Israel Hayom

לא נתקלנו באוהדים כמו של ירושלים

ההתקדמות של ליגת האלופות )"שברנו שיאים העונה"( ● הבחירה במלאגה לאירוח הפיינל פור )"הם התחייבו שימשיכו בעונה הבאה, ירושלים לא"( ● והעתיד של הקבוצה באדום )"נמשיך לעבוד ביחד"( ● פטריק קומנינוס, מנכ"ל המפעל, מדבר על הכל בראיון בלעדי

- יעקב מאיר

7 שנים חלפו מאז הקימה פיב"א את ליגת האלופות בכדורסל, ובראיון בלעדי ל"ישראל היום" המנכ"ל פטריק קו מנינוס נשמע מרוצה מההתקדמות של המפעל: "עשינו השנה עוד צעד קדימה", הוא מתגאה, "זו העונה הכי תחרותית וטובה שלנו. מבחינת קהל, חשיפה ותקשורת, הכל שבר שיאים".

קומנינוס בן ה 54 החל את דרכו דווקא בכ דורגל כאשר כיהן כמנכ"ל הסופר ליג, הלי גה הבכירה ביוון, יותר מחמש שנים לאחר מכן עבד גם באופ"א כמנהל התפעולי של הנבחרות הלאומיות, ומ ,2016 עם הקמתה של ה ,BCL הוא מנהל אותה. לאחר הפיינל פור המוצלח במ לאגה, הוא מדבר על העונה האחרונה, אירועי אתונה, השינויים שעתידים לבוא וגם על הקשר עם הפועל ירושלים.

איך אתה מסכם את הפיינל פור במלאגה?

"בלי ספק זו היתה הצלחה גדולה, מבחינה ארגונית וספור טיבית. היה אתגר לארגן אירוע כזה בזמן קצר כל כך. כל בעלי המניות התרש מו מהאופן בו הכל תקתק. מלאגה אירחה מצוין אפילו שהם לא הצליחו לעלות לגמר, הם עשו הכל כדי שזה יצליח ולכן זה היה הפיינל פור הכי תחרותי ומוצלח שהיה לנו.

"המשתתפות היו קבוצות צמרת בליגות שלהן, וזה נראה ככה על המגרש. שני חצאי הגמר הוכ רעו במהלך האחרון. אם טנריפה או מלאגה היו קולעות סל, היינו מדברים על גמר אחר. האולם כמעט היה מלא, אפילו שלא היתה קבוצה ספרדית. בשבי לנו זו המראה להצלחה".

האוהדים של הפועל ירוש לים יצרו אווירה מדהימה. זה משהו שלא רואים בכל יום.

"לא ראינו משהו כמו הקהל של הפועל ירו שלים. הם ללא ספק תרמו מאוד לאווירה ולהצ לחה של האירוע. הם מילאו חלק גדול מהאולם. היו להם המון אוהדים בחצי גמר, והיה לנו ברור שיגיעו עוד לגמר. תמיד שמענו על זה ועכשיו ראינו במו עינינו".

איך אתה מסכם את העונה?

"בלי לצלול לסטטיסטיקו­ת, עשינו צעד קדי מה בכל הבחינות. מועדונים שמתחרים אצלנו

מצליחים יותר בליגות המקומיות. זאת היתה עונה ראשונה מלאה שלא הושפעה מנגיף הקו רונה, וזה מורגש. זו העונה הכי טובה שלנו".

הכתם באתונה

לצד עונה מוצלחת במיוחד עבור המפעל האירופי, האלימות של אוהדי א.א.ק אתונה במ שחק של הפועל ירוש לים באתונה השאירה כתם בעייתי: "זה היה יום מצער. מה שקרה במשחק הזה פגע בכדור סל האירופי", מודה קומנינוס. "חקרנו את האירוע וניסינו לנהל את התהליך כך שכולם יבינו את הפעולות המוצדקות שנקטנו. אין לדברים כאלה מקום בספורט".

עד הרגע האחרון התלבטתם היכן הפיינל פור יתקיים. מה קרה מאחורי הקלעים?

"בחנו את כל השי קולים ותקשרנו עם המועדונים, כל מה שאנחנו עושים ידוע לכולם. החלטנו שמ לאגה וירושלים הן היעדים האידיאליים ביותר לפיינל פור, וכמו תמיד שאלנו את הקבוצות המועמדות אם הן יהיו חלק מליגת האלופות גם בעונה הבאה. זה הגיוני כי הקבוצה נהנית מהטבות מאיתנו. אנחנו מכבדים את זה שהנהלת הפועל ירושלים לא רצתה להתחייב, זה בהחלט מקובל. מלאגה כן התחייבה, וזה הוביל לכך שהאירוע התקיים אצלה".

איפה עומדים הדברים עם הפועל ירושלים לגבי המשך ההשתתפות שלהם ב ?BCL

"מערכת היחסים שלנו עם הפועל ירושלים ושיתוף הפעולה טובים. הצדדים ימשיכו לעבוד יחד, ואנחנו מעריכים זה את זה".

יש התקרבות בשיחות בין היורוליג לפיב"א והליגות המקומיות. איפה הדברים עומדים?

"אנחנו ממשיכים לנהל את הדיון עם היורוליג, וזה דבר חשוב. בלי דיאלוג לא נוכל להתקדם. אנחנו מזהים את הנקודות שאנחנו מסכימים עליהן ונשנה מה שצריך. הנבחרות הלאומיות

והליגות המקומויות רלוונטיות גם לתחרויות האירופיות, וכולנו מסכימים שכרגע המצב לא טוב כי יש יותר מדי טורנירים".

הרבה קבוצות היו שמחות שיהיו יותר מש חקים בליגה. זה משהו שאתם חושבים לשנות?

"הפורמט ימשיך כרגע גם לשנה הבאה כי אנחנו לא רוצים לשנות שיטה בכל עונה, זה לא טוב לאף אחד".

"אנחנו בוחנים את זה, ובסוף ,2023/24 בשי תוף פעולה עם הקבוצות, נפרסם את הפורמט האידיאלי לכולם. הקבוצות הביעו את דעתן וגם רשתות השידור, אנחנו מבינים שרוצים יותר משחקים; מצד שני, צריך לזכור שבפורמט הנו כחי כל משחק הוא חשוב יותר, וזה גם משמעותי. בקיץ 2024 נקבל החלטה לגבי ההמשך".

על האלימות של אוהדי א.א.ק: "זה היה יום מצער, מה שקרה במשחק הזה פגע בכדורסל האירופי. אין לדברים כאלה מקום בספורט"

על השיחות עם היורוליג:

"אנחנו בדיאלוג, נשנה את מה שצריך. כולנו מסכימים שהמצב כרגע לא טוב כי יש יותר מדי טורנירים" על הפיינל פור: "שתי זריקות שהיו נכנסות והיינו מדברים על גמר אחר לגמרי. הקבוצות ששיחקו מובילות בליגות שלהן, וזה הורגש"

 ?? ?? קומנינוס מעניק לבון את הגביע
קומנינוס מעניק לבון את הגביע
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel