Israel Hayom

"גורמים איראניים מנסים לפגוע בישראלים ברחבי העולם"

- שמעון יעיש

המל"ל פרסם אתמול הודעה שבה התייחס לניסיונות לפגוע בישראלים וביהודים מעבר לים.

ההודעה יוצאת רגע לפני חג הפסח, חג שבו אמורים לבלות עשרות אלפי ישראלים מעבר לים. מהודעת המל"ל עולה כי "מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל מזוהים מאמצים מוגברים מצד איראן ושלוחיה לבצע פיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודיים בכל רחבי העולם.

"לצד זאת יצוין כי גורמי טרור איראניים ממשיכים בניסיונותי­הם ליצור קשר עם אזרחים ישראלים, בארץ ובחו"ל, בכסות עסקית או תוך התחזות לגורמים אחרים, לשם חטיפה/פגיעה בהם (כולל לעיתים תוך שימוש בתווך הסייבר לאיסוף ולסגירת מעגל לפגיעה פיזית)".

במטה לביטחון לאומי מתייחסים גם לניסיונות של חמאס והג'יהאד העולמי לפגוע בישראלים וביהודים מעבר לים, ואומרים כי בעקבות מלחמת חרבות ברזל ניכרת עלייה משמעותית במוטיבציה ובפעילות של חמאס לביצוע פיגועים נגד יהודים וישראלים בחו"ל.

במקביל, יש גם עלייה בביטויי האנטישמיות נגד ישראלים ויהודים ברחבי העולם, וגם לנושא הזה מתייחסים במטה לביטחון לאומי: "במקביל לאיום הטרור מצד האסלאם הרדיקלי, בחודשים האחרונים בולטת העלייה המשמעותית בהסתה נגד ישראל ויהודים (רשתות חברתיות, תקשורת, ועוד) ועלייה משמעותית בגילויי אנטישמיות ובביטויי אלימות במדינות רבות בעולם".

"לא להחצין סממנים"

בהודעה שפורסמה לא שונו הרמות של אזהרות המסע של מדינות ברחבי העולם, והן נותרו כפי שהיו, והמל"ל פרסמה שורת המלצות לטסים: "להשתדל להימנע מהגעה למקומות הומי אדם (קניונים, שווקים) ומקומות המזוהים כמשמשים גורמים ישראליים, יהודיים ומערביים. לשמור על ערנות מוגברת במקומות ציבוריים (כולל מסעדות, מלונות, ברים וכו'). להימנע מהחצנת סממנים ישראליים".

המדינות היחידות שאליהן התייחסו לקראת פסח הן טורקיה, מרוקו, מצרים (כולל סיני) וירדן.

 ?? ?? סיבות לחשוש
סיבות לחשוש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel