Israel Hayom

יצאתי מאזור הנוחות

בין החזרות ל"רוקדים עם כוכבים" לתפקיד הראשי במחזמר "השנה היפה בחיי", לי בירן בדרך לאלבומו השלישי ● היום הוא מוציא את "כשמתקרבים", ולדבריו, "זה האלבום הכי אישי שלי"

- מאיה כהן

בשבועות הקרובים אתם הולכים לצפות בו מלהטט בין ואלס לפסדובלה על הרחבה של "רוקדים עם כוכבים", בחודשים האחרונים ראיתם אותו על במת התיאטרון בתפקיד הראשי במחזמר "השנה היפה בחיי", ובמקביל לכל אלו לי בירן עבד בשנה האחרונה על אלבומו השלישי שייצא בקרוב.

היום הוא מוציא את "כשמתקרבים", סינגל ראשון מתוך מה שמסתמן כאלבום האישי ביותר שלו עד היום, שאותו כתב והלחין עם אביב קורן, ושבו הוא אמון על ההפקה המוזיקלית וגם מנגן )כמעט( בכל כלי הנגינה. מה מיוחד באלבום הזה? "זה האלבום הכי אישי שלי עד כה, שנוגע בדברים שאני חי אותם כיום. עברתי כמה שלבים בחיים: חיפושים אחר אהבה, חתונה. השאלות שאני שואל השתנו. האלבום מדבר בין היתר על עניינים של אמונה, חיפוש משמעות. באלבום הזה יש הצצה די רחבה לתוך הלב שלי, לבית שלי, ואני מאוד מתרגש ממנו.

"אחד הדברים שהיה לי חשוב לעשות הפעם זה לנסות דברים חדשים ולצאת מאזורי נוחות. באלבום הזה, למשל, בחרתי לכתוב את השירים לא על הכלי החזק שלי, שזה גיטרה, אלא על פסנתר. בכוונה שמתי את עצמי אוטומטית בעמדת נחיתות, כי ידעתי שזה יוביל אותי למקום שלא הייתי בו עדיין".

מתברר שגם לדעת אשתו, אליאנה תדהר, מדובר ביצירה שונה ממה ששמענו מבירן עד כה. "היא היתה מופתעת ואמרה 'וואו, לא שמעתי אותך כותב שיר כזה אף פעם, זה צבע אחר שלא הכרתי בך'. זאת בדיוק היתה הכוונה שלי", הוא אומר.

נחזור ליציאה מאזור הנוחות - זה מה שעמד לנגד עיניך כשאמרת כן ל"רוקדים"?

"זו התוכנית שאליאנה ואני הכי אוהבים לצפות בה. עקבנו אחרי העונה הקודמת, ולרגע לא חשבתי שאעשה את זה. כשהייתי בחזרות למחזמר 'השנה היפה בחיי' פתאום רוני )דלומי; מ"כ( אמרה לי: 'אם אתה הולך השנה ל'רוקדים' - אני לא הולכת כי אתה תנצח' )צוחק(, ואז אבי, המנהל שלה, שאל אותי אם הייתי רוצה לעשות את זה. זה תפס אותי לא מוכן, וכמה ימים לאחר מכן הגיעה הפנייה. ישבתי עם אליאנה על הספה, שאלתי אותה אם לעשות את זה. היא אמרה 'בדוק, למה לא?'. לא ידענו לאן אני נכנס )צוחק( ולאינטנסיב­יות של זה".

יש דיבור על כך שאתה אחד הפייבוריטי­ם לגמר.

"אין לי מושג )צוחק(, זה מאוד מחמיא. כשאני נכנס למשהו, הרווח האמיתי ממנו זה אם אני מצליח לקחת דבר לחיים, שזה לא יהיה רק משהו רגעי. מקום ראשון בתוכנית זה משהו רגעי. עכשיו רק התחלנו, והעמידה שלי כבר השתנתה, המודעות לגב שלי השתנתה, איך שאני זז, ואני כבר מרגיש את זה במחזמר ובהופעות, אז מבחינתי לקחתי משהו מזה לחיים".

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel