Israel Hayom

בירה להשכיר: השכונות הכי מבוקשות בי-ם

של זהב ושל נחושת ושל נדל"ן: המחיר הממוצע של דירת 4 חדרים בעיר עומד על 3 מיליון ש' בקריית הלאום המחיר הממוצע עומד על 4.387 מיליון ש' - גבוה ב 46% מהממוצע בכל העיר

- סוניה גורודיסקי ●

בונים על זה: לרגל יום ירו שלים ,2023 ריכזנו באמצ עות האתר "יד2" נתוני נדל"ן מר כזיים בירושלים - המחירים של דירות למכירה בעיר, השכירויות בדירות להשכרה, הפערים בין הש כונות השונות בבירה ובינן לבין המחיר הממוצע בכל העיר, ורמת הביקוש שמאפיינת כל שכונה.

לפי נתוני ,"2די" המחיר הממוצע של דירות ארבעה חדרים בירושלים עומד נכון להיום על 3 מיליון שק לים, עם שונות רבה בין השכונות, שמגיעה עד ל 46% בשכונות היק רות בעיר )בהשוואה למחיר הממוצע בעיר(, ומנגד - פערים שליליים של עד 21% בשכונות הפחות מבוקשות. הבדיקה ב"יד2" התייחסה לדירות רגילות בבניינים משותפים ולדירות גן בנות 4.5-4 חדרים בירושלים.

לפי נתוני אפריל ,2023 הש כונה המבוקשת ביותר בירושלים בשוק המכירה, שבה נרשם המספר הגדול ביותר של צפיות במודעות, היא קריית יובל. אחריה, בפער קטן, שכונת פסגת זאב, ולאחריהן בסדר יורד: שכונת רמות, שכונת גילה וש כונת הר חומה.

שכונות אלה, כאמור, הן המבו קשות ביותר בירושלים, בין היתר מפני שהן מציעות מחירי דירות אטרקטיביים יחסית.

בארבע מבין חמש השכונות המבוקשות ביותר, מחירי הדירות למכירה נמוכים מהמחיר הממוצע של הדירות בירושלים כולה:

נכון לאפריל, המחיר הממוצע של דירת ארבעה חדרים בפסגת זאב עומד על 2.440 מיליון שקלים - נמוך ב 19% מהמחיר הממוצע בשאר העיר; בגילה המחיר הממוצע עומד על 2.530 מיליון שקלים - נמוך בכ 16% מהממוצע בכל העיר; בש כונת הר חומה המחיר הממוצע עומד על 2.720 מיליון שקלים, נמוך ב 9% מהממוצע העירוני; ובקריית יובל המחיר הממוצע עומד על 2.810 מי ליון שקלים - נמוך ב 6% מהממוצע של כל העיר.

פער בשכונות היקרות

מנגד, בשכונות היוקרתיות יותר בירושלים, הפער בין המחירים בש כונות לבין הממוצע העירוני הסתכם בעשרות אחוזים: בקריית הלאום המ חיר הממוצע עומד על 4.387 מיליון שקלים - גבוה ב 46% מהממוצע בכל העיר; בבית הכרם המחיר עומד על 4.06 מיליון שקלים - גבוה ב 35% מהממוצע העירוני; ובקטמון הישנה המחיר הוא 3.928 מיליון שקלים - גבוה ב 31% מהממוצע.

איילת ניצן, סמנכ"לית השיווק של :"2די" "הממצאים מראים שו נות רבה במחירי הדירות למכירה ולהשכרה, הן בין השכונות השונות בירושלים והן בין השכונות לבין הממוצע בכל העיר. ניתן להסביר זאת על ידי ביקוש והיצע, והבדלי היוקרה בין הדירות עצמן".

 ?? ?? שכונת רמות בירושלים. מציעה מחיר אטרקטיבי יחסית צילום: אורי לנץ
שכונת רמות בירושלים. מציעה מחיר אטרקטיבי יחסית צילום: אורי לנץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel