Israel Hayom

טקסס הולד איט

הגרלת הלוטרי של דראפט ה NBA מעניינת בדרך כלל עכברי כדורסל, אבל שחקן כמו ויקטור וומבניאמה הופך אותה לכזו שיכולה לשנות עתיד של מועדון ● ניצן פלד על השידוך של הצרפתי עם סן אנטוניו ספרס

- וומבניאמה. הר של ציפיות צילום: אי.אף.פי ניצן פלד קפטן אמריקה

סן אנטוניו ספרס זכו בלוטרי של ה ,NBA והם יבחרו ראשונים בדראפט בחודש הבא. ברוב השנים מדובר בידיעה שמע ניינת בעיקר עכברי כדורסל - אבל מדי פעם זו פיסת חדשות שכל מי שקצת עוקב אחרי הליגה הטובה בעולם יודע שיכולה להיות בעלת משמעות היסטורית.

השנה היא שנה כזו, כי ויקטור וומבניאמה הצרפתי הוא הפרוספקט הכי מדובר שנכנס לליגה מאז לברון ג'יימס, וההסכמה שהוא הולך לשנות את העתיד של המועדון שיבחר בו היא יותר רחבה מאשר הקונצנזוס המדעי סביב ההתחממות הגלובלית.

זו היתה הגרלה די מפתיעה. אמנם הספרס, שסיימו בשוויון עם המא זן השני הכי גרוע בליגה, היו אחת משלוש הקבוצות בעלות הסי כוי הגדול ביותר לזכות ,(14%) אבל שארלוט קפצה בזכות ההגרלה ממקום רביעי לשני ופורטלנד מחמישי לש לישי, ושתיהן יכולות להיות מאוד מרוצות, כי סקוט הנדרסון וברנדון מילר נחשבים גם הם פרוספקטים מעולים. זה בא על חשבון הדחיקה של יוסטון )מאזן עונתי כמו של הספרס( לבחירה הרביעית, ושל דטרויט )הק בוצה עם המאזן הגרוע העונה בליגה( לבחירה החמישית.

אמנם בצמרת הלוטרי לא היו מעו רבות הפעם קבוצות גדולות כמו בו סטון, הלייקרס או ניו יורק, אבל מס פיק אנשים רבים עכשיו באינטרנט על השאלה אם זה טוב או לא טוב שהספרס זכו ביהלום.

למה אנשים מאוכזבים?

בין 1968 ל ,1976 הספרס הגי עו לפלייאוף ה ABA בשמונה מתוך תשע עונות. אחרי המיזוג עם ה NBA הם המשיכו להגיע למעמד שבע שנים רצופות, ובסך הכל בתשע מתוך 11 שנים. ואז, אחרי שפספסו את הפלייאוף בסך הכל בפעם השנייה בתולדות המו עדון, ועם המאזן הרביעי הכי גרוע בלי גה - זכו לבחור ראשונים בדראפט. ומי היה זמין באותה השנה? דיוויד רובינסון - סנטר היס טורי. הספרס לקחו אותו. אמנם היו צריכים לחכות לו שנתיים כדי שיסיים את התחייבויות­יו לצי האמריקני, אבל ברגע שהוא הגיע הם עלו מ 21 ל 56 ניצחונות, ועוד שבע הופעות פלייאוף רצופות. ואז, בתחילת עונת '96/7 רובינסון נפצע, וגמר את העונה מוקדם מאוד. הפרס שחיכה בסוף אותה השנה? טים דאנקן. כן, נכון - פורוורד/סנטר היסטורי. אז הספרס זרקו את כל העונה לפח באחד ממהלכי הטנקינג החדים בתולדות הליגה, וסיימו עם המאזן הש לישי הכי גרוע. ובהגרלה? אתם יודעים כבר את התשובה: זכו במקום הראשון, קטפו שחקן פנים חד פעמי ויצאו לרצף של 22 הופעות פלייאוף )רק השתיים האחרונות אחרי שדאנקן פרש( - כולל, כן, שישה גמרים וחמש אליפויות.

ועכשיו, לכבוד וומבניאמה, אחרי כמה עונות של ניהול לא מוצלח, הח ליטו שוב ללכת על טנקינג. בכל הכוח. התוצאה? הפרס הגדול, שחקן פנים היס טורי )בפוטנציה(. פעם שלישית גלי דה. ברור שזה מוציא לאוהדים רבים את העיניים, ברור שמועדון משוק קטן שמקבל כוכב גדול זו לא בשורה נהדרת למנהלי הליגה, וברור שדי כבר.

ויקטור וומבניאמה הצרפתי הוא השחקן הכי מדובר שנכנס לליגה הטובה בעולם מאז לברון ג'יימס

למה אנשים שמחים?

ראשית, כי אפשר לטעון שהקאר מה צריכה להיות בעדם. כשהם בחרו ברובינסון וידעו שיצטרכו לחכות לו לא היתה להם רק סבלנות, אלא גם את היכולת לבנות סביבו קבוצה מוצלחת. ואז הם עשו את זה שוב עם דאנקן. וכ שהם היו פסע מלהשלים מעבר מושלם ליום שאחריו - קוואי לנארד התחיל עם השטויות וברח להם.

שנית, עם הרקורד הזה בפיתוח וב מיצוי הפוטנציאל של השחקנים, ועם היסטוריה עשירה של כישרונות לא אמריקנים - כולם בטוחים שאצל צוות הפיתוח הכי טוב בליגה וומבניאמה ייצא יותר דומה לרובינסון ולדאנקן, ופחות לשמות רבים אחרים שלא הגיעו רחוק כמו שהיו יכולים.

עכשיו רק צריך לשכנע את גרג פופוביץ' להישאר שם. וזה חבל, כי המפלגה הדמוקרטית היתה יכולה להיעזר בו גם. נו, יש דברים יותר חשובים מפוליטיקה.

 ?? ??
 ?? ?? וומבניאמה במדי פריז מטרופוליטנ­ס צילום: אי.אף.פי
וומבניאמה במדי פריז מטרופוליטנ­ס צילום: אי.אף.פי
 ?? ?? גליל תתאושש מול חולון? צילום: קובי אליהו
גליל תתאושש מול חולון? צילום: קובי אליהו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel