Israel Hayom

סמוטריץ' ברמיזה לבנקים: "מוצא היגיון רב במיסוי רווחי היתר הללו בשיעורים גבוהים"

החזון שלו: שר האוצר התייחס לביקורת בשל פערי הריביות מוחים הפריעו לשר במהלך נאומו, שאותם כינה: "קומץ קטן ואנרכיסטי" בכיר באוצר מזהיר: רמת החיים בישראל תהיה כמו במזרח אירופה

- סוניה גורודיסקי ● ●

לא עבר בשקט: מפגינים הפריעו אתמול במהלך נאומו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בכנס אלי הורביץ בירושלים. בתגובה להפרעות השיב השר כי מדובר ב"קומץ קטן ואנרכיסטי".

המוחים הניפו שלטים וקראו קריאות. השר הוסיף: "מה שקורה כאן עכשיו זה מדגם מייצג של מה שקורה בשבועות האחרונים. רוב גדול שרוצה לנהל שיח ענייני ומכבד יודע לנהל חילוקי דעות וויכוחים, ומיעוט קטן, קולני וקיצוני, שכל מה שהוא עושה זה לנסות לפגוע בהכל - בצבא, בביטחון, בכלכלה, בלכידות. והנה, גם בכנס כזה, שמתקיים 30 שנה ונמצאים פה בכירי המשק בכלכלה ובסקטור הציבורי. קומץ קטן ואנרכיסטי שמייצר נזק אדיר לחברה הישראלית וללכידות שלה".

במסגרת נאומו הכלכלי אמר השר: "אי אפשר שלא לדבר במסגרת המאבק בריכוזיות וביוקר המחיה על רווחי העתק של הבנקים כתוצאה מעליית הריבית. רווחים שהם זוכים בהם מן ההפקר ומפערי ריבית גדולים בין אשראי לפיקדונות ולא ניתן ליחס אותם לעבודה קשה והתייעלות".

לגלגל אל הציבור

עוד אמר השר: "אני מוצא היגיון רב במיסוי רווחי היתר הללו בשיעורים גבוהים, בעיקר כדי למנוע מהבנקים את המוטיבציה להשיג אותם, וכדי לגרום להם לגלגל אותם בחזרה אל הציבור במגוון הכלים שעומדים לרשותם. זוהי הדרך הטובה ביותר לתקן את העיוות שיוצרים פערי הריבית ולהקל על ציבור נוטלי המשכנתאות, ללא התערבות חקיקתית מזיקה כפי שמשתקף במספר הצעות חוק פרטיות שמונחות על השולחן מעת לעת ותוך שמירה על יציבות הבנקים ועל עצמאות בנק ישראל, שהיא קריטית בכלכלה מערבית מודרנית".

בתוך כך, יוגב גרדוס, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, הזהיר אתמול בכנס: "אם ניקח את מאפייני פריון העבודה ונחשב אותם לפי הרכב האוכלוסייה, רמת החיים בישראל תהיה דומה לזו של מזרח אירופה".

גרדוס אמר במהלך הכנס: "היום אנחנו כמעט 10 מיליון תושבים. הגידול החריג הזה מייצר עומס על התשתיות".

 ?? ?? רה"מ ושר האוצר
רה"מ ושר האוצר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel