבו לא חסרים מטפלים במעון. הרבה עוזבים. גם אני חושב על זה לפעמים. יש לי משפחה, ואני בקושי רואה אותה בגלל שעות העבודה הארוכות שאני נאלץ לעבוד כדי לסיים את החודש".

יו"ר ארגון מ.ד.פ, יורם וקשרק, אומר: "בשנה האחרונה התרענו על מצוקת כוח האדם ועל משמעויותיה, ודבר לא קרה. כעת הגענו לרגע האמת. ללא שכר הולם לעובדות ולעובדים במסגרות, הענף כולו יקרוס".

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה: "אנו נוקטים כמה צעדים לתיקון המצב. רק לאחרונה יצאה לדרך תוכנית תמרוץ והכשרות לעובדים שמתמידים בעבודתם במסגרות הדיור, במטרה לגייס ולשמר כוח אדם איכותי לטווח הארוך".

 ?? צילום אילוסטרציה: GettyImage­s ?? נטישה המונית של מטפלים
צילום אילוסטרציה: GettyImage­s נטישה המונית של מטפלים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel