Israel Hayom

עימות לאחר חשיפת "ישראל היום": "רצחו את אחי ולא מתחרטים"

- אבי כהן

מהומה בבית משפט השלום והנוער בתל אביב: קרובי הנער שלו אפללו ז"ל התעמתו את מול עם משפחתו של אחד החשודים המעורבים ברצח, ובמסדרון הת פתח ויכוח קולני.

לבית המשפט הובאו ארבעת הח שודים, בני ,19-16 בחשד שהיו מעו רבים ברצח אפללו, שנדרס למוות בראש השנה האחרון ברחוב מנחם ארבר בתל אביב. על ההתפתחות שהובילה לחקירת האירוע כמק רה רצח פורסם לראשונה ב"ישראל היום".

לאחר העימות בית משפט השלום בתל אביב האריך בשישה ימים את מעצרו של חן זיו, חייל בן ,19 החשוד שנהג ברכב של הנער אפללו בתל אביב בספטמבר האחרון. בבית המ שפט לנוער הוארך בשלושה ימים מעצרם של שני נערים נוספים הח שודים במעורבות ברצח.

שלשום הוארך מעצרו של אחד החשודים, בר שמאי. מאחר שפורסם כי חלק מהחשודים טוענים כי זה לא היה במתכוון ועלה החשד כי שמאי משתף פעולה - רוסס גרפיטי בסמוך לביתו בדרום תל אביב.

לאחר התאונה נעצר הנהג הפו גע חן זיו, אחרי שנהג ללא רישיון, אולם שוחרר כעבור כשבוע, אך לפני כחמישה חודשים עלה חשד כי מותו של אפללו היה כתוצאה מרצח מכ וון. המשטרה פתחה בחקירה והצלי חה לטענתה בחודשים הללו להשיג ראיות לכך שהדריסה היתה מכוונת, על רקע סכסוך בין הצדדים.

בני משפחתו של שלו אמרו כי מלכתחילה הם טענו שמדובר ברצח וכל החשודים היו חברים שלו. לט ענתם, הכל החל מוויכוח עם אחו תו של שלו, ולמרות שאמרו אחרי התאונה ששלו שיחק על הכביש, הם ידעו שחבריו דחפו אותו לעבר הרכב שהגיע במהירות ופגע בו.

אחותו של הנרצח, עדן, סיפרה כי מדובר באותו בחור שהרביץ לאחותם התאומה. "הם התחילו משחקי ידיים, ושלו אמר לו 'אל תתעסק איתי עם ידיים'. באותו ערב, כשהוא ירד, ולא

חר השיחה עם אותו בחור, הגיעה מכונית שבה ישבו חן זיו, בר שמאי ועוד שתי בחורות. אותו בחור, ע', ראה את הנהג נוסע במהירות גבוהה. הוא דחף את שלו בחוזקה על הרכב, והנהג לא עצר את הרכב אלא רק אחרי כמה מטרים כששלו שרוע על הרצפה".

עוד הוסיפה עדן: "רק אחרי תקופה הצלחנו להבין ממנו מה קרה, בדיוק כמו שדמיינתי מהרגע הראשון- שלו נדחף לכביש, האוטו עבר ודרס אותו. שלו אהב לתקן אופנועים, הוא עזר לאנשים, היה אוהד מכבי מושבע. אח שלי נרצח, והיום המשטרה אומרת את זה. אנחנו הגענו כל יום לתח נה. הנשמה של אח שלי התהפכה לה בשמיים עד שהאמת התחילה לצאת לאור".

כאמור, אתמול הוארך בארבעה ימים מעצרו של בר שמאי, אשר המ שטרה מייחסת לו חשדות לרצח במ תכוון, קשירת קשר לעשיית פשע ושיבוש מהלכי משפט.

בית המשפט בתל אביב האריך בש לושה ימים גם את מעצרו של יצחק לוריא, בן דודו של החשוד במעורבות. בדיון של חן זיו אמר נציג המשטרה כי הרצח תוכנן מראש, והיה לתוקף מניע מוקדם, כשבמשטרה יודעים להצביע על קשר בין כלל המעורבים ברצח. השופטת אביטל אמסלם גלבוע קבעה כי על אף אי שיתוף הפעולה בחקירתו של זיו קיים חשד סביר הקושר אותו לביצוע העבירות המיוחסות לו.

טליה, אחותו התאומה של שלו, התפרצה בצעקות ופרצה בבכי במה לך הדיון: "זה ביזיון מה שהולך כאן, זה הרוצח של אחי". בסיום הדיון אמרה כי הרגישה הקלה שהאריכו את מעצרם של החשודים: " היה קשה לראות אותם באולם אחרי שמונה חו דשים. לראות שהם אפילו לא מבי עים חרטה - זה עוד יותר קשה".

 ?? ?? הארכת המעצר לחשודים, אתמול
הארכת המעצר לחשודים, אתמול
 ?? ?? אחותו של שלו ז"ל, אתמול
אחותו של שלו ז"ל, אתמול
 ?? צילום: מתוך פ ?? "ישראל היום", 30.5.2023
צילום: מתוך פ "ישראל היום", 30.5.2023

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel