Israel Hayom

הפיל גוד וקופסת ההפתעה

רוקדים עם כוכבים מול האח הגדול, קשת ורשת

- ניר וולף || עובר מסך

כמו מתאגרף צולע, פוזל ומבולבל עלתה אתמול רשת 13 לקרב של חייה. הסיכוי האחרון שלה להחזיר את הכבוד האבוד ואת הצופים שנטשו אותה. ואין מותג טוב יותר לשלוח למלחמת הרייטינג הגורלית מאשר "האח הגדול", שפתח אתמול עונה חדשה במקביל להשקת "רוקדים עם כוכבים" בקשת .12

בסופו של דבר, הרייטינג הוא שמכריע, אבל לפחות על הנייר מדובר בשני פורמטים מנוגדים של ריאליטי. "רוקדים" מספקת טלוויזיית פיל־גוד ‪(Feel Good)‬ שעושה נעים לצופה, נותנת ריקודים וחיבוקים ומלטפת את הלב.

אולי יום אחד אני אצליח להבין את התשוקה הזאת של אנשים לצפות באנשים אחרים רוקדים. ממה היא נובעת? האם מהרצון לראות אותם מפשלים ונופלים או עושים בושות ושוברים רגל מול כל האומה? כי אם כן, תוכנית הבכורה דווקא סיפקה רגע שכזה - קים אור אזולאי התרסקה על הראש בסוף הריקוד שלה, אבל יצאה מזה בשלום.

לעומת זאת, "האח הגדול" הוא כמו קופסת הפתעה. הצופה פותח עונה מבלי לדעת מה מחכה לו בפנים, ולכן תוכנית הפתיחה מייצרת סקרנות ולרוב גם רייטינג מספק. בערב ההשקה סוף־סוף מגלים הצופים עד כמה הזויים הליהוקים, מה יהיה הנרטיב של העונה, מי יריב על סיגריות ואיזו משימה סודית תיפול על הדיירים )העונה: חלקם יצטרכו לעבוד על האחרים כי הם בעצם גרים בבית כבר כמה ימים(.

"צופים יקרים, אסור לכם לזוז הערב מהמסך - הערב אתם רק איתנו", הכריז/ביקש גיא זו־ארץ בתחילת האירוע, וכעבור דקה הזמין לתוך הבית - לצלילי מזמור "עוד אבינו חי" - צעיר יהודי חסיד שלובש ורוד ומכור לחדשות בידור.

עוד ההוא עושה את דרכו על הרחבה, פרץ אחד הצופים את מעגל האבטחה הישנוני, ורץ במעלה המדרגות כשהוא מנסה לחדור לתוך בית האח בעוד שני מאבטחים בריונים דולקים מאחוריו. הדייר עם הפאות והכיפה הניף ידיו לשמיים, זו־ארץ צעק "שכוייח" והמאבטחים גררו את הפורץ הסורר אל מחוץ לפריים.

בינתיים בערוץ המקביל, רקדנים לבושים בבגדים מוזהבים הניפו ידיים לצדדים ולהבות של אש על הרחבה הוציאו מדנה גרוצקי זעקות "וואו". כן, ההיא מ"גיא פינס" רוקדת גם בריאליטי.

ראשונה עלתה לרקוד גיה באר גורביץ', שנתנה ביצוע בסגנון צ'ה צ'ה צ'ה, וכדי לסגור קידום עצמי אז גם צילמו אותה מאחורי הקלעים של התוכנית האחרת שבה היא משתתפת - "ארץ נהדרת".

איך היא רקדה? זה לא באמת משנה כשכל ארבעת השופטים מתחרים ביניהם מי מפרגן יותר מהשני. פיל-גוד זה הוויב.

זפזופ ל"האח הגדול", והנה נכנסת דמות שכאילו נכתבה ל"ארץ נהדרת". קוראים לה יובל מעתוק, היא מדברת מהאף, קוראת ספרים עצובים של נעם חורב ומנתחת שירים של נורית גלרון. אחריה עלו דוגמנית בשם ניקול, דוגמן ניצול פיגוע ועוד שלל טיפוסים שיתחרו ביניהם על אהבת הקהל וכמה דקות של תהילה. עוד עונת ריאליטי מתחילה, והפעם חיים או מוות על הפרק.

 ?? ?? מה מחכה בפנים? פתיחת "האח הגדול", אמש
מה מחכה בפנים? פתיחת "האח הגדול", אמש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel