Israel Hayom

צונאמי ההתייקרויו­ת במשק לא עוצר: גם תנובה מעלה מחירים

הביקור בסופר הופך לכואב יותר: מחירי מוצרי מעדנות, מאמא עוף ואוליביה יעלו ב 4% ● מוצרי טירת צבי - ב 5% ● בחברה טוענים: "יש זינוק במחירי הסחורות"

- סוניה גורודיסקי והיאלי יעקבי הנדלסמן

עוד בשורה רעה לצרכנים: ענקית המזון תנובה הודי עה אתמול ללקוחותיה על העלאת מחירי המוצרים של מעדנות, מאמא עוף ואוליביה, בשיעור ממוצע של כ .7.4% כמו כן, יתייקרו מוצרי טירת צבי בשיעור ממוצע של כ .5%

המחירים המעודכנים ללקוחות ייכנסו לתוקף ביום חמישי, 1 ביוני. בתנובה מציינים כי כל המחירים לצרכן נקבעים על ידי הקמעו נאים, על פי שיקול דעתם וללא התערבות החברה. נציין כי שיעור העלייה המקסימלי של המוצרים עומד על .9%

הכל עולה

המוצרים היחידים שלא התייקרו הם מוצרי סנפרוסט ומוצרי שניצל הודו של מאמא עוף בלבד. כזכור, סנפרוסט עדיין מתמודדת עם נזקי

תדמית בעקבות שורה של ריקולים בשנה שעברה.

מתנובה נמסר כי ההתייקרות חלה לאור העלייה החדה במחירי הסחורות וחומרי הגלם בשנתיים האחרונות, ובהם הקמח, חזה העוף, הבקר, השמן והירקות, ותשומות נוספות כמו חשמל, דלק, מים, שכר עבודה ועוד.

למשל: חזה העוף, המהווה כ 50% לפחות מהרכב מוצרי מאמא עוף, התייקר לחברה בתוך שנתיים בכ ,25% והקמח התייקר למעד נות בכ .43%

פנייה בהולה לשר

בעקבות עליות המחירים במשק ועליית המחירים בתנובה, תנו עת עומדים ביחד פנתה באופן דחוף לשר הכלכלה, בדרישה להתערבותו בנושא:

"אנחנו מבינים שכטייקון אתה חבר קרוב של האנשים החזקים ביותר במשק, ושהעניינים האישיים שלך מעורבבים בשלהם. עם זאת, כשר הכלכלה אתה אחראי לחייהם של שאר העם, האנשים הפשוטים, ואולי שכחת, אבל לרוב הישרא לים אין חיסכון ואין איך לעמוד בעליות המחירים.

"לא לכולנו יש חברות ענק, וילות מפוארות ומאות מיליוני שקלים בחשבונות הבנק. לנו, כל עלייה במחירים - כשהיא לא מגי עה לצד עלייה בשכר - כואבת וגו רמת לנו להיחנק", נכתב.

"על כן, אנו מבקשים ממך לשים את האינטרס האישי בצד ולע בור לייצג את אזרחי ישראל מול הטייקונים, בשני אופנים מרכזיים: האחד - פעל עוד היום מול תנובה ומנע את עליות המחירים השערו רייתיות; השני - פעל בכנסת ומול הממשלה להעלאה מיידית של שכר המינימום ל 6,000 ש' בחודש".

 ?? ?? המחירים החדשים ייכנסו לתוקף ב 1 ביוני צילום: יוסי זליגר
המחירים החדשים ייכנסו לתוקף ב 1 ביוני צילום: יוסי זליגר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel