Israel Hayom

ההערכה: המטרה לתקיפה במוסקבה - ביתו של פוטין

זעם והלם ברוסיה בעקבות חדירת הכטב"מים לבירה ● הרוסים: הגיעו מאוקראינה ● סגן יו"ר הפרלמנט הרוסי: "כלי הנשק הגרעיניים שלנו לא יישארו במחסן זמן רב"

- דוד ברון ונטע בר

האם מטרת התקיפה אתמול על מוסקבה היתה מעונו הרשמי של פוטין? יותר מ 30 כלי טיס בלתי מאוישים, ככל הנראה מתוצרת אוקראינית, פגעו אתמול בבירת רוסיה וגרמו נזק לשני מבני מגורים לפחות.

אתר האינטרנט הרוסי העצמאי VYORSTKA פרסם את מפת הפגיעות והיירוטים של הכטב"מים על מוסקבה. לפי המפה, הנסמכת על נתונים מהשטח ועל הודעות של גופים רשמיים, היירוטים והפ גיעות התרכזו בדרום מערב וב מערב מוסקבה, ובין כמה מאתרי היירוט או הדיווחים על פיצוצים, נמצא המעון של נשיא רוסיה בנו בו אוגריובו, שבו הוא גם מארח פעמים רבות אורחים מחו"ל. זהו אזור המשופע נכסים של רבים מהמיליארדר­ים הרוסים ומראשי מנגנוני הביטחון.

מתקפת הכטב"מים הגדולה על הבירה הרוסית גרמה לזעם ולהת נצחות בין בכירי הממשל על האח ריות לפגיעה בעיר הגדולה במ דינה. מפקד חברת שכירי החרב "כוח ואגנר", המקורב לנשיא פו טין, יבגני פריגוז'ין, השתלח בשפה קשה בראשי משרד הביטחון הרו סי: "חלאות מסריחות, מה אתם עו שים? הוציאו את עכוזיכם מהמש רדים ששמו אתכם בהם כדי להגן על המדינה שלנו. אתם משרד הבי טחון! עשיתם כל מה שיכולתם על מנת להתקדם, למה אתם מאפשרים לכטב"מים הללו להגיע למוסקבה? העובדה שהם הצליחו להטיס אותם מעל הבתים שלכם בשכונת רובילו בקה, לעזאזל עם זה, שישרפו לכם את הבתים. מה האזרחים הפשו טים אמורים לע שות כשכטב"מים עמוסים בחומרי נפץ יתרסקו להם על הבית?", תהה פריגוז'ין בקטע מוקלט שפורסם שעות ספורות לאחר האירוע.

בממסד הפוליטי במוסקבה הגי בו בתחילה בהתגוננות. יו"ר ועדת הביטחון של הדומה, הפרלמנט הרו סי, אנדרי קרטפולוב, אמר לאחר האירוע: "האוקראינים הצליחו לת קוף אותנו משום שיש לנו ארץ ענ קית. בהתחשב בגודל של המדינה שלנו, תמיד יימצאו פרצות בהגנה שלנו שכטב"ם יוכל לטוס דרכן, מס ביב לאזורים שבהם נמצאות מערכות ההגנה האווירית שלנו. אז אין סיבה לפאניקה". לעומת זאת, סגן יו"ר הפר למנט הרוסי, אלכ סיי נילוב, הגיב למ תקפה באיום חריף: "כלי הנשק הגרעי ניים הטקטיים שלנו לא יישבו במחסן עוד זמן רב. מדובר בסבב חדש, שאותו יזם הפיהרר האוקראיני".

בתוך כך, רוסיה תקפה שוב בא מצעות מל"טים מתוצרת איראנית בקייב, זאת לאחר שבמהלך ליל אמש פגע כטב"ם בבניין מגורים בבירה האוקראינית ופצע 12 בני אדם. לפ חות חמישה מהנפגעים אושפזו בבתי חולים במצב בינוני עד קשה.

יו"ר ועדת הביטחון בדומא: "תמיד יימצאו פרצות שדרכן כטב"ם יוכל לטוס"

 ?? ?? פגיעה מהשמיים בלב מוסקבה צילום: אי.פי.אי
פגיעה מהשמיים בלב מוסקבה צילום: אי.פי.אי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel