Israel Hayom

לא פחדנו מאף אחד

פרנצדי פיירו נזכר במפגשים עם ליאו מסי ושאר השמות הגדולים בליגת האלופות ● מסביר את ההצלחה של מכבי חיפה: "כולם מוכנים לעשות הכל זה עבור זה, כך צריך להיות" ● ומדגיש מה הכי מרגיז אותו: "אין מקום לגזענות בכדורגל" ● ראיון אליפות

- ליאב נחמני

מאחורי הלוק הקשוח ו 194 הסנטימטרים שלו, אחד החלוצים המרשימים שה גיעו לארץ, פרנצדי פיירו, מתגלה כאדם ביישן שנדרש זמן לקלף אותו בדרך לתשובות על כל מה שעבר עליו העונה במכבי חיפה, כרכש היקר בתולדות הירוקים. 1.6 מיליון יורו הביאו אותו מגנגאן הצרפתית עם ציפיות בשמיים. בפועל, הוא כבש 8 שערי ליגה, אבל גם עוד 5 מכריעים במוקדמות ליגת האלופות.

השבוע פיירו כבר חגג את האליפות עם האוהדים עד השעות הקטנות של הלילה. "עבורי זה נפלא", הוא אמר בראיון בלעדי ל"ישראל היום", "כולם עבדו קשה בשביל האליפות הזאת, זה לא היה קל, אבל אין אליפות קלה. ראיתי קהלים בצרפת ובבלגיה, אבל כאן זה משהו אחר לגמרי. האוהדים הם הסיבה שאנחנו נותנים הכל על המגרש. אני שמח שסיימנו יחד את העונה כמו שצריך. האוהדים איתנו כשאנחנו מפסידים או מנצחים, הם מעודדים אפילו באימונים ונותנים כוח למשחקים. עבורי הם הכי טובים שיש - בלעדיהם לא היינו אלופים. היינו בפיגור נגד אולימפיאקו­ס, נגד מועדונים גדולים יותר באירופה וגם בליגה, אבל בעזרתם ניצחנו במשחקים האלה. זה מדהים בעיניי". מה היה הרגע הכי גדול העונה? "מה שהיה בבלגרד היה מטורף. לע לות לליגת האלופות בצורה כל כך דרמטית. היה שם קשה מאוד, האוהדים של הכוכב האדום משוגעים והלחץ היה גדול. ידענו שאין דרך חזרה, היינו בפיגור 2:0 וחזרנו, ולכן מבחינתי זה הרגע הכי גדול".

זה היה גם הרגע הכי קשה?

"היו רגעים קשים, אבל לא משהו יוצא דופן, כי בשורה התחתונה היו לנו הצלחות. אנחנו אף פעם לא רוצים להפסיד ליריבות הגדולות שלנו, אבל מרגע שזה קורה, אתה חייב להרים את הראש עד למשחק הבא".

כשהחלטת להגיע למכבי חיפה, האמנת שכבר בעונה הראשונה שלך כאן תשיגו אליפות והעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות?

"זו הסיבה שבאתי. ידעתי שיש קבו צה טובה, ותודה לאל - המאמן, השח קנים, הקהל, הכל התחבר. אני לוחם. אם אנשים חשבו שאי אפשר להגיע לכל זה, אז אני כן האמנתי. הרגשתי שזה אפשרי מהרגע הראשון".

"כולנו בני אדם"

בקיץ 2022 הצוות המקצועי של הירוקים לחץ על פיירו להגיע. המו"מ היא ארוך, אבל החלוץ זוכר זאת קצת אחרת. "זה לא היה קשה כמו שאנ שים חשבו", הוא מסביר, "הרגשתי שמאוד רוצים אותי, וגם אני רציתי לבוא. בשיחה עם ברק בכר הרגשתי שזו החלטה קלה להגיע לכאן".

פיירו הגיע ישירות לקרבות במוק דמות ליגת האלופות. עוד לפני שהס פיק להתאקלם, כבש כאמור 5 שערים שסייעו לקבוצה לעלות לשלב הב תים, כולל צמד בפיראוס מול אולי מפיאקוס ושער מול הכוכב האדום. משם, המסע למפגשים מול ליאו מסי, קיליאן אמבפה, ניימאר ושאר הכוכ בים, היה סוג של חלום מבחינתו: "בכר עזר לנו מאוד להצליח. תדבר עם כל השחקנים שהוא אימן והם יגידו אותו דבר. הוא מאמן טוב ואדם טוב, איתו, כל דבר קורה טוב יותר. עבורי, הוא ראוי להכל".

מה הופך אותו למאמן גדול?

"אפשר להיות איתו פתוח לגמרי וזה כל הסיפור. הוא האמין בנו כשאף אחד לא האמין שנוכל לנצח במשחקים מסוימים. גם כשהיינו בליגת האלופות הוא האמין שננצח את יובנטוס, הוא הכין תוכנית מושלמת. לא פחדנו מאף אחד, לא מפ.ס.ז', לא מבנפיקה ולא מיובנטוס, כי ידענו שיש לנו הכישרון לעמוד מולם. ברק נתן לנו את הכלים להתמודד מול כל הכוכבים".

מה היתה השיחה המשמעותית ביניכם במהלך העונה?

"היה רגע קשה אחרי שהחמצתי פנדל נגד ב"ש באלוף האלופים, והוא בא לדבר איתי. זו היתה שיחה שהייתי צריך באותו רגע. זמן קצר לאחר מכן, במשחק ליגה מול הפועל ב"ש, עומר אצילי בישל לי שער ניצחון".

במשחקים אחרים נגד ב"ש, כולל האחרון עם המהומה בסיום, טענתם שקראו נגדכם קריאות גזעניות. מה באמת היה שם?

"כולם ראו מה קרה, יש וידיאו מאוד ברור. אני לא רוצה לדבר על זה, כי אין מקום לגזענות בכדורגל. בסופו של יום כולנו בני אדם, באים לשחק כדורגל - ומי שקורא בשמות כאלה ואחרים זאת בעיה שלו".

"חייבים להאמין"

כאמור, המראה של פיירו מטעה, ונראה שזה מסבך אותו עם השופטים, שכמעט תמיד שורקים נגדו. "לפע מים היו לי שיחות עם שופטים שה סבירו לי את השריקות שלהם", הוא מספר, "אבל יש כאלה שלא נותנים לך הסבר או בכלל לא מוכנים לדבר איתך. בכל מקום זה ככה, גם בצרפת. התרגלתי לזה".

עובדתית, כשפתחת בהרכב, השגתם כ 85% הצלחה, בלעדיך זה ירד ל .50% ועדיין, אתה בטח מצפה מעצמך ליותר מ 8 שערים?

"זו רק סטטיסטיקה. ברור שאני תמיד מצפה מעצמי להכי טוב שיש".

יש מי שאומר שעשית את שלך עם השערים במוקדמות הצ'מפיונס.

"אני לא אגיד שלקחתי את מכבי חיפה לשלב הבתים. אם חזיזה לא היה מוסר לי את הכדור, אם פייר קורנו לא היה מבשל לי, אם שחקנים אחרים לא היו עובדים על המגרש ואני עבורם, לא היינו עולים לליגת האלופות".

וזה מה שהפך העונה את מכבי חיפה לכל כך מצליחה?

"הצלחנו כי יש לנו חדר הלבשה נהדר. כולם מוכנים לעשות הכל זה עבור זה, כך זה צריך להיות. לכל אחד יש אופי אחר, חזק, זה הכל".

אתה מאמין שתוכלו להשיג את אותם הישגים גם בעונה הבאה?

"חייבים להאמין שאפשר להשיג שוב את המקום בליגת האלופות. הכל אפשרי בכדורגל".

"יש שופטים שלא נותנים לך הסבר או בכלל לא מוכנים לדבר איתך. בכל מקום זה ככה, גם בצרפת. התרגלתי לזה"

 ?? ??
 ?? ?? מסי מול מכבי חיפה. הירוקים האמינו שהכל אפשרי
מסי מול מכבי חיפה. הירוקים האמינו שהכל אפשרי
 ?? ?? פיירו עם בכר. מדברים על הכל
פיירו עם בכר. מדברים על הכל
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ?? פיירו מול הכוכב האדום. שערים של ווינר
פיירו מול הכוכב האדום. שערים של ווינר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel