Israel Hayom

ליבו של עם ישראל נדם

- הרב דוד לאו הכותב הוא הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול

ליבו של מנהיג הדור נדם. הלב הגדול שהכיל את העם כולו, שהאזין ברגישות לרחשי ליבם של תלמידיו, של קהל עדתו וצאן מרעיתו, פטירתו של מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין, זכר צדיק לברכה, היא אבידה קשה לעם ישראל כולו.

זכיתי לקרבה מיוחדת מראש הישיבה כבר משנות לימודיי בישי בת פוניבז', לפני כ 35 שנה. אז הסתופפתי יחד עם מאות תלמידי הישיבה כדי לשמוע את השיעור מפי הרב. השיעור שתמיד נמסר בשפה ברורה ורהוטה, כדי שכולם בקהל הגדול יוכלו להבין הכל, לשמוע ולהחכים.

כזה היה ראש הישיבה, מבין ומתחשב בכולם, בעל לב רחמן ורגיש, ליבם של ישראל. ממרום גילו, כשהוא בן 100 שנה, היה ראש הישי בה מנהיג בעל שיעור קומה שהכל סרו למרותו: שגרירים, מנהיגי המדינה, חברי כנסת, מנהלי מוסדות - לכולם התייחס בצורה שווה, גם לילד בן ה 3 שהגיע על כתפי אביו לזכות שראש הישיבה יגזור לו תלתל במנהג החלאקה, כולם היו בניו.

בכל פעם מחדש שהייתי נכנס להתייעצות בחדרו הקטן בבית הגדול ברחוב ראב"ד בבני ברק התפעלתי מהפשטות הניכרת לעין. בחדר עמוס ספרים ישב ראש הישיבה עם מאור פניו המיוחד, מא זין ומקשיב, מייעץ ומנווט, והכל בפקחות ובחוכמה שהדהימו אותי בכל פעם מחדש.

אחת ההתייעצויו­ת שפרשתי בפניו היתה בנוגע למתווה הגיור שהוצע. הצגתי בפניו את הצדדים השונים של הסוגיה, וההתלבטות היתה קשה: ראיתי מייד שראש הישיבה מודע היטב לכל הפרטים. הוא הקשיב בסבלנות, הרהר מעט ואז הכריע: "איך אפשר למנות דיין שאינו הגון?" - ובכך סתם את הגולל על מתווה הגיור, בהכ רעה קצרה וברורה. עוד פעמים רבות נוספות זכיתי להיכנס למעונו, לעיתים לקבל ברכה או עצה טובה, ופעמים גם לשליחות חסד מיוחדת שביקש ממני ראש הישיבה לבצע. תמיד חשב על השני, איך לדאוג ולסייע לאחר, להיטיב עימו.

יחד עם אהבת ישראל היתה לו, לראש הישיבה, גם אהבת תורה עד אין קץ. מאות התלמידים הצטופפו בשיעוריו בישיבה, חידושי התו רה שלו נלמדים בכל בית מדרש ומהם לומדים על גאונותו בתורה.

את צוואתו של ראש הישיבה הוא הנחיל כבר בחייו - "ללמוד מוסר", קרא וחזר וקרא בכל הזדמנות, זו הדרך לתקן את המידות, "להיות בן אדם", לעשות רק טוב לשני.

זו הדרך שבה הלך כל חייו, ושבה ביקש כי נצעד גם אנו, שזכינו לחיות בדורות וליהנות מאורו הגדול.

כזה היה ראש הישיבה הרב אדלשטיין, מבין ומתחשב בכולם, בעל לב רחמן ורגיש, ליבם של ישראל. ממרום גילו, כשהוא בן 100 שנה, היה הרב מנהיג בעל שיעור קומה שהכל סרו למרותו - ולכולם התייחס בצורה שווה

 ?? ?? הרב דוד לאו עם הרב אדלשטיין ז"ל צילום: דוברות הרב לאו
הרב דוד לאו עם הרב אדלשטיין ז"ל צילום: דוברות הרב לאו
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel